דוקטור תציל אותי: מה החיפוש הרפואי הנפוץ והצומח בגוגל?

וגם: חב"ד בחרה בצחי חג'ג' ובאבנר מנדלסון ל"אנשי השנה" בניו יורק

אייל בן־יעקב, קארן ת'ומפסון, שרון שפירא ובני זאבי / צילום: אורן טסלר
אייל בן־יעקב, קארן ת'ומפסון, שרון שפירא ובני זאבי / צילום: אורן טסלר

אם אתם נוהגים להעזר בשירותיו של "ד"ר גוגל", כלומר בחיפושים ברשת על מנת למצוא מזור לבעיות רפואיות, כדאי שתדעו שמלבד העובדה שמומלץ להיפגש עם רופא/ה בשר ודם, בגוגל מציינים כי מדי יום מתבצעים כ-200 מיליארד חיפושים בנושאי בריאות. בנוסף הם מזהים עלייה בחיפושים בנוגע לכאבי גב, ובכלל יש עלייה משמעותית בחיפושים שכאלה בין השעות 4 ל-6 לפנות בוקר. 

את הדברים אמר היום ריאן אולוהן, מנהל תחום הבריאות של גוגל, שהרצה בכנס ה-Digital Health של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ישראל, סטארט-אפ ניישן סנטרל, והארגון הישראלי לתעשיות מתקדמות - IATI. הכנס, שהתקיים במלון הילטון תל אביב, עסק בכניסת ענקיות הטכנולוגיה לתחום הבריאות ובתחזית לעולם הרפואה הדיגיטלי. 

עוד בכנס, אמר דסני טאן, מנהל מחקר עולמי במיקרוסופט, על ההשקעה של החברה בבינה מלאכותית שתאפשר להמליץ על טיפולים מותאמים אישית.
עוד השתתפו: ד"ר יחיאל אנגלהרד, סגן נשיא, ראש תחום הדיגיטל בטבע; ד"ר אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל; גיא הילטון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל ושרון שפירא, ראש סקטור בריאות דיגיטלית; פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא תל השומר; ד"ר בני זאבי, מנהל שותף בקרן Tel Aviv Venture Partners; אייל בן-יעקב, שותף, מנהל תחום מדעי החיים, ב-EY ישראל; קארן ת'ומפסון, מנהלת אסטרטגיה וחדשנות באיגוד בתי החולים באמריקה; ואחרים.

חב"ד בחרה בצחי חג'ג' ובאבנר מנדלסון ל"אנשי השנה" בניו יורק

צחי חג'ג', יו"ר ומבעלי השליטה בקבוצת האחים חג'ג, חגג אמש בניו יורק. איש הנדל"ן הוזמן לתפוח הגדול, על מנת לקבל במקום את פרס איש השנה בתחום יזמות הנדל"ן, אותו העניק לו ארגון חב"ד (Lubavitch youth).

נוסף לחג'ג', קיבל את הפרס השנה אבנר מנדלסון, מנכ"ל לאומי ארה"ב, בשל פעילותו בתחום הבנקאות הבינלאומית. עוד נכח במקום רותם רוזן, בעלי בית ההשקעות אמ.אר.אר (MMR), שהוא תורם מרכזי לאירוע.

ברשימת מקבלי הפרס בעבר נמצאים מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק ואיש העסקים יצחק תשובה, שקיבל את התואר לאחר שיפוץ ושיחזור מלון פלאזה בעיר, מלון אותו הוא מכר בסופו של דבר לאחר השיפוץ. חג'ג, שפועל בעיקר ברומניה, הרחיב לפני כשנה את פעילות הנדל"ן שלו גם לארה"ב. על הבחירה בו הוא אמר כי "הבחירה מרגשת, לא רק בשל הכבוד וההכרה, אלא גם משום שהפרס ניתן לישראלי שרק החל את הייזום בניו יורק, ויש בו משום אמירה תקיפה בדבר הקשר בין ניו יורק לתל אביב, קשר שמתהדק מאד בשנים האחרונות, הן ברמה הפוליטית והן ברמה העסקית". מניית קבוצת חג'ג' נסחרת בתל אביב לפי שווי של 374 מיליון שקל.

צחי חג'ג', אבנר מנדלסון ורותם רוזן / צילום: ניר גואטה
 צחי חג'ג', אבנר מנדלסון ורותם רוזן / צילום: ניר גואטה