דיווח: חברות הרכב רנו-ניסאן-מיצובישי ישתפו פעולה עם ווימו

חברת-האם של גוגל, אלפבית, תשתף פעולה עם ברית יצרניות הרכב רנו-ניסאן-מיצובישי כדי לפתח מוניות אוטונומיות ושירותי ניידות נוספים המשתמשים בטכנולוגיית רכב אוטונומית - כך לפי דיווח באתר החדשות הכלכלי האסייתי ניקי

הרכב האוטונומי של ווימו ברחובות סן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
הרכב האוטונומי של ווימו ברחובות סן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת-האם של גוגל, אלפבית , תשתף פעולה עם ברית יצרניות הרכב רנו-ניסאן-מיצובישי כדי לפתח מוניות אוטונומיות ושירותי ניידות נוספים המשתמשים בטכנולוגיית רכב אוטונומית - כך לפי דיווח באתר החדשות הכלכלי האסייתי ניקי. שיתוף-הפעולה יהיה עם חברת הרכב האוטונומי של אלפבית, ווימו.

לפי הדיווח, החברות נמצאות בשלב מתקדם במגעים ושוקלות אפשרויות שונות לשיתוף-פעולה, בהן שימוש ברכבים של ניסאן לפיתוח צי המוניות האוטונומיות ופיתוח מערכת שתטפל בתשלומים במהלך הנסיעה. עוד דווח כי ייתכן שהן יודיעו על שיתוף-הפעולה באופן פומבי כבר באביב הקרוב.

שיתופי-פעולה בין חברות רכב "מסורתיות" לחברות המפתחות טכנולוגיה אוטונומית אינם דבר חדש, אך דובר מטעם שלושת חברות הרכב הכחיש את הדיווח ואמר לרויטרס כי "הסיפור מבוסס על שמועות וספקולציות. אין לנו דבר להכריז כרגע". בחברת ווימו סירבו לבקשת רויטרס לתגובה.

בסוף השנה שעברה ווימו השיקה את שירות הנסיעות השיתופיות המסחרי הראשון שלה, שפועל כעת בעיר פיניקס באריזונה, כאשר בהמשך החברה מתכננת להרחיב את השירות ברחבי ארה"ב. בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה ווימו כי היא בונה במישיגן את "המפעל הראשון בעולם שיוקדש כולו לייצור המוני של רכבים אוטונומיים בדרגה 4".