דוחות טובים לחברת התרופות תרו הקפיצו את מניית החברה האם סאן בבורסה ההודית

הכנסות ורווחי החברה הישראלית צמחו ברבעון הפיסקאלי השלישי • המנכ"ל: "אופטימיים זהירים לגבי התמשכות המגמה, מכיוון שהסביבה הגנרית ממשיכה להיות מאתגרת"

תרופות/ צילום: רויטרס
תרופות/ צילום: רויטרס

מניית סאן עלתה היום (ה') במהלך המסחר בבורסה ההודית ב-4.1% בעקבות דוחות חיוביים של החברה הבת שלה, תרו  הישראלית, שפרסמה אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחות הרבעון הפיסקאלי השלישי, שהסתיים בסוף דצמבר. 

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-176 מיליון דולר, עלייה של 13.5% ביחס לרבעון המקביל. הרווחיות הגולמית עלתה מ-66.2% ל-66.6% והרווח התפעולי הסתכם ב-78.9 מיליון דולר, לעומת 61.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. תרו היא חברת תרופות גנריות שמתמחה בעיקר בייצור תכשירים לעור (דרמטולוגיה) וטבליות. פעילותה בישראל מרוכזת בחיפה, והיא נשלטת (כ-75%) על ידי חברת התרופות ההודית סאן, שהיו"ר שלה הוא ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע.

שינויי שערי חליפין השפיעו לטובה על השורה התחתונה של תרו ברבעון והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-93.5 מיליון דולר, לעומת 18 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. בשלושת הרבעונים הפיסקאליים הראשונים של השנה (חודשים אפריל-דצמבר) תרו רשמה הכנסות של 326 מיליון דולר, ירידה של 5.3% בהשוואה לתקופה המקבילה, אולם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-79% והסתכם ב-223 מיליון דולר.

מתחילת אפריל ייצרה החברה מזומנים בסך 265 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום התקופה היו לה בקופה 1.3 מיליארד דולר, לאחר שחילקה דיבידנד מיוחד בגובה 500 מיליון דולר לבעלי המניות שלה בסוף דצמבר, ורכשה מניות של עצמה ב-72.2 מיליון דולר. החברה השלימה לאחרונה את תוכנית הרכישה העצמית בהיקף של 250 מיליון דולר שיצאה לדרך ב-2016, לאחר שרכשה מניות במחיר ממוצע של כ-100.3 דולר.

המחיר הנוכחי של תרו נמוך יותר, כ-93.3 דולר, ומשקף לחברה שווי שוק של 3.6 מיליארד דולר בנאסד"ק. נזכיר, שהשליטה בתרו עברה לידי סאן ב-2010 לאחר מאבק שליטה ארוך שכלל הליכים משפטיים. מאז זינקה מניית תרו כמעט פי 10, אך היא הגיעה לרמות גבוהות יותר מהנוכחיות כשב-2015 נסחרה במחיר של יותר מ-150 דולר.

"בעוד שאנחנו מרוצים מתוצאות הרבעון ומעודדים מהעלייה בהיקפי הפעילות שלנו, אנחנו אופטימיים-זהירים בנוגע להתמשכות המגמה הזאת, מכיוון שהסביבה הגנרית ממשיכה להיות מאתגרת", מסר מנכ"ל תרו, אודאי בלדוטה. "תוכנית הרכישה העצמית של מניות וחלוקת הדיבידנד המיוחד משקפות את המחויבות שלנו ליצירת ערך לבעלי המניות. המאזן החזק שלנו והתזרים החזק מפעילות ממשיכים לספק לנו גמישות לשקול הזדמנויות צמיחה מגוונות במטרה למקסם את ההחזר לבעלי המניות לטווח הארוך, ואנחנו ממשיכים להיות מחויבים לשמירה על משמעת בכל הקשור לאסטרטגיית הקצאת ההון שלנו".