הזינוק נבלם: המגעים למכירת פעילות הרכב של רבל לא הבשילו לעסקה

מניית רבל הגיבה הבוקר לדיווח בירידה חדה, לאחר שבחצי השנה האחרונה עלתה בכ-50% • החברה, שנמצאת בשליטת קיבוץ רביבים, הודיעה בתחילת השבוע על כניסה לפעילות פיתוח ואספקת מערכות לכלי רכב חשמליים

מפעל רבל / צילום:אתר החברה
מפעל רבל / צילום:אתר החברה

המגעים שניהלה חברת רבל , הנמצאת בשליטת קיבוץ רביבים, למכירת פעילות מערכות הרכב שלה לחברה הפועלת בתחום הרכב לא צלחו - כך עדכנה החברה הבוקר (ג') בדיווח לבורסה.

רבל, שאותה מוביל המנכ"ל ניר אלימלך, דיווחה באוקטובר האחרון כי קיבלה "הצעה ראשונית ולא מחייבת מצד שלישי" לרכישת הפעילות, אבל הוסיפה כי "בשלב זה קיימים פערי מחיר בין הצדדים, אבל נמשכים המגעים עם הצד השלישי לבחינת התכנות העסקה, גישור על פערי המחיר ולגיבוש מתווה לעסקה". היום, כאמור, מסרה החברה כי המגעים לא הבשילו לכדי עסקה. 

מניית רבל הגיבה לדיווח היום בירידה חדה של 5.5%. בחצי השנה האחרונה רשמה המניה עלייה של קרוב ל-50%, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-562 מיליון שקל.

הסכם חדש עם סמסונג

רבל פועלת בשני תחומים מרכזיים: מערכות הרכב ומוצרים מבניים ברכב. תחום מערכות הרכב כולל תכנון, פיתוח, ייצור ומכירה של מערכות אוורור למכלי דלק ורכיבים נלווים, מתזים לשטיפת הפנסים הקדמיים ברכב ושסתומים למערכות הבלימה בכלי רכב. תחום המוצרים המבניים כולל תכנון, פיתוח, ייצור ומכירה של מוצרים המשמשים חלקי מבנה לכלי רכב.

הדיווח היום הגיע לאחר שבתחילת השבוע עדכנה רבל כי חתמה על הסכם מסגרת עם סמסונג לפיתוח ואספקת מערכות אוורור לסוללות לכלי רכב חשמליים בהיקף של כ-4 מיליון אירו. מדובר במערכת בטיחותית, המותקנת על גבי מכלול הסוללות הממוקם בתחתית הרכב, שתפקידה לדאוג לשחרור מהיר של גזים הנוצרים בסוללות במקרה שריפה.

הכנסות החברה מפעילות מערכות הרכב הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2018 בכ-76 מיליון אירו - גידול של 15% לעומת התקופה המקבילה ב-2017, וקצת יותר ממחצית הכנסות החברה בתקופה זו. הרווח הגולמי מהפעילות עמד על כ-21 מיליון אירו (שיעור של כ-27% מההכנסות) והרווח התפעולי ממנה הגיע לכ-9.7 מיליון אירו, גידול של 56% לעומת התקופה המקבילה ב-2017.

פעילות תחום המוצרים המבניים, אגב, רשמה בתקופה זו רווח גולמי של 8 מיליון אירו בלבד והפסד תפעולי של 2.7 מיליון אירו. החברה סיימה תשעת החודשים הראשונים של השנה עם צמיחה של 3.7% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, ברמה של כ-152 מיליון אירו, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של כ-3 מיליון אירו, עלייה של 31% לעומת התקופה המקבילה.

לרבל יש כיום צבר הסכמי מסגרת לאספקת רכיבים לכלי רכב ומוצרים שונים בהיקף של כ-1.7 מיליארד אירו, מתוכו כ-992 מיליון אירו (58%) לתחום מערכות הרכב. עם לקוחות החברה נמנים יצרני מערכות לרכב המובילים בעולם (Tier-1) ויצרני רכב (OEM) כמו פולקסווגן, אאודי, ג'נרל מוטורס, מרצדס, יונדאי, מיצובישי, פיג'ו ואחרים. החברה מפעילה אתרי ייצור בישראל, בלוקסמבורג, בגרמניה, בקנדה, בארה"ב ובסין, ומעסיקה כ-1,600 עובדים בעולם.