רייטינג: "המתחזים" של חיים אתגר בראש; קשת ממשיכה להוביל

שלוש התוכניות הנצפות ביותר השבוע - שלושתן של קשת - רשמו רייטינג של מעל 20% • גם השבוע רשת מיוצגת בטבלה עם תוכניות "האח הגדול VIP" בלבד

חיים אתגר בתוכנית "המתחזים" / צילום: צילום מסך קשת 12
חיים אתגר בתוכנית "המתחזים" / צילום: צילום מסך קשת 12

בשבוע השלישי למיזוג בין ערוץ עשר ורשת, טבלאות הרייטינג הולכות ונהיות דומות יותר לטבלאות שאפיינו את ימי טרום פיצול ערוץ 2 - בעיקר בכל הקשור לרייטינג שמניבות תוכניות הפריים-טיים של קשת. אם בימים של אחרי הפיצול רייטינג דו-ספרתי היה נחלתם של משדרים מיוחדים כמו גמרים של תוכניות ריאילטי - הרי שכעת נתונים כאלה יכולים לאפיין גם "סתם" תוכניות של אמצע השבוע.

למעשה, שלוש התוכניות הנצפות ביותר השבוע רושמות רייטינג של מעל 20% - כך למשל "המתחזים" של חיים אתגר, שהיא גם התוכנית הנצפית ביותר השבוע, רושמת רייטינג של 24.6%. "הכוכב הבא לאירוויזיון" רושם רייטינג של 21.3%, וחדשות שבת של קשת רושמת רייטינג של 20.4%.

גם השבוע רשת מיוצגת בטבלה עם תוכניות "האח הגדול VIP" בלבד, שהגיעו למקומות השישי והשביעי בטבלה. 

רייטינג בתוכניות של רשת וקשת - "המתחזים" עדיין מוביל ברשימה

גרף רייטינג בתוכניות השונות של רשת וקשת
 גרף רייטינג בתוכניות השונות של רשת וקשת

מפתה אולי להתייחס לפערים שבין הערוצים במונחים של "הובלה" ו"צמצום פערים", אך חשוב לקחת בחשבון שתוכנית העבודה של הערוץ הממוזג איננה שואפת להוביל על קשת ולהחזיק את החלק הגבוה יותר בעוגת הרייטינג, אלא התוכנית העסקית של הערוץ מדברת על נתח של 40% מכלל הרייטינג. זה אומר שצריך לראות יותר תוכניות שלהם בטבלה וצמצום פערים מול הדומיננטיות המובהקת של קשת כמעט בכל הרצועות; אולם בסבירות גבוה ואפילו על-פי התכנית של רשת, ממוצע הרייטינג של קשת ברוב השעות יהיה יותר גבוה.

לפחות על-פי נתוני השבוע האחרון, לרשת יש עדיין דרך לעשות כדי להגיע ליעדים שלה: ממוצע הפריים-טיים של קשת גבוה משמעותית מזה של רשת: 17.5% בקשת לעומת 10.5% בקשת. בחדשות הפער אפילו גבוה יותר: 18% לקשת לעומת 9.3% לרשת.