צ'ק פוינט עקפה את התחזיות ברבעון הרביעי ועשויה לעבור את רף ה-2 מיליארד דולר בהכנסות ב-2019

בסך הכל הסתכמו הכנסות החברה ב-1.916 מיליארד דולר ב-2018 • המייסד והמנכ"ל, גיל שויד: "סיימנו את השנה עם תוצאות שיא. ההכנסות הגיעו קרוב לרף העליון של התחזיות שלנו, והרווח הנקי למניה עקף את תחזיותינו"

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט / צילום: תמר מצפי
גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט / צילום: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון הרביעי של 2018, וסיכמה את השנה כולה עם צמיחה של 3.3% בהכנסות וגידול של 2.6% ברווח הנקי למניה. בסך הכול הסתכמו הכנסות החברה ב-1.916 מיליארד דולר, מתוכם 526 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בזמן שהאנליסטים ציפו להכנסות רבעוניות של 517 מיליון דולר. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-821 מיליון דולר לעומת כ-803 מיליון דולר ב-2017, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP, בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות, הגיע ל-911 מיליון דולר, מתוך זה כ-264 מיליון דולר ברבעון הרביעי. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.68 דולר ברבעון, 5 סנטים מעל תחזיות האנליסטים, וב-5.71 דולר בשנה כולה.

במהלך השנה צ'ק פוינט ייצרה מזומנים בסך למעלה מ-1.1 מיליארד דולר מפעילות שוטפת, מתוכם 249 מיליון דולר ברבעון האחרון. בכך הסתיימה שנת 2018 עם מעל 4 מיליארד דולר בקופת החברה. כזכור, צ'ק פוינט הודיעה לאחרונה על שתי רכישות של חברות סטארט אפ ישראליות - Dome9 תמורת 175 מיליון דולר, ו-ForceNock שעל רכישתה דווח לאחר סיום הרבעון הרביעי, תמורת מיליוני דולרים בודדים. צ'ק פוינט רכשה ברבעון הרביעי מניות של עצמה בתמורה ל-305 מיליון דולר במחיר ממוצע של כ-109 דולר למניה, לעומת המחיר הנוכחי בנאסד"ק שהוא כ-111 דולר ומשקף לחברה שווי של 17.3 מיליארד דולר. בשנה כולה הסתכמה הרכישה העצמית של המניות ב-1.1 מיליארד דולר - היקף דומה לתזרים שנוצר מפעילות שוטפת.

"סיימנו את השנה עם תוצאות שיא. ההכנסות שלנו הגיעו קרוב לרף העליון של התחזיות שלנו והרווח הנקי למניה עקף את תחזיותינו", מסר מייסד ומנכ"ל החברה, גיל שויד. הוא הוסיף שמכירת רישיונות האבטחה המשיכה לצמוח, בזכות טכנולוגיות הענן, המובייל ומניעת האיומים. "הרחבנו את היצע המוצרים שלנו לענן עם רכישות Dome9 ו-ForceNock ועם הפתרון CloudGuard. התחלנו את שנת 2019 עם חדשנות גדולה", הוא אמר.

תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט
 תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט

ישראל לא חסינה מהתערבות סייבר בבחירות

במסיבת עיתונאים שערכה החברה במשרדיה בת"א, אמר היום שויד: "2018 הייתה שנה חגיגית, השלמנו 25 שנות עסקים ואנחנו מאוד גאים במה שהשגנו. יש לנו לקוחות מכל התעשיות - התחום הפיננסי הוא הכי חזק, שאר התעשיות מפוזרות. בלמנו בשנה שעברה מעל 100 מיליון התקפות חדשות ויש לנו ענן שמעבד 86 מיליארד פעולות כל יום ומחליט האם זאת התקפה או לא". הוא סיפר על ארכיטקטורה מהפכנית, כהגדרתו, עליה עובדים היום בצ'ק פוינט - הדור השישי של האבטחה, שיהיה בענן ויכלול טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI). "בכל ארגון הכל יהיה מקושר ויתחבר לענן כדי לקבל את שירותי האבטחה שיתאימו את עצמם מהר מאוד לסביבות המשתנות", אמר שויד והעריך שהטכנולוגיות יהיו זמינות החל מ-2020.
שויד ציין כי בחברה "רואים התקדמות בכל הצירים האסטרטגיים שלנו. ברבעון הזה לראשונה ההכנסות ממנויים עקפו את מכירות המוצרים. מעל 70% מההכנסות שלנו היום הם מתמיכה ומנויים - הכנסות שמתחדשות". בתשובה לשאלה על אפשרות להתערבות סייבר זרה בבחירות אמר שויד כי "אנחנו רואים שבכל מערכות הבחירות בעולם יש מעורבות זרה וישראל לא חסינה".
במנועי הצמיחה ל-2019 ציין שויד את תחום המובייל בו צ'ק פוינט פעילה בשנים האחרונות. "המובייל עובד 24/7 והוא יודע עלינו הכל", אמר. "בגדול, כל הפלטפורמות האלה חשופות".
צ'ק פוינט מעסיקה כיום מעל 5,200 עובדים, מתוכם מעל 2,200 בישראל - גידול של מעל 10% במספר העובדים ביחס לשנה הקודמת. בהקשר של ארה"ב, שם נרשמה בשנה שעברה חולשה, אמר שויד כי "השתפרנו קצת, אבל לא מספיק. גייסנו מנהלים חדשים. השוק תחרותי והמיקוד שלנו הוא איך לגדול: אנחנו צריכים ויכולים לגדול עוד, ואנחנו בונים את הדברים הנכונים".
ב-2019 עשויה צ'ק פוינט לעקוף לראשונה את רף ה-2 מיליארד דולר בהכנסות, 9 שנים לאחר שעקפה לראשונה את רף המיליארד דולר. החברה מספקת תחזית להכנסות שנתיות של 1.94-2.04 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 5.85-6.25 דולר למניה. ברבעון הראשון ההכנסות יהיו 460-480 מיליון דולר - דומה לתחזיות האנליסטים, והרווח הנקי למניה 1.28-1.34 דולר - נמוך מתחזיות האנליסטים שציפו ל-1.38 דולר.