חכו שטראמפ יגלה מי רכשו 40% מהכרטיסים הבינלאומיים לסופרבול

לא רק האמריקאים מתרגשים מאירוע הספורט הגדול של השנה, שיתקיים מחר • האוהדים ממקסיקו לא נתנו למחירים הגבוהים להפחיד אותם ורכשו את מרבית הכרטיסים הבינלאומיים • וגם: לא תאמינו כמה משלמים על פרסומות בסופרבול

קבוצת הפוטבול ניו-אינגלנד פטריוטס / צילום: Mark J. Rebilas, רויטרס
קבוצת הפוטבול ניו-אינגלנד פטריוטס / צילום: Mark J. Rebilas, רויטרס

אירוע הספורט הגדול ביותר בארה"ב - הסופרבול - יתקיים מחר בלילה. בעוד שאוהדים ברחבי העולם סופרים את הדקות עד למשחק, לא בטוח שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ יהיה כל-כך מרוצה מכל מי שרכש כרטיסים לאירוע. לפי marketwatch.com וחברת הכרטיסים Ticketmaster, האוהדים ממקסיקו בולטים במיוחד בין רוכשי הכרטיסים הבינלאומיים.

האוהדים מהעולם מהווים השנה 12.6% מסך הכרטיסים שחברת Ticketmaster מכרה למשחק הפוטבול, שיתחרו בו מחר ניו-אינגלנד פטריוטס (שמגיעים לגמר בפעם השלישית ברציפות) ולוס אנג'לס ראמס. לפני שנה, האוהדים מהעולם היוו 9.8% מרוכשי הכרטיסים. 

המקסיקנים מובילים בפער משמעותי על האוהדים האחרים, עם 40.5% מהכרטיסים הבינלואמיים שנמכרו. אחריהם נמצאים האוהדים מברזיל, עם 16.2% מהכרטיסים. 

המתח בין ממשל טראמפ והממשל המקסיקני בשל רצונו של נשיא ארה"ב לבנות חומה בגובל עם המדינה - נושא שאף הביא להשבתת הממשל האמריקאי ל-35 ימים - לא משפיע על אוהדי הפוטבול המקסיקנים, שמוכנים לשלם הרבה מאוד כדי לצפות במשחק. כך, לא רק שהמקסיקנים רכשו הכי הרבה כרטיסים, הם גם שילמו הכי הרבה מבין האוהדים הבינלאומיים.

בעוד שאוהד אמריקאי, שחיכה לרגע האחרון, יכול לרכוש כעת כרטיס במחיר שמתחיל בכ-2,795 דולר, אוהד ממקסיקו  שילם לכרטיס 6,171 דולר בממוצע. אוהדים מברזיל שילמו 5,023 דולר בממוצע, בבריטניה שילמו 4,125 דולר ובצרפת רכשו כרטיסים ב-3,327 דולר. למרות שהאוהדים משלמים לא מעט כדי לחזות במשחק, רבים מהם לא יקבלו מקומות טובים. לפי Ticketmaster, כ-80% מהכרטיסים הבינלאומיים שנמכרו מיועדים למושבים הרחוקים ביותר באצטדיון מרצדס-בנץ באטלנטה.

כדורגל הוא אולי הספורט הפופולרי ביותר במקסיקו, אך פוטבול לא נשאר רחוק מאוחר. השוק המקסיקני הוא אחד מהצומחים ביותר של ליגת הפוטובל NFL. לפי הליגה, במדינה יש 7.1 מיליון אוהדי פוטבול. וכך, המקסיקנים בלטו גם בקרב רוכשי הכרטיסים במשחק של שנה שעברה. אז הם רכשו 33% מסך הכרטיסים הבינלאומיים ושילמו 5,038 דולר בממוצע. 

הסופרבול הוא לא רק אחד מאירועי הספורט הגדולים ביותר בארה"ב, הוא גם אחד מהאירועים המכניסים ביותר. לפי CNBC, מפרסמים ישלמו השנה עבור פרסומות באורך 30 שניות כ-5.25 מיליון דולר - 175 אלף דולר בשביל שנייה. במהלך המשחקים הרגילים של NFL, פרסומות באורך 30 שניות עולות 625 אלף דולר. בשנה שעברה שודר המשחק ברשת NBC, ועלות הפרסום בזמן המשחק ואחריו עמדה אז על 482 מיליון דולר. השנה ישודר המשחק ברשת CBS

לפי הערכות, CBS ,NBS ו-FOX משלמות מדי שנה 3 מיליארד דולר ל-NFL כדי לשדר את משחקי הפוטבול במהלך השנה, זאת כחלק מהסכם בעלות 27 מיליארד דולר על שידורי המשחקים בין 2013 ל-2022. שידור משחק הגמר נעשה ברוטציה, כך שכל אחת מהרשתות תשדר אותו 3 פעמים במהלך התקופה הזו. 

הקבוצות עצמן גם נהנות מהכנסות עצומות. לפי "פורבס", קבוצת ניו-אינגלנד פטריוטס שווה כ-3.8 מיליארד דולר והמתחרה, לוס אנג'לס ראמס, שווה כ-3.2 מיליארד  דולר.