פייסבוק ממשיכה להפגין עוצמה ועוקפת את התחזיות; המניה מזנקת 7% לאחר נעילת המסחר

הרשת החברתית הגדולה בעולם רשמה הכנסות של 16.91 מיליארד דולר ברבעון הרביעי • הרווח הנקי עומד על 6.8 מיליארד דולר • מספר המשתמשים היומי ברשת עמד על 1.52 מיליארד, ומספר המשתמשים החודשיים הפעילים הוא 2.32 מיליארד

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק / צילום: רויטרס, Leah Millis
מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק / צילום: רויטרס, Leah Millis

פייסבוק  דיוחה הערב (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2018, עם הכנסות של 16.9 מיליארד דולר - מעל תחזית האנליסטים להכנסות של 16.4 מיליארד דולר, וצמיחה של 30% בהשוואה להכנסות של 13 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי עליו דיווחה פייסבוק עומד על 6.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.38 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 2.19 דולר למניה, וצמיחה של 65% מרווח של 1.44 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מספר המשתמשים היומיים של הענקית עומד ברבעון זה על 1.52 מיליארד משתמשים, ומספר המשתמשים החודשיים הפעילים הוא 2.32 מיליארד - שני הפרמטרים בהתאם לתחזיות, ובשניהם מדובר בצמיחה שנתית של 9%. בהכנסה הממוצעת למשתמש, פייסבוק עברה את תחזית האנליסטים כשדיווחה על הכנסות של 7.37 דולר, לעומת ציפייה להכנסות של 7.11 דולר.

לעומת הרבעון השלישי של 2018, מספר המשתמשים צמח ב-1.8%. פייסבוק גם הצהירה כי היא מעריכה ש-2.7 מיליארד נכנסים מדי חודש לאחת מהאפליקציות שבבעלות החברה - פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ או מסנג'ר, לעומת 2.6 מיליארד ברבעון השלישי. החברה מעריכה כי מעל 2 מיליארד דולר משתמשים לפחות באחד מהשירותים הללו מדי יום בממוצע.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הצהיר כי "הקהילה והעסק שלנו ממשיכים לצמוח, אנחנו משנים באופן עמוק את האופן בו אנחנו מנהלים את החברה כדי להתמקד בסוגיות החברתיות הגדולות ביותר, ומשקיעים יותר בבניית דרכים חדשות ומעוררות השראה לחבר בין אנשים".

היום פייסבוק נאלצה לסגור את אפליקציית Facebook Research ב-iOS שביקשה ממשתמשיה גישה כמעט בלתי מוגבלת לדאטה אישי, הכולל תוכן התכתבויות, מיקום ופעילות ברשת ובמכשיר, בתמורה לתשלום חודשי של עד 20 דולר באמצעות גיפטקארד דיגיטלי. תחקיר באתר טק-קראנץ' חשף את פעילות האפליקציה, את העובדה שפייסבוק פרסמה מודעות כדי למשוך נערים להשתמש בה וכן את ההפרה של מדיניות אפל על-ידי האפליקציה.

השבוע מחוקקים בארה"ב גם התרעמו על המהלך המתוכנן בחברה, למזג את התשתית הטכנית של פייסבוק מסנג'ר, וואטסאפ, ואינסטגרם, כפי שדווח ב"ניו-יורק טיימס" בסוף השבוע, בטענה כי הוא יפגע בפרטיות ובתחרות. גם הרגולטור האירי שאחראי על פרטיות דאטה דרש מפייסבוק פירוט של תוכניותיה בעניין, כדי לוודא שהן לא מפרות את כללי הפרטיות האירופיים GDPR.

המיזוג יאפשר לאנשים לשלוח הודעות זה לזה משירות צ'ט אחד שיתקבלו באמצעות שירות צ'ט אחר ויעניקו להנהלת פייסבוק שליטה רבה יותר על החברות שרכשו, בניגוד לעצמאות שהובטחה להן עם רכישתן. צעד זה גם יאפשר לפייסבוק ככל הנראה הזדמנויות מוניטיזציה חדשות.