חיזוק לבלוקצ'יין: מיליונר הקריפטו צ'ארלס הוסקינסון מצטרף כיועץ בכיר לחברת Endor הישראלית

הוסקינסון האמריקאי, שהיה ממייסדי פלטפורמת את'ריום, יעניק ייעוץ לחברת התוכנה שמוביל יניב אלטשולר, שפיתחה מנוע חיזוי אוטומטי בתחום קבלת ההחלטות העסקיות • המטבע הדיגיטלי של Endor איבד 83% משוויו מאז הנפקתו במארס 2018 ב-ICO, שבו גויסו 45 מיליון דולר

צ’ארלס הוסקינסון / צילום: איל יצהר
צ’ארלס הוסקינסון / צילום: איל יצהר

צ'ארלס הוסקינסון, מייסד פלטפורמת הבלוקצ'יין Cardano שבעבר נמנה עם מייסדי את'ריום, מצטרף כיועץ בכיר לחברת הבלוקצ'יין הישראלית Endor, על פי הודעה לתקשורת שפרסמה החברה אתמול (יום ב'). זהו שיתוף-פעולה ראשון של הוסקינסון עם יזמים ישראלים בתחום הבלוקצ'יין, לאחר שבראיון בלעדי למגזין G של "גלובס" ביוני האחרון סיפר, בין השאר, על רצונו בשיתוף-פעולה מסוג זה.

מדובר בחיזוק משמעותי לצוות הניהולי של הסטארט-אפ הישראלי. הוסקינסון האמריקאי עומד בראש הסטארט-אפ IOHK שאחראי, בין השאר, לפיתוח פלטפורמת קרדנו, שעליה מבוסס המטבע הדיגיטלי Ada. ב-2013 נמנה הוסקינסון עם צוות המפתחים של פלטפורמת את'ריום, בראשותו של ויטליק בוטרין. הוא פרש מאת'ריום, לדבריו, בעקבות אי הסכמות בצוות המייסדים על הדרך לקידום הפלטפורמה, ולאחר מכן הוביל למשך תקופה לא ארוכה את הפיתוח של פלטפורמת את'ריום קלאסיק.

בכתבה שפרסם מגזין "פורבס" לפני שנה, הוערך הונו האישי של מייסד קרדנו בן ה-30 ביותר מחצי מיליארד דולר. עם זאת, הערכה זאת התבססה על החזקותיו של הוסקינסון במטבעות דיגיטליים בינואר 2018, זמן קצר לאחר ששוק הקריפטו נסק לרמות שיא. ואולם מאז, נפל שוויו הכולל של שוק המטבעות הדיגיטליים בכ-85%. ההערכות בשוק הן שהוסקינסון מימש חלק מהחזקותיו בביטקוין (BTC ), את'ר (ETH ) ומטבעות דיגיטליים אחרים כששוויים עוד היה גבוה יחסית.

הוסקינסון יוביל פרויקט אסטרטגי חדש

אנדור, שנוסדה ב-2014, פיתחה תוכנה מבוססת בלוקצ'יין, שנועדה לשמש מנוע חיזוי אוטומטי בתחום קבלת ההחלטות העסקיות. ארבעת מייסדי החברה, שמשרדיה נמצאים בתל אביב, הם פרופ' אלכס פנטלנד מ-MIT, ד"ר יניב אלטשולר, ענבל תירוש וסתיו גרינשפון.

בסוף מארס 2018 גייסה אנדור כ-45 מיליון דולר ב-ICO, הנפקת מטבע דיגיטלי המיועד לשימוש בפלטפורמה שפיתחה. במונחים דולריים, המטבע הדיגיטלי של אנדור (EDR ) איבד כ-83% משוויו מאז הנפקתו, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. בשבוע האחרון טיפס מחירו בכ-5%.

על פי הודעת אנדור, הוסקינסון ישמש יועץ בכיר, שיספק לחברה הדרכה וייעוץ בנוגע לתעשיית המטבעות הדיגיטליים, ביזור ואסטרטגיה בתחום הבלוקצ'יין. נוסף על כך, מייסד קרדנו צפוי להוביל פרויקט אסטרטגי חדש של אנדור, שהחברה עדיין לא חשפה פרטים לגביו.

ד"ר יניב אלטשולר, מנכ"ל אנדור וממייסדיה, ציין בהודעת החברה את המומחיות של הוסקינסון הנגזרת מעבודתו על בלוקצ'יין ציבורי מבוזר ופרויקטי הבלוקצ'יין המובילים של את'ריום וקרדנו, וציין כי הוא יהיה מעורב בפרויקטים הבאים של אנדור.

באחרונה הצהיר הוסקינסון כי שוק המטבעות הדיגיטליים עשוי להמתין עוד 11 שנים עד שיצליח לחזור לשיאי המחירים שקבע בסוף 2017, וציין כי באותה נקודת זמן, לתעשיית הבלוקצ'יין יהיה "אקוסיסטם שונה באופן דרמטי". לדבריו, לתעשיית הבלוקצ'יין יהיו "מיליוני, ואולי אף מיליארדי, משתמשים", והוא הדגיש כי אחד המפתחות העיקריים להתפתחות השוק יהיה כניסתם של משקיעים מוסדיים. בציוץ של הוסקינסון בטוויטר לפני כחצי שנה, טען כי כניסת וול סטריט לשוק המטבעות הדיגיטליים, תביא עמה "עשרות טריליוני דולרים". כשנשאל אז מה בדיוק בונה קהילת הקריפטו, השיב: "עולם חדש לגמרי".

בראיון למגזין G של "גלובס" ביוני אמר הוסקינסון: "צריך להכיר בזה שהביטקוין לא ייעלם, והשאלה היא מה אנחנו עושים איתו. מהפכת הקריפטו, בשלב זה, היא פחות עניין של כסף, ויותר של אמון ותיאום בין הצדדים. אותה תשתית שמספקת לנו את השליטה בנתונים, צריכה להיות קיימת גם בכסף".