עסקת לאומי קארד נדחית בשבועיים, בהמתנה לאישור הנגיד

הערב הודיע בנק לאומי כי הצדדים לעסקה, בעלי חברת כרטיסי האשראי - בנק לאומי (80%) וקבוצת עזריאלי (20%) מצד אחד ומהשני קרן ורבורג פינקוס, "מקיימים מגעים להארכה קצרה, של כ-14 ימים, של המועד להתקיימות התנאי"

לאומי קארד / צילום מסך
לאומי קארד / צילום מסך

עסקת הענק של לאומי קארד, שבהיקף 2.5 מיליארד שקל, מתעכבת בהמתנה לקבלת האישור מנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. הערב הודיע בנק לאומי כי הצדדים לעסקה, בעלי חברת כרטיסי האשראי - בנק לאומי (80%) וקבוצת עזריאלי (20%) מצד אחד ומהשני קרן ורבורג פינקוס, "מקיימים מגעים להארכה קצרה, של כ-14 ימים, של המועד להתקיימות התנאי". על פי גורם בסביבת העסקה, "מדובר בעיכוב ממניעים טכניים. הצדדים ממתינים לאישור מהפיקוח וגם סוגרים את הסגירות הפיננסיות האחרונות". על פי גורמים בשוק, ההערכה היא שנושא זה ייסגר בשבוע הבא, והעסקה תושלם.

ככל הידוע ועדת הרישיונות בבנק ישראל המליצה לאשר את עסקת הענק, שנחתמה לפני מספר חודשים. ואולם,הסמכות לאישור העסקה נמצאת בידי הנגיד בלבד. ככל הידוע הצדדין דנים עדיין על הנוסח הסופי של היתר השליטה שיינתן לורבורג פינקוס.

זוהי עסקת הענק הראשונה מתוך שתיים, כחלק מההליך לפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים. נוסף על לאומי קארד, שצפויה לשנות מיתוג ל- max לאחר השלמת העסקה, גם ישראכרט צריכה לצאת מידי בנק הפועלים. מנגד דיסקונט והבינלאומי רשאים להמשיך ולהחזיק בחברת כאל.

כך או כך, בנק לאומי דיווח הערב כי בהסכם למכירת לאומי קארד "נקבעה תקופת הארכה של שלושה חודשים עם מנגנון הארכה בשלושה חודשים נוספים (שבוצעו) להתקיימות התנאים המתלים. נכון למועד דיווח זה, טרם התקיים התנאי המתלה להשלמת העסקה - קרי, קבלת היתר לשליטה ולהחזקת אמצעי שליטה מבנק ישראל, אף שבהתאם למידע שנמסר לבנק, ועדת הרישיונות בבנק ישראל אישרה כבר את הקונה".