מראש השנה הסיני ועד לדוחות גוגל: חמישה אירועים כלכליים שיעניינו את השווקים השבוע

הבורסות בסין יהיו בחופש השבוע, ובהונג קונג יתקיימו רק שני ימי מסחר • גוגל תפרסם מחר דוחות כספיים, ובהמשך השבוע יפרסמו גם דיסני, טויוטה ופיליפ מוריס את תוצאותיהן הכספיות ברבעון האחרון • ביום רביעי יתפרסמו נתוני הגירעון הממשלתי בישראל • בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין צפויות התפתחויות, ועתיד הברקזיט עדיין בערפל • תחזית השווקים השבועית של "גלובס"

שוק רחוב, סין / צילום: רויטרס thomas peter
שוק רחוב, סין / צילום: רויטרס thomas peter

שבוע המסחר הראשון של חודש פברואר ייפתח מחר בעולם, אבל הבורסות בסין ובמדינות נוספות באסיה ייזכו לעוד כמה ימי חופשה.

בארה"ב נמשכת עונת הדוחות הכספיים, כש-49% מהחברות במדד S&P 500 כבר פרסמו דוחות, ומתוכן 70% היכו את תחזית הרווח ב-3.5% בממוצע, אבל 62% היכו את תחזית ההכנסות - מעל לממוצע ב-5 שנים. מדד S&P 500  הוסיף בשבוע שעבר עוד 1.5% וסיכם עלייה של 8% מתחילת השנה, כשמניות האנרגיה, התעשייה, התקשורת, הנכסים והפיננסים הובילו את העליות.

בסקירת השבוע החולף, ציין היום יניב חברון, האסטרטג הראשי של אלומות: "הפדרל ריזרב כי העלאות הריבית בארה"ב התסיימו בינתיים. בפד ימתינו בסבלנות וייצפו בנתונים, ובחודשים הקרובים יפרסמו תוכנית לסיום צמצום המאזן". חברון התייחס לדיווחים החיוביים מהשיחות בין ארה"ב לסין, והוסיף כי "ההערכות הן שקיימת פריצת דרך בשיחות, ומשלחות נוספות מסין יגיעו לארה"ב". ביחס לאירופה ציין כי "באיחוד האירופי אמרו כי אינם מוכנים לדון מחדש בתנאי הברקזיט - ובשלב זה לא ברור עתיד ההתנתקות. קשה להאמין שהיא תעשה ללא הסכם".

חברון מעריך כי "בשבוע הקרוב צפויות התפתחויות נוספות בשיחות בין ארה"ב לסין, אחרי דיווחים להתפתחויות חיוביות בסוף השבוע. דיווחים חיוביים יעודדו את המשקיעים, אבל המקביל עשויים להרים את התשואות בארה"ב בעקבות התמתנות חששות לחולשה בכלכלה בעקבות מלחמת הסחר".

בנוגע לכלכלה הישראלית כתב חברון כי "יחס החוב/תוצר של ישראל עלה לראשונה מאז 2009 לרמה של 61.2%. עכשיו רק נותר לחשוב בכמה היה עולה בתוספת הבור של 10 מיליארד שקל שנדחו ל-2019". הוא ציין גם כי חברת הדירוג הבינלאומית S&P אשררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של AA מינוס, למרות הצפי לעלייה בגירעון, האטה בצמיחה ועלייה בסיכונים הביטחוניים".

הנה כמה אירועים כלכליים שצפויים לעניין את השווקים השבוע.

ראש השנה הסיני וחופש בבורסות אסיה

מחר (יום ב') יחגגו בסין את פסטיבל האביב והבורסות הסיניות יהיו סגורות. בבורסת הונג קונג יתנהל יום מסחר מקוצר, שיסתיים ב-12:00 (שעון הונג קונג). החופש בבורסות סין יימשך עד ליום שישי, ובהונג קונג עד ליום חמישי, לרגל ראש השנה הסיני. גם בורסת סיאול שבקוריאה הדרומית תהיה בחופשה עד יום רביעי, ואילו בסינגפור יתקיים יום מסחר מקוצר מחר ולאחר מכן תצא הבורסה לחופשה עד ליום רביעי.

חברון מציין כי "באירופה יתפרסמו השבוע מדדי מנהלי הרכש, ואחרי הגלישה של איטליה למיתון ונתוני אחרונים שהעידו על חולשה כללית בגוש, המשקיעים ירכזו עניין בניסיון להבין אם אירופה כולה צועדת למיתון. בנוסף גלישה של איטליה למיתון, למרות שהיתה צפויה, עשויה לסבך מחדש את ההסכם בין ממשלת איטליה לאיחוד בנוגע ליעדי הגירעון".

בבריטניה יפורסמו מחר נתוני מדד מנהלי הרכש במגזר הבנייה לחודש ינואר, וביום שלישי יוצגו נתוני מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים.

ביום שלישי תתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי האוסטרלי, ואחר הצהריים יתפרסמו בארה"ב נתוני מדד ISM (המכון לניהול האספקה במגזר היצרני) במגזר הלא-יצרני ונתוני מלאי הנפט השבועי. 

החלטות ריבית בעולם ונתוני הגירעון בישראל

בסקירתו השבועית של חברון נכתב כי "בארה"ב צפויים השבוע שלל נתוני מאקרו, ובהם מדד מחירי הצריכה PCE ליבה, שנחשב לנתון האינפלציה החשוב יותר עבור הפד. אחרי הטון היוני שהוצג במסיבת העיתונאים ודוח התעסוקה החזק, יהי מעניין לראות אם האינפלציה אכן יציבה כפי שהפד מעריך. בנוסף, צפויים להתפרסם מדד מנהלי הרכש הלא יצרני ומכירות קמעונאיות לחודש דצמבר".

ביום רביעי צפויים להתפרסם בארה"ב השינוי במספר אישורי הבנייה החדשים; השינוי בערך הכולל של רכישות חדשות של מוצרים ברי קיימא; השינוי החודשי בערך הכולל של המכירות הקמעונאיות; נתוני התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) הרבעוני; ונתוני מלאי הנפט הגולמי.

ביום חמישי צפוי יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול, לשאת נאום. באותו יום, הבנק המרכזי של אנגליה יפרסם את דוח האינפלציה ואת החלטת הריבית לחודש פברואר. 

ביום שישי יפרסם הבנק המרכזי של רוסיה את החלטת הריבית שלו לחודש פברואר, ובקנדה יפורסם השינוי החודשי במספר המועסקים.

בישראל, ביום רביעי הקרוב יתפרסמו נתוני הגירעון הממשלתי וגביית המסים. ביום חמישי יפורסמו יתרות המט"ח של בנק ישראל ונתוני השכר החודשי הממוצע למשרת שכיר. חברון מציין כי "אחרי סיום העלאות הריבית בארה"ב, לפחות לעת עתה, והתייצבות בשווקים, גם הערכות הריבית בישראל יוכלו להתחזק בחודשים הקרובים חרף הייסוף".

עונת הדוחות נמשכת בוול סטריט

מחר (יום ב') אחרי נעילת המסחר בוול סטריט תפרסם אלפאבית, החברה האם של גוגל, את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון.

למחרת, ביום שלישי, יפרסם תאגיד המדיה וולט דיסני את דוחותיו הכספיים, וגם ענקית האנרגיה הבריטית BP תפרסם דוחות.

ביום רביעי יתפרסמו, בין השאר, דוחות ענקית הרכב היפנית טויוטה, ענקית התרופות הבריטית גלקסו סמית' קליין (GSK), ענקית המדיה האמריקאית FOX ותאגיד הטכנולוגיה היפני סופטבנק.

ביום חמישי צפויים להתפרסם הדוחות הכספיים של ענקית הקוסמטיקה הצרפתית לוריאל ושל ענקית הטבק האמריקאית פיליפ מוריס.

לדברי יניב חברון מאלומות, "מניית GM תרכז השבוע עניין, אחרי המלצות חיוביות בשבועות האחרונים".