גרים בירושלים? מהקיץ תקבלו שעת חניה בחינם בעיר

משה ליאון פרסם את התקציב לשנה הקרובה, כאשר המרוויח הגדול הוא אגף שיפור פני העיר • בנוסף לתכניות הכוללות כיכרות ושדרוג מרכזים מסחריים, מבטיח ראש העיר הטרי להעניק שעת חנייה חינם לירושלמים החל מהמחצית השנייה של השנה

משה ליאון / צילום: איל יצהר
משה ליאון / צילום: איל יצהר

עיריית ירושלים בראשות משה ליאון חשפה השבוע את התקציב לשנה הקרובה, העומד על סך 950 מיליון שקל. תקציב הפיתוח יעמוד על סך 3.1 מיליארד שקל, והתקציב הרגיל יעמוד על סך 6.4 מיליארד שקל - תוספת של 7% ביחס לשנה שעברה. המרוויח הגדול הוא אגף שיפור פני העיר שיזכה לתוספת תקציבית הגדולה מכולם.

בדיוני ועדת הכספים שהתקיימו השבוע תיאר ליאון את תכניותיו לשנת 2019, ואמר כי "זהו התקציב הראשון שאני מגייס ומעביר למען תושבי ירושלים. אני שלם מאוד עם תוצרי התקציב וכבר יכול לדמיין איך ירושלים תיראה בסוף השנה הנוכחית. השנה, השקענו נתח נכבד מהתקציב ברווחת חייהם ואיכות חייהם של תושבי העיר, אני בטוח שבקרוב השינויים יראו ויורגשו כבר בשטח. האג'נדה שלי ברורה ופשוטה: 'ירושלמים שווים יותר'".

ליאון צייץ מוקדם יותר בטוויטר "‏זה סופי וזה בשבילכם, תושבי ירושלים. שעת חניה חינם החל מיולי 2019".

חלק מתכניותיו של ליאון לשיפור פני העיר כוללות ריבוד כבישים, בינוי כיכרות ושיפוץ מדרכות. 25 מיליון שקל נוספים יוקדשו למטרה שתשמח, ללא ספק, את תושבי ירושלים, שיהנו משעת חניה חינם, החל מהמחצית השנייה של השנה.

4 מיליון שקל נוספים ישמשו לשיפוץ ושדרוג המרכזיים המסחריים בשכונות כחלק מחיזוק הכלכלה המקומית, וכמו כן תוקם קרן מלגות לסטודנטים.