"בין אם יחלישו את כוחנו או יחזקו אותנו, אנחנו נילחם בשחיתות"

כך אמר היום עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת

עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה / צילום: איל יצהר
עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה / צילום: איל יצהר

"שואלים אותי אם השלטון המקומי הוא מושחת. אני טוען שלא, לא כולם מגיעים ליאח"ה. כן, יש תופעות שחיתות, השחיתות הורסת את החברה מבפנים, ואנחנו נלחם בזה בכל הכוח" - כך אמר היום (ד') עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת.

על רקע הביקורת נגד היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, המתקפות והטענות כי הוא עתיד להשפיע על הבחירות באם יפרסם את מסקנותיו בתיקי נתניהו לפני הבחירות (והיועמ"ש מנדלבליט כבר הודיע כי זו כוונתו), הבהיר עו"ד קמיניץ: "שיהיה ברור שעם כל הקשיים והמימור על אופן החקירות, בין אם יחלישו את כוחנו או יחזקו אותנו - אנחנו נילחם בשחיתות".

קמיניץ התייחס גם לתפקידו של היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי "תפקידו של היועמ"ש הוא לקדם את מדיניות הממשלה, זו אחת המשימות החשובות ביותר שלו", ושיגר אזהרה לנבחרי ועובדי הציבור ברשויות המקומיות ובכלל: "הישמרו מהקלות, משימושים חורגים, תהיו מקצועיים ואל תיפלו למקומות של שחיתות".

קמיניץ השתתף בפאנל תחת הכותרת "אורות אדומים בקשר בין הנהגה מוניציפלית ויזמים", בהנחיית ג'ודי ניר-מוזס ועו"ד מיכל רוזנבוים, בו השתתפה גם סגן-ניצב איריס ברק מאגף חקירות ומודיעין, שהייתה חלק מחקירות אולמרט וביבי, אשר אמרה כי "יש חשיבות עליונה לחקור עבירות לכאורה של נציגי ציבור". לדבריה, "לא תמיד זה לוקח שנים רבות, וכל הזמן נעשים מאמצים לקצר את ההליכים. המשטרה לא מיד פותחת בחקירה".

לאור מצעד ראשי הרשויות שצעדו בשנים האחרונות לחדרי החקירות - וביניהם מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה; דב צור, לשעבר ראש עיריית ראשון-לציון; גרשון מסיקה, לשעבר ראש המועצה האזורית שומרון; איתמר שמעוני, לשעבר ראש עיריית אשקלון; וישראל זינגר, ראש עיריית רמת-גן - התייחסה סגן-ניצב ברק גם לטענה שלכל ראש עיר יש תיק ביאח"ה, אותה היא מכנה "טענה שקרית". לדבריה, "לא נאסף מידע נגד ראש רשות מעצם היותו ראש רשות".

כן התייחסה ברק לשאלה מהו שוחד לאור תיקי החקירות בעלי הפרופיל הגבוה שבהם מוצגות שיטות שוחד וטובות הנאה מגוונות, והבהירה: "טובות הנאה זה לא דווקא במעטפות כסף, הן ניתנות בכל מיני דרכים, כמו העסקת מקורבים, הנחות בלתי סבירות ברכישת נכסים ועוד. אין יד קלה על ההדק, ואין השפלה ביאח"ה".