אלפאבית מכה את התחזיות: 8.9 מיליארד דולר ברווח נקי

הכנסות החברה האם של גוגל עומדות על 39.27 מיליארד דולר, והן מהוות צמיחה של 22% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל בשנה שעברה שעמדו על 32.32 מיליארד דולר • הכנסות הפרסום בגוגל, שמהוות את החלק העיקרי של הכנסות החברה, עומדות ברבעון זה על 32.6 מיליארד דולר

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית בכנס, היום / צילום: סטפן לם, רויטרס
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית בכנס, היום / צילום: סטפן לם, רויטרס

אלפאבית , חברת האם של גוגל, דיווחה הלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2018. הרווח הנקי שרשמה החברה מעל ציפיות האנליסטים - 8.9 מיליארד דולר, לעומת ציפיה לרווח של 7.64 מיליארד דולר. ובמונחי רווח למניה, החברה רשמה 12.77 דולר למניה, מעל ציפיות האנליסטים לרווח למניה של 10.86 דולר.

מניית החברה יורדת במסחר המאוחר.

הכנסות החברה עומדות על 39.27 מיליארד דולר, מעט מעל לציפיות האנליסטים להכנסות של 38.9 מיליארד דולר, והן מהוות צמיחה של 22% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל בשנה שעברה שעמדו על 32.32 מיליארד דולר.

החברה דיווחה על שולי רווח של 21% - מתחת לציפיות האנליסטים לשולי רווח של 22%, ואף מתחת לשולי הרווח ברבעון המקביל בשנה שעברה, ששיעורם עמד על 23%.

הכנסות הפרסום בגוגל, שמהוות את החלק העיקרי של הכנסות החברה עומדות ברבעון זה על 32.6 מיליארד דולר. קטגוריית ההכנסות האחרות רשמה 6.4 מיליארד דולר - בהתאם לציפיות האנליסטים. סגמנט זה כולל בתוכו את עסק מחשוב הענן של גוגל, מכשירי החומרה של גוגל ומכירות מתוך חנות האפליקציות פליי.

קטגוריית ה"הימורים אחרים" הכניסה 154 מיליון דולר, מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 187 מיליון דולר. קטגוריית ה"הימורים האחרים" כוללת את שאר החברות של אלפבית פרט לגוגל, כמו חברת הרכב האוטונומי ווימו וחברת ורילי שעוסקת בתחום הבריאות.

עלויות רכישת התעבורה של גוגל (TAC) עומדות על 7.44 מיליארד דולר ברבעון זה, לעומת 6.58 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה. אלו הן העלויות שהחברה משלמת לחברות כמו אפל כדי להיות מנוע החיפוש שנמצא כברירת מחדל במכשיריהן. ה-TAC היוו 23% מהכנסות הפרסום ברבעון הנוכחי. אמזון מאיימת יותר ויותר על עסק הפרסום של אלפבית. קטגוריית ההכנסות ה"אחרות" של אמזון, שמורכבת לדברי החברה בעיקר מהכנסות ממודעות, יותר מהכפילה את עצמה מ-2017 ל-2018, בה רשמה 10.1 מיליארד דולר.

"העלות לקליק בנכסי גוגל", מדד לחיוב של מפרסמים ע"י אלפבית, ירד ב-29% מהשנה שעברה, וב-9% מהרבעון הקודם.

"ב-2018 הצגנו צמיחה מרשימה בהכנסות, צמיחה שנתית של מעל 23% ל-136.8 מיליארד דולר" אמרה רות פורת, סמנכ"לית הפיננסים של אלפבית וגוגל. "עם הזדמנויות נהדרות לפנינו, אנחנו ממשיכים להתמקד בהשקעות בכח העבודה ובתשתית לה אנו זקוקים כדי להביא מוצרים וחוויות יוצאי דופן למשתמשים, למפרסמים ולשותפים שלנו ברחבי העולם" הוסיפה.

בחודש שעבר ווימו השיקה את שירות הנסיעות השיתופיות המסחרי הראשון שלה, שפועל כעת בעיר פיניקס באריזונה, כאשר בהמשך, החברה מתכננת להרחיב את השירות ברחבי ארה"ב. בנוסף, בשבוע שעבר ווימו הודיעה כי היא בונה במישיגן את "המפעל הראשון בעולם שיוקדש כולו לייצור המוני של רכבים אוטונומיים בדרגה 4".

בשנה האחרונה עובדי גוגל מחו נגד ההנהלה בשורת נושאים חברתיים, ולאחרונה פורסם כי גוגל ניסתה להביא את הממשל בארה"ב לאסור על התארגנות עובדים באמצעות מערכת האימייל בעבודה כדי למחות. בסוף השבוע פורסם בבלומברג כי עובדי החברה מראים שביעות רצון יורדת מהתנהלות מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'א, לפי ממצאים שעולים מסקר פנימי שערכה גוגל בקרב עובדיה. כשנשאלו למשל אם החזון של המנכ"ל עבור החברה מעורר בהם השראה - 78% השיבו בחיוב. למרות שמדובר בנתון מרשים, מדובר בירידה של 10% לעומת שנה שעברה. בשאלה האם העובדים סומכים על פיצ'אי וצוות ההנהלה להוביל את גוגל באופן אפקטיבי בעתיד, 74% השיבו בחיוב - ירידה של 18% משנה שעברה.