מניית אפל זינקה במסחר המאוחר למרות הירידה בהכנסות, שהייתה נמוכה מתחזיות האנליסטים לרבעון

הכנסות אפל ברבעון הראשון של שנת הכספים 2019 עמדו על 84.3 מיליארד דולר • הרווח הרבעוני הסתכם ב-4.18 דולר למניה • ההכנסות מכירות האייפונים היו נמוכות מהתחזיות והסתכמו ב-51 מיליארד דולר - ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה

מנכ"ל אפל טים קוק והאייפון החדש / צילום: רויטרס
מנכ"ל אפל טים קוק והאייפון החדש / צילום: רויטרס

אפל  הייתה הראשונה לפרסם את דוחותיה הכספיים הלילה (ג') מבין ענקיות הטק (אמזון, פייסבוק ומיקרוסופט). 

החברה עקפה במעט את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הראשון של שנת הכספים 2019 והכנסות החברה ירדו ב-5% ל-84.3 מיליארד דולר, לעומת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 84 מיליארד דולר לרבעון. זאת לאחר שהחברה תיקנה מטה את תחזית ההכנסות ל-84 מיליארד דולר מ-93-89 מיליארד דולר. מניות החברה זינקו במעל 3% לאחר המסחר בוול סטריט.

בשורה התחתונה, אפל הרוויחה 4.18 דולר על מניה, זאת בדומה לצפיית האנליסטים לרווח של 4.17 דולר. ברבעון המקביל בשנה שעברה אפל רשמה רווח של 3.89 דולר למניה.

ההכנסות ממכירות האייפונים הראו ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. לראשונה, החברה לא מדווחת ברבעון זה על מספר יחידות האייפונים שמכרה. הרווח הנקי של אפל עמד ברבעון זה על 19.9 מיליארד דולר, ירידה לעומת השנה שעברה בה רשמה רווח של 20 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

מבחינת מוצרים אחרים, מכירות האייפדים הכניסו לחברה ברבעון הנוכחי 6.73 מיליארד דולר, מכירות מחשבי המק הכניסו 7.42 מיליארד דולר ומוצרים נוספים כמו אפל ווטש והרמקול החכם הומפוד הכניסו 7.31 מיליארד דולר.

מנכ"ל אפל טים קוק פרסם בתחילת החודש מכתב דרמטי למשקיעים, שבו הזהיר מפני אכזבה צפויה - והצהיר כי בפעם הראשונה מזה 15 שנה, אפל מפספסת את תחזית ההכנסות שצפתה לרבעון זה, ותיקנה אותה מ-93-89 מיליארד דולר ל-84 מיליארד דולר. אפל הסבירה במכתב כי הירידה נובעת ממכירות אייפונים חלשות, אותן ייחסה בעיקר להאטה בסין, שנחשבת למקור ההכנסות השני בגודלו של אפל אחרי ארה"ב, ולמצב המקרו-כלכלי במספר מדינות מפותחות.

הלילה החברה ניסתה להדגיש בהודעה לעיתונות ששחררה את הנקודות החיוביות, וכתבה כי חטיבות השירותים והמוצרים הלבישים הגיעו לשיא של כל הזמנים, וכך גם הרווח למניה שרשמה החברה. קוק הצהיר כי "למרות שזה מאכזב שפספסנו את תחזית ההכנסות שלנו, אנחנו מנהלים את אפל לטווח הארוך. התוצאות של רבעון זה מדגימות את הכח העמוק והרחב של העסק. מספר המכשירים הפעילים שלנו הגיע לשיא של 1.4 מיליארד מכשירים, מה שמראה על הסיפוק והנאמנות של הלקוחות".