מגזין Central Banking בחר בקרנית פלוג לנגידת השנה

המגזין Central Banking הוא מגזין בריטי נחשב המתמחה בבנקים מרכזיים • פלוג היא הנגידה הראשונה של בנק ישראל הזוכה בתואר, אך קודמה בתפקיד סטנלי פישר נבחר ב-2010 לנגיד הבנק המרכזי הטוב בעולם ע"י יורומאני

נגידת בנק ישראל לשעבר, ד"ר קרנית פלוג / צילום: איל יצהר
נגידת בנק ישראל לשעבר, ד"ר קרנית פלוג / צילום: איל יצהר

נגידת בנק ישראל לשעבר, ד"ר קרנית פלוג, היא נגידת השנה של המגזין Central Banking, מגזין בריטי נחשב המתמחה בבנקים מרכזיים. פלוג היא הנגידה הראשונה של בנק ישראל הזוכה בתואר. קודמה בתפקיד סטנלי פישר נבחר ב-2010 לנגיד הבנק המרכזי הטוב בעולם על-ידי יורומאני.

בנימוקי הזכייה נאמר כי תחת ניהולה שלמ פלוג הפך בנק ישראל לגורם בעל השפעה בזירה הבינלאומית מעבר למשקלו היחסי. המגזין מציין כי המאבק שניהלה פלוג להקמת וועדה ליציבות פיננסית הצליח בסופו של דבר, לאחר שהחוק המעגן את הוועדה הועבר לקראת פיזור הכנסת.

המגזין נותן לפלוג קרדיט על "העברת רפורמות מרחיקות לכת בענף הבנקאות, ביקורת על הממשלה ושמירה על עצמאות הבנק המרכזי "והכל תוך שמירה על אינפלציה נמוכה ויציבה". פעולות נוספות שנעשו בתקופת פלוג היו הוצאת שטרות חדשים וניהול רזרבות המטח על-ידי הבנק.

פלוג אמרה בתגובה כי היא  אסירת-תודה לקבל את הפרס וציינה כי תקופת כהונתה כנגידה הייתה "מאד מאתגרת ויחד עם זאת מאד מספקת". פלוג הוסיפה כי "המאמץ לשמור על יציבות כלכלית ופיננסית "חייב לעתים נקיטת צעדים לא-פופולריים שיצרו לעתים חיכוכים עם המערכת הפוליטית. לשמחתי הייתה מוקפת בעובדים מקצועיים ומסורים שזו הזדמנות להודות להם" הוסיפה פלוג.