בנק לאומי מגייס לפחות 2.3 מיליארד שקל, גם באג"ח CoCo

בהנפקה, שכללה אג"ח CoCo וסדרה שקלית חדשה, נרשמו במכרז המוסדי ביקושי יתר מצרפיים של כ-4.5 מיליארד שקל • בחודש שעבר לאומי קארד גייסה 139 מיליון שקל ב-CoCo, לאחר שכבר גייסה יותר ממיליארד שקל באג"ח רגילות

רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי

בנק לאומי, שבניהולה של רקפת רוסק עמינח, הודיע על השלמת המכרז המוסדי בגיוס של כ-2.3 מיליארד שקל באמצעות שתי סדרות אג"ח חדשות, כולל הנפקה של כתבי התחייבות עם מנגנון לספיגת הפסדים - CoCo.

אמש הושלם המכרז למשקיעים מסווגים, שמנוהל על ידי לאומי פרטנרס חיתום, ובו נרשמו ביקושי יתר מצרפיים של כ-4.5 מיליארד שקל להנפקה של סדרה חדשה של אג"ח מסוג CoCo שבמכרז המוסדי התקבלו לגביה התחייבויות ל-657 מיליון שקל (לעומת ביקוש בהיקף 955 מיליון שקל), ולהנפקה של סדרה שקלית חדשה שבה יגויסו לפחות 1.6 מיליארד שקל.

המכרז המוסדי לסדרה 180 השקלית (פיקדון), שמדורגת AAA על ידי S&P מעלות, נסגר בריבית של 2.02%, המשקפת תשואה אפקטיבית של 2.14% ומרווח של כ-68 נקודות בסיס, בעוד שהמכרז המוסדי בסדרת ה-CoCo צמודה, שמדורגת AA, נסגר על ריבית של כ-2.42% המשקפת תשואה אפקטיבית של כ-2.54% ומרווח אפקטיבי של כ-250 נקודות בסיס.

אג"ח מותנות מסוג CoCo הן מכשירי הון מותנה, הנקרא contingent convertible, ושמומר מחוב להון מניות בקרות אירוע יציבותי. בחודש שעבר לאומי קארד גייסה 139 מיליון שקל באג"ח CoCo, לאחר שכבר גייסה יותר ממיליארד שקל באג"ח "רגילות".