בזק | בלעדי

לא יפנו מיידית למשרד התקשורת: ההודנה של בזק וסלקום

החברות סיכמו על חידוש ההידברות ביניהן במקרה של חילוקי דעות, בטרם יגישו תלונות למשרד התקשורת

דודו מזרחי / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי / צילום: איל יצהר

בזק וסלקום סיכמו על הפסקת מדיניות התלונות ההדדיות למשרד התקשורת במקרי מחלוקת בין החברות. במקום זה, הן יחזרו לנהל שיחות ישירות. כך הן דיווחו למשרד התקשורת. ההבנה המחודשת באה על רקע ההיכרות בין דודו מזרחי מנכ"ל בזק לניר שטרן מנכ"ל סלקום. מי שבטוח מרוצה מהסיכום הזה הוא משרד התקשורת, שהוצף בתלונות הדדיות בשנים האחרונות.

עיקר המחלוקת החל כשנקבעה מדיניות השוק הסיטונאי על-ידי משרד התקשורת, לפיה בזק מחויבת למכור את התשתיות שלה בצורה סיטונאית למתחרות, והן אלו שמשווקות אותן ללקוחות. מאז נרשמו תלונות רבות נגד בזק, בעיקר מצד פרטנר שהרבתה להתלונן למשרד כמעט על כל נושא שהיה ניתן להתלונן עליו. סלקום גם התלוננה בלא מעט מקרים, אך היא עשתה זאת גם מאחר שהגיעה למסקנה שתחת השלטון הקודם בבזק לא היה טעם לנסות ולפתור בעיות בצורה של שיחות ישירות.

כעת ינסו סלקום ובזק לפתור את הבעיה בדרך של הידברות. רק אם לא יגיעו להבנות, התלונה תעבור לטיפול המשרד. הדיאלוג בין החברות כבר מורגש בשטח. החברות דיווחו למשרד שמספר אירועים שבדרך שגרה היו מסתיימים בתלונות הדדיות, כבר נפתרו בדרך של שיחות בין בכירי החברה. 

יהיה מעניין לראות האם היוזמה של בזק וסלקום תתפוס גם לגבי חברות אחרות.
בדרך כלל הבעיות הן בין חברות התשתית לבין החברות הסלולריות וספקיות האינטרנט. במקטעים אלו משרד התקשורת התערב כמעט בכל תלונה ולמרבה הצער גם היום זה המצב. כאשר החברות יודעות שהרגולטור מתערב כמעט בכל דבר, מטבע הדברים הן מעדיפות לפנות אליו במקום לנסות ולפתור את הבעיה לבדן. המצב הזה הוביל להתערבות יתר ולשיבוש כלכלי במערכות היחסים בשוק בין החברות למשרד.