לקראת הדוחות הכספיים: מה ניתן לצפות ממיקרוסופט?

החברה הציבורית בעלת שווי השוק הגבוה בעולם תדווח היום על תוצאותיה לרבעון • האם תשמור על יציבות וקצב צמיחה דו ספרתי? • המשקיעים גם מחכים לשמוע על הצמיחה ברשת החברתית העסקית לינקדאין ועל פעילות הענן המסחרית של החברה

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

מיקרוסופט , החברה הציבורית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם (ביחד עם אמזון), תדווח גם היא ביום רביעי לאחר המסחר על תוצאותיה לרבעון הפיסקלי השני של 2019. אנליסטים צופים שהכנסות החברה יעמדו על 32.45 מיליארד דולר, עלייה של 12.2% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, ותרוויח 1.09 דולר למניה, עלייה של 13.5% לעומת הרבעון המקביל.

בשנה הפיסקלית 2018 הראתה מיקרוסופט צמיחה מרשימה ודו ספרתית בהכנסות וברווחים למניה, בהובלת תחום הענן המסחרי, מגמה חיובית שהמשיכה גם ברבעון הראשון של 2019 בו ההכנסות מהענן המסחרי עלו ב-47% ל-8.5 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל. הקטגוריה כוללת את ההכנסות מאופיס 365 לעסקים, מהענן אז'ור, ומשירותי האפליקציות לעסקים דיינמיקס 365. משקיעים צפויים לבחון אם מיקרוסופט הצליחה לשמר את אותו קצב צמיחה מרשים בהכנסות מהקטגוריה גם ברבעון הזה. האנליסט קית' וויס ממורגן סטנלי צופה כי מיקרוסופט תראה בתוצאות הרבעון הנוכחי כי המעבר בתעשייה משימוש בענן ציבורי לענן היברידי היטיב עמה.

משקיעים צפויים לבחון גם את קצב הצמיחה של הרשת החברתית העסקית לינקדאין. בעוד שמיקרוסופט לא מדווחת מהן ההכנסות המדויקות של הרשת החברתית, היא מדווחת על הצמיחה באחוזים. ברבעון הקודם, הכנסות לינקדאין צמחו ב-33%, ובשיחת המשקיעים ציינה הנהלת החברה רמות שיא של מעורבות בקרב המשתמשים.

למיקרוסופט אפיקי הכנסות מגוונים, מאפיין שמבדל אותה מענקיות טכנולוגיה אחרות, ואפיקי הכנסה אלה כוללים בין היתר תוכנות פרודוקטיביות, את חטיבת המחשוב האישי ואת תחום הגיימינג.