דן אריאלי ממליץ: כך תרכשו 52 שעות של אושר ב-50 שקל

וגם: משלחת ישראלית שואפת לחזק את הקשר העסקי עם אתיופיה

יוסף קלפטר ודן אריאלי / צילום: ניב קנטור
יוסף קלפטר ודן אריאלי / צילום: ניב קנטור

אורח הכבוד של אירוע בוגרי אוניברסיטת תל אביב שנערך אמש באוניברסיטה, היה פרופ' דן אריאלי, המומחה לכלכלה התנהגותית. אריאלי, בוגר הפקולטה למדעי החברה ולמדעי הרוח באוניברסיטה, הצטרף לסיגלית בן חיון העומדת בראש הארגון ולבוגרים אחרים שהגיעו לאירוע, בהם: טל גבעולי, מנכ"ל מדיווזור; אורן רייף, עו"ד שותף במשרד גולדפרב זליגמן ושות'; ליאור מויאל, מנכ"ל נוירואפלייד; סיגל דוידוב מוטולה שופטת בית הדין לעבודה; קרן שקד, מנכ"ל חברת היעוץ B-Pro וקמפוס B-Next, שותפה בסטארט-אפ Shoodoo לחיזוי עסקי; ואחרים.

אריאלי אף קיבל במקום סיכת בוגר מיוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה המסיים בקרוב את תפקידו. קלפטר פנה לאריאלי וביקש שבמחקרו הקרוב יעשה גם מחקר על התנהגותם של נשיאים.

הרצאתו של אריאלי נמשכה מעבר לזמן שהוקצב לה, ולקראת סיומה הוא קינח בטיפ. "אם הייתי נותן לכל אחד מכם כרגע 50 שקל ומבקש למכם לעשות איתם משהוא שיהפכו אתכם למאושרים מה הייתם עושים בכסף?" הוא שאל, ואף מיהר ונתן את התשובה - "אני מציע לכם לקנות הביתה פרחים. מחקרים הוכיחו שהם תורמים למעשה האהבה הזוגי בבית ומחזיקים 52 שעות של אושר אחר כך". למרות ההמלצה, חלק מהנוכחים הציע לתרום את הסכום לאוניברסיטה.

סיגלית בן חיון וקרן שקד / צילום: ניב קנטור


משלחת ישראלית שואפת לחזק את הקשר העסקי עם אתיופיה

משלחת של חברי צוות הפורום העסקי של יוצאי אתיופיה בישראל, עורכת בימים אלה סיור באתיופיה, ובמהלכו היא משתתפת בכנס - Made in Ethiopia הפונה לאנשי עסקים מובילים בפזורה (דיאספורה) האתיופית בעולם. על חברי הפורום, שמטרתו לחזק את הקשר ובעיקר לממש את הפוטנציאל העסקי, נמנים אנשי עסקים ופעילים חברתיים מתחומים שונים בישראל, בהם: רו"ח אמיר סבהט, גולן ג'מבר, נתן שטה, טסמה סמואל, אבי ילאו ורחמים אלעזר.

במסגרת ביקורה, תערוך המשלחת פגישות עם בכירים ובכירות במדינה, בהם סהלה וורק-זאודה, נשיאת אתיופיה; דמקה מקונן, סגן ראש הממשלה; בכירים במשרד ראש הממשלה האתיופי ובכירי משרד החוץ האתיופי.

הביקור הנוכחי מתקיים כהמשך לכנס אותו יזם פורום עסקי שהוקם על-ידי ישראלים יוצאי אתיופיה, בשיתוף משרד עוה"ד הרצוג-פוקס נאמן וארגון SID ישראל (האגודה לפיתוח בינלאומי). בכנס זה דנו הנוכחים באפשרויות ובהזדמנויות עסקיות באמצעות מפגשים עם משתתפים מאתיופיה וישראל, תוך התמקדות ביוצאי אתיופיה כמפתח להצלחה עסקית של ישראלים במדינה.

בין היתר דובר בכנס על הפוטנציאל הטמון בקשר של שתי טיסות יומיות ישירות מישראל לאתיופיה וקשרים היסטוריים לצד הזדמנויות עסקיות בהווה. חרף זאת היחסים הכלכליים בין ישראל לאתיופיה עדיין אינם מפותחים דיים, וכעת חברי הפורום שואפים לשוב עם בשורה. 

משתתפי כנס דיאספורה בהרצוג פוקס נאמן / צילום: גולן ג'מבר

הגיעו לאצטדיון נתניה ותרמו מיליון שקל לפגייה

אל מתחם ה-VIP באצטדיון נתניה, הגיעו ביום חמישי האחרון מוזמנים שונים, בהם חברי ועד הנאמנים העולמי והישראלי של בית החולים לניאדו. במרכז הערב עמדה הפגייה החדשה המתוכננת בבית החולים, כמו גם גיוס כספים ומכירה פומבית של מנורות שבעה קנים, שעוצבו במיוחד לכבוד האירוע ולרגל שבעים שנה למדינה ע"י אמנים, ידוענים, בכירי לניאדו ובכירי עיריית נתניה במסגרת הפרוייקט "מאירים את ישראל".

עוד באורחים היו סגן שר הבריאות, ח"כ הרב יעקב ליצמן; מרים פיירברג-איכר, ראשת עיריית נתניה ונתן ברק, שותף בכיר בפיתוח מערכת כיפת ברזל וחתן פרס בטחון ישראל. ברק הדגיש במקום את הצורך במבני ציבור ממוגנים. נדב חן, מנכ"ל לניאדו ציין כי "הפגייה שלנו מטפלת כיום במעל 500 תינוקות בשטח של 250 מ"ר. אנו בעיצומה של הבנייה של הפגייה החדשה  בשטח של 900 מ"ר. הערב הזה הוא חלק מסדרת אירועים בארץ ובעולם למען גיוס העלות לבניית מרכז הילודה הכולל שמונה חדרי לידה ופגייה ממוגנים". הנחיית המכירה הפומבית בוצעה על ידי אספן האמנות הישראלית אפרים בידרמן, בעלי גלריית בידרמן, שתרם יצירות למכירה. בסיום הערב נאספו מעל מיליון שקל.

במגיעים לאצטדיון היו ז'ק בר, יו"ר ובעלי טמפו; ישראל שקדי, יו"ר ובעלי  אפי קפיטל, הקבלן יקי רייסנר; ח"כ עליזה לביא; יצחק וציפורה רייך, בעלי רשת האופנה בגיר; איש העסקים החרדי אפרים רייך; ורבים אחרים.

ז'ק בר ונדב חן / צילום: אמיר בן חיים

אבן קיסר מינתה את קן וויליאמס לנשיא אזור צפון אמריקה

חברת אבן קיסר, יצרנית משטחי הקוורץ, הודיעה על מינויו של קן וויליאמס כנשיא אזור צפון אמריקה - אזור חדש בחברה המשלב את פעילות קנדה וארה"ב. וויליאמס הצטרף לאבן קיסר בשנת 2016 כנשיא אבן קיסר קנדה. קודם להצטרפותו לאבן קיסר, כיהן ויליאמס כסגן נשיא בכיר למכירות ושיווק של Masco Cabinetry, חטיבה של חברת Masco, חברה ציבורית בפורצ'ן 500. 

מדובר במהלך ראשון של המנכ"ל יובל דגים, שנכנס לתפקידו בקיץ 2018, ובניסיון לצאת מהמשבר שפקד את החברה ברבעונים האחרונים.

דגים מסר עם המינוי כי "במסגרת היוזמות האסטרטגיות המתפתחות שלנו, אני שמח לקדם את קן שיוביל את האזור החדש, צפון אמריקה. קן הוכיח יכולת יוצאת דופן בניהול העסק הקנדי שלנו, הרכבת צוות חזק והנעה של תוצאות מרשימות במהלך כהונתו".

ויליאמס מסר כי הוא "מצפה לבצע שיפורים משמעותיים ביכולת המכירות בצפון אמריקה על ידי ניצול נוסף של פלטפורמת ההפעלה הגלובלית שלנו כדי לנצל את ההזדמנות הגדולה הקיימת בשוק". אבן קיסר נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 509 מיליון דולר.

קן וויליאמס / צילום: אלן דונל