נחתם הסכם קיבוצי לעובדי מפעל מיגדה של טבע בקריית שמונה; מסדיר תנאי העסקה לאחר מכירת המפעל

170 עובדי המפעל ייהנו מתוספת שכר בשיעור של 3% בשנה למשך 3 שנים • כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", קרן ההשקעות פימי מנהלת משא-ומתן בבלעדיות לרכישת המפעל מידי טבע, כחלק מתוכנית ההתייעלות של החברה • המכירה תתבצע לפי מחיר שמוערך בכ-45 מיליון דולר

עובדי מפעל מיגדה בקריית שמונה של טבע מוחים / צילום: דוברות ההסתדרות
עובדי מפעל מיגדה בקריית שמונה של טבע מוחים / צילום: דוברות ההסתדרות

לאחר חודשים ארוכים של סכסוך עבודה וכמה שביתות, עובדי מפעל מיגדה והנהלת חברת התרופות טבע חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי.

מפעל מיגדה שבקריית שמונה הועמד על ידי טבע למכירה, כחלק מתוכנית ההתייעלות של החברה. המפעל אינו בליבת עסקיה של טבע, והוא עוסק בייצור מערכת סגורה להגנת צוותים רפואיים.

ההסכם שנחתם היום, מסדיר את תנאי ההעסקה והשכר של העובדים בו, לאחר שתצא לפועל עסקת מכירת המפעל. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", קרן ההשקעות פימי, שמוביל ישי דוידי, מנהלת משא-ומתן בבלעדיות לרכישת מפעל מיגדה מידי טבע. מכירת מיגדה לקרן פימי תתבצע לפי מחיר שמוערך בכ-45 מיליון דולר וההסכם צפוי להיחתם בקרוב.

לפי הודעת ההסתדרות, המייצגת את עובדי מיגדה, "לשביעות רצון הצדדים ובשיתוף פעולה מלא, נחתם הסכם הקובע בין היתר כי זכויותיהם של כ-170 עובדי המפעל יישמרו באופן מלא, והם יקבלו אופציה לרשת ביטחון תעסוקתי למשך שלוש שנים". בין הצדדים הוסכם כי כל זכויות העובדים יישמרו בעת מכירת המפעל, כולל ההסכמים הקיבוציים וכל ההסדרים שהיו נהוגים ערב המכירה. בעת המכירה יקבלו העובדים מענק מכירה של עד 60 אלף שקל לעובד, בהתאם לוותק, ובסך הכל 5.4 מיליון שקל.

עוד נקבע כי עובדים שיחליטו לסיים את עבודתם, או שהעסקתם תסתיים על ידי ההנהלה עד לספטמבר 2019, יהיו זכאים לפיצויים מוגדלים של עד 175%. עובדים ותיקים, שיסיימו את עבודתם בפרישה מוקדמת, יזכו אף הם למענקים שיוגדלו בהתאם לוותק. כך למשל, עובדים מעל גיל 50 יהיו זכאים למענק שווה ערך ל-9 חודשי שכר, ואילו עובדים מעל גיל 50 עם ותק של 10 שנים יקבלו מענק נוסף בגובה שלושה חודשי משכורת. עובדים שיפוטרו על ידי ההנהלה החדשה, יקבלו בנוסף "מענקי פריפריה" של 5,000 עד 50 אלף שקל, בהתאם לוותק.

עוד סוכם במסגרת ההסכם הקיבוצי כי כלל העובדים ייהנו מתוספת שכר בשיעור של 3% בשנה למשך 3 שנים - ובסך הכל 9% תוספת שכר במשך שנות ההסכם. כלל העובדים יהיו זכאים לבונוס בגין שנת 2018 מחברת טבע, גם אם ימשיכו לעבוד אצל המעסיק החדש.

"הצלחנו לשמור על מקום העבודה של העובדים, ואפילו שיפרנו את תנאי ההעסקה", מסר יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק. חבר ועד העובדים, אלון מזרחי, הוסיף כי "לאחר תקופה לא פשוטה, אנו יכולים לנשום לרווחה ומברכים על כך שהגענו להסכם שמיטיב עם כלל העובדים". 

מחברת טבע נמסר בתגובה: "אנו מברכים על ההסכם הקיבוצי שנחתם היום עם וועד העובדים במיגדה קריית שמונה וההסתדרות, בתום משא-ומתן מתמשך ומורכב בנסיבות העניין. אמנם עודנו נמצאים ערב מכירת האתר, אך ברור כבר כעת כי הקונה המיועד ייכנס בנעלי טבע ויכבד את כל ההתחייבויות המפורטות בהסכם בקשר לעובדים. 

"לאור האמור - וכפי שהתחייבנו בפני העובדים עוד מראשית התהליך - ההסכם מבטיח לעובדי המפעל המשכיות וביטחון תעסוקתי למשך 3 שנים לפחות, תוך שימור תנאי ההעסקה - לרבות גובה השכר, זכויות סוציאליות והטבות. במסגרת ההסכם הקיבוצי אף סוכם כי יוענקו לעובדים קידומי שכר מכובדים באופן מדורג, ולאחר חתימת הסכם המכירה יינתן להם מענק מכירה - מהמיטיבים שניתנו במשק - בהתאם לוותק העובד.

"אנו מבקשים להודות לנציגות העובדים באתר וההסתדרות על שגילו אחריות, דאגה ושותפות, ויחדיו הושג הסכם ראוי ומיטיב הדואג ומבטיח את זכויותיהם של העובדים".