גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גנץ עוד לא מגלה מאיפה הכסף; ואיך בליכוד יאחו את הסדקים?

הפריימריז בליכוד השבוע בת"א היו מפגן מרשים של כוח, דמוקרטיה ומקצועיות, אך לא בטוח שזה יספיק כדי לכסות על הסדקים הפוליטיים הפנים-מפלגתיים ● גדעון סער וניר ברקת, שהתמודדו מבחוץ ולא הוגבלו בתרומות, גייסו או הביאו מהבית מיליוני שקלים והתברגו בעשירייה הראשונה ● וגם, למה בני גנץ עוד לא דיווח על התרומות שלו וכמה כסף כבר גייס שותפו בוגי יעלון ● פרשנות

גדעון סער / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
גדעון סער / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום שלישי, גני התערוכה בתל-אביב. מחוץ לביתן 14 הצטבר תור של עשרות אנשים בשעה 10 בבוקר. יום חול, שמש בחוץ, החורף לא מורגש ובין הממתינים, מספר צעירים נונשלנטיים. ג׳ינס משופשף, אוזניות בלוטות' לבנות בולטות מן האוזניים, קורקינט חשמלי. שלושה בחורים בלוק סטודנטיאלי, חילוני. הם קפצו לגני התערוכה (אקספו) בתחבורה הנוחה והקלילה עבור התל-אביביים. בתור עמדו גם נשים, צעירים, מבוגרים, קהל חילוני מעורב. אם יש דבר שלמדתי מסיקור לאורך השנים את הפריימריז במפלגה הגדולה בישראל הוא, שעל אף התדמית של "מחוברים לפריפריה", עיקר הפעילות הפוליטית שלהם מתרחשת באזור המרכז.

כמו כל דבר במדינה, העסקים, העובדים, מקום המגורים - הכול קם ונופל באזור תל-אביב. גם בליכוד, המצביעים נוהרים לקלפיות בתל-אביב, עם דגש על גני התערוכה. על כן, פוליטיקאי ליכודניק שמכבד את עצמו מגיע לגני התערוכה או בנייני האומה בירושלים, כדי ללחוץ ידיים לכמה שיותר מתפקדים.

יום ההצבעה של 70 אלף המתפקדים שונה מימי כינוס המרכז. הציבור מגוון יותר. השבוע אפשר היה לראות גם שרבים מן הבוחרים לא מחויבים לדיל כזה או אחר. מצביעים חופשיים, עצמאיים שבאו במספרים גבוהים כדי להביע את דעתם על הנעשה במפלגה. מפגן חריג כמעט בליכוד של העשור האחרון, שם היה נדמה לעתים ש-30 הח"כים של המפלגה איבדו את יכולת הדיבור וויתרו על חוט שדרה.

אם הח"כים התנהלו לאורך השנים האחרונות כעדר שתקן, שבא לְרַצוֹת ואבוי למי שפתח את הפה בביקורת, השבוע דווקא הענישו מתפקדי המפלגה את מי שבייש אותם, הביך אותם והוציא שם רע לליכוד. הם שלחו לשלהי הרשימה חברי כנסת שכל מהותם בתוך הליכוד הייתה לְרַצוֹת, לְרַצוֹת, לְרַצוֹת.

יום הבחירות היה מתוקתק. בליכוד הודיעו מראש שקבלת התוצאות תיארך זמן, כך ש-18 השעות עד לפרסום הטבלה הסופית לא היו הפתעה. במקום עצמו, בגני התערוכה, הייתה הקפדה על הכללים. לא איפשרו לצלם בפנים, כיבדו את פרטיותם של הבוחרים, הקרנבל במתחם החיצוני היה אלקטרוני, מהבהב, עם מערכות כריזה במידה סבירה. כמעט ולא זיהינו את הליכוד הרועש, הבוטה, החצוף.

שאלתי את חלק מן הנערים שחילקו פליירים מטעם שר זה או אחר, בני כמה הם. "17" השיבו לי, "לא באנו להתנדב, באנו לעבוד בשכר". ההורים יודעים שהם מפסידים יום לימודים. בסדר, זה מותר. למעשה, זה קיים כבר בכל המפלגות ובכל אירועי הבחירות המקדימים, אין יותר להקות של מתנדבים שמריצים קמפיינים ברחובות, מפשילים שרוולים עבור מועמד אחד או אחר. כולם מעסיקים נערים מעל לגיל 17 בתשלום יום עבודה אחד. ראינו זאת גם ביום הבחירות לרשויות המקומיות ב-30 באוקטובר 2018, אז גם היה יום שבתון.

לא כולם זכו לשיחה מראש הממשלה

מה יקרה בעתיד בצמרת הליכוד? אחרי הניצחון היפה של גדעון סער, ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להתקשר ולברך שלושה מצמרת הרשימה. יואב גלנט, ניר ברקת ויולי אדלשטיין. העת עדיין לא בשלה לשיחת טלפון עם סער, אך גם הרגע הזה בוא יבוא. לא כי נתניהו ירים ידיים ויוותר על טענות הקונספירציה נגדו, אלא כי הוא - לפני כל אחד אחר - מבין שדרמות קמפיין, שנאה ואהבה, הכפשה והשלמה, מייצרים חומר טוב לכלי התקשורת.

אחרי ריב כה גדול, אין כמו לחיצת יד קרירה מול מצלמות, על במה, שתי דקות לפני ששרים ביחד את התקווה. זה ייצר לבוחרים הישראלים עלילה עם התחלה מוזרה, אמצע אגרסיבי וסוף חמוץ-מתוק. זה יקרה, עוד לפני 9 באפריל. ומה יהיה אחרי הבחירות? נראה. ההנחה הסבירה היא שגדעון סער לא יזכה לתפקיד שר, על אף שבעבר למדנו שבכל הנוגע לנתניהו - מי שמתרפס ומלקק, יוצא מופסד.

סער מצליח בפריימריז ובתרומות

השבוע פרסם אלי ציפורי ב"גלובס" שבקמפיין הבחירות של סער גייס סכום הקרוב ל-2 מליון שקל. שאלנו את הצוות שלו, על מה הוצא סכום כסף כה גדול. סער דווקא הריץ קמפיין צנוע יחסית. הוא לא הפיק פרסומי תעמולה, קיר הפייסבוק שלו לא היה פעיל באופן בולט, הוא לא הירבה להופיע בתקשורת, אלא כדי להגיב על הקמפיין של נתניהו נגדו. עקבתי אחרי חלק מן הפעילות בשטח ונדמה שסער לא הקיף את עצמו בצוות גדול במיוחד.

אפילו הוצאות רכב אין לו (לסער אין רישיון נהיגה). אז על מה הלך הכסף, אם אכן הוצאותיו הגיעו לסכום הגבוה? סער שכר משרדים באיזור רמת גן, משם ניהל את הפעילות במשך יותר משנה ובכל זאת, למה שימשו 2 מליון שקלים?

עם הכרזת הבחירות המקדימות, הוגבל סער, כמו ח"כים מכהנים, בסכום של 320 אלף שקל, אך בכל התקופה שעד להכרזת מועד הבחירות והפריימריז, הוא יכול היה לגייס תרומות ללא הגבלה.

"חוק אמסלם", למימון מערכת הבחירות לח"כים מכהנים יצר כל מיני עיוותים. אנשים כמו ניר ברקת, בעלי הון פרטי משמעותי, רשאים לנהל מערכה ממושכת, יקרה, ללא מגבלות (עד לרגע הכרזת הפריימריז). שרים מכהנים, לעומת זאת, הוגבלו ל-320 אלף שקל, תוך איסור לגייס תרומות.

ומי שסבלו ממש מן החוק הזה, הם אותם המועמדים שבאו מבחוץ ותנאי ההלוואה שלהם לעריכת הפריימריז היו אחרים ומורכבים ותלויי תוצאות, עד כדי כך שלא יכלו ליהנות מן הכסף הזה. בקיצור, זה חוק שנתפר למידותיו של אמסלם, ושאר הח"כים בליכוד, שנמצאים במעמד זהה (דוד ביטן, מיקי זהר, נורית קורן, נאוה בוקר, ענת ברקו, יואב קיש, שרן השכל), אך לא הועיל לשרים או למתמודדים חדשים.

בצוות של סער אמרו לנו, שהסכום שימש אותו במשך שנתיים שלמות, שבהן היו לו הוצאות של ארגון כנסים, שכירת חברת יחסי ציבור וגם קידום ברשתות החברתיות. לזכותו של סער יאמר, שלפחות הוא דיווח על התרומות בעמוד מבקר המדינה. ניסיון החיים מלמד שמועמדים רבים אחרים לא טורחים לשמור על הכללים.

אפשר לחפש מידע על מועמדים נוספים. ניר ברקת מדווח שם על ערבויות בסך 290 אלף שקל, סכום פעוט. קשה להאמין שזה הספיק לו. יצוין, שגם אם הוא העביר הון פרטי לתוך הקמפיין עליו לדווח על כך.

בבוא היום מבקר המדינה בודק את הוצאותיהם ואופן ניהול החשבונות, קובע אם הם חרגו או השמיטו פרטים, ובסוף קונס אותם בסכומים נמוכים יחסית - אם מתגלות חריגות, וכולם עוברים הלאה לקמפיין הבא.

גנץ לא ממהר לדווח על תרומות

ואם כבר בודקים את הנעשה בתחום הכספי - מפלגתו של בני גנץ, חוסן לישראל עדיין לא העבירה דיווחים כספיים. הקמפיין שלו כבר נמצא בהילוך גבוה, אך הרשויות פועלות לאט וטרם רשמו את המפלגה באתר המבקר, כך שניתן יהיה לדווח שם על התרומות והערבויות שהוא קיבל.

בינתיים, שותפו הבכיר משה יעלון גייס בשנות המדבר 2.3 מליון שקל, מכ-1,000 איש. מופיעים שם שמות מעניינים, כמו אלמנתו של עו"ד צבי מיתר עפרה מיתר, איש העסקים שלמה דוברת, יצחק אילן (סגן ראש השב"כ לשעבר), אדם מילשטיין ואפי גילדור (ארביטרייד, קרנות גידור, ישראלי תושב אספן), תא"ל במיל׳ דני ארדיטי, שהיה ראש המל״ל בימי אולמרט, ותא"ל במיל׳ יוסי קופרווסר, מי שהיה מנכ״ל משרדו של יעלון במשרד לעניינים אסטרטגיים.

מפלגת הגנרלים? גנץ מגייס את מיקי חיימוביץ', אורית פרקש-הכהן, מירב כהן וענבר גיטי-הרוש

בני גנץ חושף עוד ועוד חברות וחברים ברשימתו. המסקרנת מכולם היא מיקי חיימוביץ', שעומדת לזנק למים הפוליטיים עם עבר עשיר על המסכים של הישראלים, עם תחקירים וכתבות עומק וגם עם אג'נדה ירוקה, צמחונית, בריאותית. איך היא תהיה בתור פוליטיקאית? בטוח מסקרנת. התשובה לחיימוביץ' בליכוד עשויה להיות שריון האקטיביסטית טל גלבוע במקום 21 או 28, כך שרשימת הליכוד תזכה בבעלת אג'נדה צמחונית מקבילה, וגם חברה אישית של יאיר נתניהו.

גם מירב כהן, שזכתה בחודשים האחרונים לתשומת לב ציבורית בעקבות פעילותה במניעת עושק קשישים, תהיה חלק מהרשימה. כהן תושבת ירושלים הייתה בעבר חברה במפלגת התנועה של ציפי לבני.

עוד הצטרפו לגנץ ענבר גיטי-הרוש ואורית פרקש הכהן. פרקש, לשעבר יו"ר רשות החשמל, הודחה על ידי נתניהו ושטייניץ באוגוסט 2015 (תוך התנגדות כחלון למהלך) בהליך מזורז על רקע התנגדותה למתווה הגז. מאז, במשך יותר מ-3 שנים, שמרה פרקש על שקט תקשורתי יחסי.

החליף אותה בתפקיד יו"ר רשות החשמל, ד"ר אסף אילת, אותו אקדמאי שנתניהו מבקש לראותו כמוזמן לתת עדות במשטרה/פרקליטות בנוגע לחתימת האישור שלו על מיזוג בין בזק ל-yes.

גיטי היא מנכ"לית תנועת פנימה, שהוקמה בשנת 2017 על ידי שר החינוך לשעבר, שי פירון. מטרת התנועה היא לקדם חברה המבוססת על סולידריות, תיקון ותקווה (כך כתוב באתר שלהם).

השבוע חיטטתי בתיבת המייל שלי ומצאתי את הודעת יחסי הציבור על השקת תנועת "פנימה" שנשלחה לעיתונאים במארס 2017. "חשיפת תנועת פנימה", נכתב שם, "בהשתתפות שלמה דוברת, רא"ל במיל' בני גנץ ורא"ל במיל' גבי אשכנזי, וגם מי שהיה אז מנהל אגף חינוך, רווחה ותרבות בעירית ירוחם, חילי טרופר".

את הודעת יחסי הציבור על השקת התנועה שלחו לעיתונאים היח"צנים ממשרדם של איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ. בן חורין משמש כיום כמנהל הקמפיין של גנץ. בעבר הלא רחוק הוא היה יועץ התקשורת של אשכנזי, תוך כדי ימי פרשת הרפז. אפשר כבר לחבר את כל הנקודות לקו רציף?
כולם, חוץ מפירון נכון לעכשיו, מעורבים גם בחוסן לישראל של גנץ.

עדיין לא ברור איפה עומד המיזוג עם יאיר לפיד. אין תשובה. לפיד ממשיך כרגיל, נערך לכל האפשרויות ולא אומר "לא" לחיבורים. עם זאת, ב"מפלגנץ" לא סגרו את הדלת סופית על אפשרות לצרף את אשכנזי ואת אורלי לוי (אם היא בפנים, משמעות הדבר היא שלפיד לא יכול להיות חלק מהאיחוד), כמהלך מרכזי שעשוי להביא להם את מספר המנדטים הרב ביותר. 

עוד כתבות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד