חברת התעופה גרמניה הגישה בקשה לפשיטת רגל; כל טיסותיה הופסקו

נוסעי טיסת הבוקר גילו על ביטולה רק כאשר הגיעו לנתב"ג • החברה: "לצערנו, אין פתרון מיידי לכל הנוסעים שרכשו כרטיסים באמצעות האתר" לגבי חלופות נסיעה או החזר כספי • בעלי החברה כתב הבוקר: "לא הצלחנו להשלים בהצלחה את מאמצי המימון שלנו"

חברת התעופה הגרמנית "גרמניה", שהפעילה עד כה טיסות סדירות בין ישראל לגרמניה, הגישה בקשה רשמית לפשיטת רגל הלילה (ג'), וכל טיסותיה הופסקו. באתר האינטרנט שלה הודיעה החברה על הפסקת כל הטיסות ועל כך שהגישה הלילה בקשה רשמית לפשיטת רגל לבית משפט בברלין, בו היא רשומה. החברה מעדכנת כי "לצערנו, אין פתרון מיידי לכל הנוסעים שרכשו כרטיסים באמצעות האתר" לגבי חלופות נסיעה או החזר כספי.

לפני כחודש דווח ב"גלובס" כי החברה, שמפעילה טיסות סדירות בין נתב"ג למספר יעדים בגרמניה, נמצאת בצרות כלכליות וזקוקה לסיוע כספי דחוף. בהודעה לעיתונות שפרסמה אז החברה נכתב כי הזינוק במחירי הדלק בקיץ האחרון, ביחד עם הירידה בכוחו של האירו מול הדולר ועלייה בהוצאות על תחזוק מטוסים, הביאו ל"צורך קצר-טווח במזומנים". עם זאת, ההודעה קבעה כי אין בשלב זה ביטולי טיסות או צמצום פעילות של החברה.

כשבוע מאוחר יותר הודיע הבעלים של חברת התעופה, קארסטן באלקה, כי הצליח לגייס את המימון הדרוש להמשך פעילות החברה. הוא גם מסר כי הוא בוחן הצעות רכישה. בחודש האחרון המשיכה החברה למכור כרטיסים כרגיל, כולל לישראלים רבים, וכעת לא ברור אם וכיצד יוחזר כספם, ומהם הנכסים של החברה שישמשו לטובת פיצוי הנוסעים.

בהודעה שפורסמה הבוקר באתר החברה כתב באלקה: "לצערנו, לא הצלחנו להשלים בהצלחה את מאמצי המימון שלנו... לא הייתה לנו ברירה אלא להגיש בקשה לפשיטת רגל. צר לנו על ההשפעה של צעד זה על העובדים שלנו, הם תמיד עשו את הטוב ביותר, אפילו בשבועות המתוחים האחרונים. נוסעים שלא יכולים לטוס עם גרמניה כמתוכנן - אני מתנצל".

לחברה יש 954 עובדים, והיא הטיסה כ-4 מיליון נוסעים בשנה החולפת בעזרת צי של 37 מטוסים. היא מפעילה טיסות לישראל ולמזרח התיכון, כולל למצרים ולאיראן, ומודל הפעילות שלה אינו דומה לזה של חברות הלואו קוסט - הכרטיסים בה כללו מזוודות במחיר הכרטיס, הגשת אוכל במהלך הטיסה ומושבים קבועים. היא הפעילה טיסות סדירות כמה פעמים בשבוע מנתב"ג לברלין, דיסלדורף, המבורג ונירנברג.

לפי הדיווחים, החברה רשמה הפסדים של בין 6 ל-8 מיליון אירו מדי שנה בשנים האחרונות. בשנה שעברה פשטה את הרגל חברת תעופה גרמנית נוספת - אייר ברלין.

גם הנוסעים הישראלים הושפעו - נוסעי טיסת הבוקר גילו על ביטולה רק כאשר הגיעו לנתב"ג. גם הטיסה שהייתה אמורה להמריא בשעות הצהריים לדיסלדורף מבוטלת.

חברת גרמניה מפעילה טיסות סדירות מנתב"ג לברלין, לדיסלדורף, להמבורג ולנירנברג בתדירות של 14 טיסות שבועיות. היא מיוצגת בארץ על-ידי טל תעופה, המייצגת את החברה במדינות נוספות. את פעילותה בישראל החלה החברה לפני כ-4 שנים.

בפברואר האחרון הודיעה גרמניה על הכפלת תדירות הטיסות מתל-אביב לברלין ל-6 טיסות שבועיות מנתב"ג. החברה נמצאה בתנופה בפעילותה בישראל: בסיכום 2018 החברה הגדילה את תנועת הנוסעים בקווים לישראל וממנה ב-107%, כשהטיסה באמצעות הקווים שהיא מפעילה בין גרמניה לישראל 152 אלף נוסעים.