בזק | בלעדי

"בזק השתמשה בפלאפון כמו פרה חולבת, ועכשיו רוצים לזרוק את העובדים"

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, עולה להתקפה בעקבות חשיפת "גלובס" אתמול על כוונת קבוצת בזק לפטר 800 עובדים בחברות-הבנות • "העובדים שלי לא ישלמו את המחיר בגלל התנהלות כושלת. שלא יתנו לי בורקסים בישיבות, את המשחקים שיעשו בבית שלהם"

בניין פלאפון / צילום: תמר מצפי
בניין פלאפון / צילום: תמר מצפי

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי פלאפון, בהתקפה חריפה על הנהלת החברה וקבוצת בזק בעקבות הכוונה לפטר 800 עובדים בחברות-בנות של בזק: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. לטענת שמן, הנהלת החברה והקבוצה אחראיות למצב שאליו הגיע שוק הסלולר לא פחות מהרגולטורים ואת מחיר כשלונותיהם העובדים לא ישלמו.

"אני קורא להנהלת פלאפון להפסיק למרוח אותנו ולהיכנס לשיחות אינטנסיביות ושיסבירו מה הם רוצים בדיוק. להגיד לי שהם רוצים לשלוח מאות עובדים הביתה מבלי לדבר על איפה העתיד של העובדים יכול להיות - יש פה בעיה חמורה מאד. בטח ובטח אחרי שעד לפני כמה חודשים משכו דיבידנדים. לצערי לא לומדים כלום בפלאפון, חוזרים לעבר. אני רואה את ההתנהלות והצורה שבה הם מדברים איתי ומנהלים את החברה. הם רוצים שהאנשים שלנו במרל"וג ובכספים ישלמו את המחיר על המחדלים שלהם. נכון, השוק בקשיים וצריך להעלות את המחיר אבל השוק גם בפוטנציאל גדול".

לדברי שמן "יש לנו היום כוח אדם מצומצם בחברה. ירדנו ל-2,200 עובדים. כל עובד שיוצא מהחברה זה פגיעה ישירה ברשת ובלקוחות. צריך להבהיר את זה. דבר שני לא יכול להיות מצב שמדברים איתי על התייעלות ופיטורים בכלל כשאני מגלה שהתוכנית הסודית של רודב היא להפקיר את עובדי פלאפון לטובת האינטרסים של בזק בתחום הסיבים האופטיים. לא יקרה. בזק השתמשה בפלאפון כמו פרה חולבת ועכשיו רוצים לזרוק את העובדים שלי אחרי שנתנו את הנשמה לחברה".

"אנחנו לא בת חורגת אנחנו חלק מקבוצת בזק ושיקחו אחריות. הקבוצה היא הכי חזקה בארץ ושלא יבלבלו אותנו - הספינה בטוחה. בטח שאני לא אקרא בעיתון על תנאי הפרישה הנדיבים בבזק ופה מדברים איתי להוציא עובדים על סוכרייה על מקל. לא אתן לזה לקרות בחיים".

"אני כן חושב שהם רוצים לעשות התייעלויות במקומות שבסוף יפגעו בחברה וברשת ובעובדים. אני לא מוכן לזה. גם התייעלות צריכה להיעשות בחוכמה ובמשורה. מאז שפוטרו פה כל כך הרבה עובדים החברה מתייחסת אליהם בזלזול ולא מתייחסים אליהם בכבוד. יחסי עבודה מתחילים ביחסי אנוש ואח"כ יחסי עבודה. זה לא עובד ככה. את הגרפים שמציגים לנו אני לא קונה אותם. לא יעבדו עליי עם כתבות קודרות וגרפים על קריסה" .

נראה לך הגיוני המצב שבו השוק הסלולרי מפסיד כסף, העובדים לא יתרמו את חלקם בצמצום תנאי הרווחה?
"ברור שלעובדים יש הסכם קיבוצי עם תנאי רווחה. אם החברות היו מתנהלות נכון לא היה צריך את זה בכלל. חברה שהרוויחה מיליארדים לא העלתה שכר 10 שנים, הייתה מפטרת אותם מהיום להיום. אבל כשאתה מסתכל קדימה אני לא חי בסרט ואני מבין שאיחודים יכניסו כסף לחברות. אבל אני מצפה שבהנהלת פלאפון יעשו עבודת רגולציה ואין לי ספק שהם יכולים לעשות את זה. לא יכול להיות שהרגולטור מול החברות יעשה מה שהוא רוצה. ייקח את שוק הסלולר 5 שנים אחורה וההנהלות יישבו על הגב ויגידו שאין להן מה לעשות. ולכן יש להנהלות גם אחריות. אם היו משקפים את המצב לציבור הכל היה נראה אחרת. העובדים שלי לא ישלמו את המחיר בגלל התנהלות כושלת. שלא יתנו לי בורקסים בישיבות, את המשחקים שיעשו בבית שלהם. המצב לא חמור, פלאפון לא תפסיד בשנה הבאה, עושים מיזוגים צעד צעד. מה עכשיו רוצים שניתן להם צ'ק פתוח לעוד 10 שנים? עם כל הכבוד יש לרודב וגוראון אחריות לא פחות ממני. יש כאן אנשים שנתנו את החיים שלהם לפלאפון. אנשים ביטלו נופש כדי לעבוד בתיקון התקלה וישנו פה במשרד. אפילו שובר תודה לא קיבלו. חברת סלולר זו לא חברה לייצור צעצועים. כל צמצום יפגע בתשתיות והלקוחות ולא נעמוד בתנאי הרישיון שלנו".