חדשות הקנאביס: מנכ"ל נמסטה פוטר; פרוטאולוג'יקס בהסכם עם תיקון עולם; טכנופלאס רוצה קנאביס

חדשות הקנאביס: עזיבת מנכ"ל נמסטה עלולה להשפיע על תוכניות הפעולה של החברה בישראל • פרוטאולוג'יקס בהסכם עם תיקון עולם • גם טכנופלאס רוצה קנאביס

שדה קנאביס./צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב \
שדה קנאביס./צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב \

עזיבת מנכ"ל נמסטה עלולה להשפיע על תוכניות הפעולה של החברה בישראל

חברת נמסטה טכנולוגיות הקנדית, שהביעה בעבר כוונה להירשם למסחר בבורסה בתל אביב, הודיעה אתמול על פיטורי המנכ"ל שון דולינג'ר. החברה הודיעה כי החלה בחקירה פנימית כדי לבדוק אם דולינג'ר ביצע עסקאות בעלי עניין לא ראויות בין נמסטה לבין חברות אחרות אליהן היה מקורב.

עוד הודיעה החברה כי תבצע הערכה מחדש של האסטרטגיה שלה, אחרי שזכתה ל"התעניינות בחברה", רמז לכך שהאסטרטגיה החדשה של החברה עשויה להיות מכירתה לצד שלישי.

בעת ביקור בישראל לפני מספר חודשים, דולינג'ר הצהיר כאמור על כוונותיו לרשום את נמסטה למסחר בתל אביב. כמו כן דיווח על תוכנית משותפת רחבת היקף עם חברת קנביט הישראלית, להקמה של "קופי שופס" לשיווק קנאביס רפואי בישראל, לגיוס משקיעים לקנביט ולמכירת מוצריה דרך ערוצי השיווק של נמסטה., החברות חתומות ביניהן על הסכם לפיו נמסטה אמורה לרכוש ולשווק קנאביס של קנביט, ונמסטה אף השקיעה 2.5 מיליון דולר בקנביט.

היום ציינה קנביט בהודעה, כי ההסכם שחתמה הוא מול נמסטה, ולא מול אדם זה או אחר בחברה. עם זאת, בהינתן והחברה נמצאת היום בתהליך של הערכה מחדש של האסטרטגיה שלה, תיתכן גם אי וודאות סביב החוזה עם קנביט.

מניית נמסטה ירדה 13% אתמול, והיא נסחרת לפי שווי של 276 מיליון דולר.

מניית קנביט  ירדה היום 17%, והחברה נסחרת לפי שווי של 94.5 מיליון שקל.

פרוטאולוג'יקס בהסכם עם תיקון עולם

חברת פרוטאולוג'יקס, הודיעה היום כי חתמה על הסכם מול חברת תיקון עולם, לייצור של קנאביס במתקנים של חברת קאנומד, חברה בת בבעלותה המלאה של פרוטאולוג'יקס. חוות הגידול של קאנומד נמצאת בשלבים סופיים של הקמה (כך מסרה החברה באוקטובר).

על פי ההודעה היום, תיקון עולם תנחה את החברה בגידול של קנאביס בכל 7.2 הדונם של מתקן הגידול של קאנומד. כל התוצרת תימכר לחברה בת של תיקון עולם. ההסכם הוא למשך שלושה מחזורי גידול, ועשוי לדברי פררוטאולוג'יקס להניב לה הכנסות בהיקף של 15-20 מיליון שקל.

בעקבות ההודעה עולה מניית פרוטאולוג'יקס  61% היום והחברה נסחרת לפי שווי של 40 מיליון שקל.

פרוטאולוג'יקס, שהייתה בעבר שלד בבעלותו של ניסים דג'לנטי, נמצאת היום בשליטת רויטל גרבר אקב. גרבר-אקב היא אשתו של יוסי אקב, בעבר יו"ר חברת הצינורות אברות, והיה בעל השליטה בקאנומד כשהודיעו החברות על עסקת המיזוג.

בעקבות דרישת רשות ני"ע, ציין אקב במסמכי המתאר של עסקת המיזוג, כי קיבל מכתב מפרקליטות מחוז תל אביב, לפיו הוא עלול להיות מואשם בעבירות מס הכנסה. אקב מסר כי הוא כופר בטענות האמורות. עוד לפני כן העביר את מניותיו בפרוטאולוג'יקס לידי אשתו, אך הוא עדיין מועסק בחברה בהסכם ייעוץ.

חברת תיקון עולם היא חלוצת ומובילת שוק הקנאביס בישראל, אולם בחודשים האחרונים נתקלה באתגרים בייצור על פי דרישות משרד הבריאות. בינתיים חוות גידול הקנאביס שלה עדיין אינן עומדות בתקנים שידרשו מחברות קנאביס רפואי בישראל, החל מכניסתה לתוקף בלעדי של רפורמת הקנאביס החדשה ב-31.3. תיקון עולם החלה בחודשים האחרונים בחתימה על הסכמים עם מספר חברות המגדלות קנאביס רפואי (ביניהן קנביט הבורסאית), כך שהחברות הללו יגדלו את הקנאביס על פי ההנחיות של תיקון עולם, בתקווה כי הן תוכנה להשיג אישורים במקביל לתיקון עולם או לפניה. אף אחד מן החברות הללו עוד לא השיגה את האישור הסופי לשיווק תוצרתה.

תיקון עולם מעוניינת גם להצטייד בכושר יצור לקראת האישור בפועל של יצוא קנאביס מישראל הצפוי בסוף השנה (לאחר שאישור עקרוני התקבל לפני כמה שבועות). המותג תיקון עולם הוא מותג קנאביס מוכר בעולם והחברה אף פעילה בקנדה, אוסטרליה ואנגליה עם המותג הזה.

מנכ"ל תיקון עולם אהרון לוצקי מסר כי "חברת תיקון עולם תהיה ערוכה לרפורמה עם חוות גידול בתקן GAP ועם הסדרי ייצור GMP. החברה נערכת להגדלת כושר הייצור מעל לביקוש הנוכחי ותהיה ערוכה גם לייצוא כאשר תסתיים ההערכות הממשלתית בנושא, כפי שנקבע בהצעת המחליטים שאשרה הממשלה".

גם טכנופלאס רוצה קנאביס

חברת אחזקות ההייטק הבורסאית טכנופלאס, אשר פעילותה נמצאת בשנים האחרונות על אש קטנה יחסית והיא מחזיקה באחוזים קטנים בין היתר בחברות קומפיולב, טב-טק ו-RapidX, הודיעה על כוונתה להיכנס לתחום הקנאביס. נכון לדו"חות מחצית 2018, האחרונים שפרסמה החברה, לחברה 0.347 מיליון שקל בקופה. בעבר הצהירה על כוונתה לממש את אחזקותיה בקומפיולאב, אשר השווי ההוגן שלהן בספרי החברה הוא 5.3 מיליון שקל. השווי ההוגן של כלל נכסי החברה הוא 8.2 מיליון שקל.

בניגוד למקרים קודמים בהם חברות אשר הצהירו על כוונתן להיכנס לתחום הקנאביס ועצם ההצהרה הובילה לנסיקה במחיר המניה, הרי שמניית טכנופלס כמעט אינה מגיבה היום לידיעה. החברה נסחרת לפי שווי של 19.3 מיליון שקל. 

מקנביט נמסר: "אנו נמצאים בקשר רציף עם השותפה הקנדית שלנו, נמסטה טכנולוגיות, וכבר נמצאים בקשר עם הנהלת החברה".