אודיוקודס מסכמת את 2018 עם זינוק של פי 3 ברווחים

אודיוקודס פרסמה דוחות טובים שעלו על התחזיות המוגבהות של עצמה • ההכנסות עלו ב-12.4% בשנת 2018 לעומת התקופה המקבילה ל-176 מיליון דולר • המניה מגיבה בעליות של יותר מ-6% בבורסה בת"א • המנכ"ל שבתאי אדלרסברג: "הגידול ברווחיות התפעולית ובהכנסות יתנו מוטיבציה לתמחור טוב יותר של המניה, אבל אני משאיר את זה לשוק"

מניית אודיוקודס מטפסת במהלך יום המסחר בת"א אחרי זינוק של כ-80% בשנה החולפת, בעקבות דוחות כספיים טובים לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2018. החברה עקפה את התחזיות המוגבהות של עצמה ואת תחזיות האנליסטים, כשסיימה את 2018 עם הכנסות של כ-176 מיליון דולר, צמיחה של 12.4%, ורווח נקי חשבונאי (GAAP) של 13.5 מיליון דולר, יותר מפי 3 מהרווח ב-2017. הרווח על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-20 מיליון דולר, צמיחה של 65%.

אודיוקודס  מספקת פתרונות להעברת קול ברשת (VoIP) ושווי השוק שלה בנאסד"ק ובת"א הוא 384 מיליון דולר.

"2018 הייתה שנת שיא, ולדעתי העתיד ורוד לא פחות", אומר היום נשיא ומנכ"ל החברה, שבתאי אדלרסברג. "עלינו ב-12.4% בהכנסות, ומדובר בהאצה של הצמיחה, כי בשנה שעברה צמחנו ב-7.7% כך שזו קפיצה משמעותית. בשנים קודמות הרווחיות התפעולית שלנו לא עברה את ה-10% והשנה היא 11.7%, ובשני הרבעונים האחרונים - 13.5%-13.7%. ברווח השנתי הייתה קפיצה אדירה, ל-20 מיליון דולר. בתזרים המזומנים, גם בשנים הקודמות תפקדנו היטב, עם תזרים של 17-18 מיליון דולר בכל אחת מהשנים הקודמות, אבל השנה רשמנו שיא של 25.6 מיליון דולר. זה הרבה כסף וזה נותן לנו ביטחון גדול להמשך".

תוצאות הרבעון של אודיוקודס
 תוצאות הרבעון של אודיוקודס

ברמה הרבעונית אודיוקודס הציגה הכנסות של 45.8 מיליון דולר, צמיחה של 10.5% מהרבעון המקביל, כאשר מכירות המוצרים צמחו ב-9.3% ל-30.7 מיליון דולר וההכנסות משירותים גדלו ב-13% ל-15.1 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP גדל בכ-65% ל-6.3 מיליון דולר.

בסוף השנה היו בקופת אודיוקודס 65.4 מיליון דולר לאחר שרכשה ברבעון הרביעי מניות של עצמה ב-2.8 מיליון דולר, במחיר ממוצע של כ-11.2 דולר, לעומת המחיר הנוכחי שהוא 13.3 דולר. החברה קיבלה אישור מבית המשפט לבצע תוכנית רכישה עצמית נוספת עד 12 מיליון דולר. "הרכישה העצמית הייתה הרבה יותר מהותית כששער המניה היה יותר נמוך. אנחנו לא מתפרעים ועושים את זה במידה", אומר אדלרסברג. "התוכנית עזרה כשבדצמבר היה משבר בוול סטריט והשוק נפל. היא נועדה לזמנים שבהם יש כדאיות כלכלית לעשות את זה".

במקביל אודיוקודס תחלק שוב דיבידנד בפברואר, בגובה 11 סנט למניה ובסה"כ 3.2 מיליון דולר. בעל המניות המרכזי בחברה הוא אדלרסברג שיקבל כ-549 אלף דולר בחלוקה.

האם אתם מתכננים להשתמש בקופה גם לרכישות?

"אנחנו עוסקים בזה. התזרים החזק והעובדה שמחיר המניה עלה נותנים לנו מוטיבציה לחפש, אנחנו מדברים עם לא מעט חברות, ואני מאמין שנעשה מהלך ב-2019. נרצה משהו שיחזק את הפעילות שלנו בסגמנטים העיקריים, ולהשקיע בחברות תוכנה שגדלות ומרוויחות".

העלייה במניה היא כי השוק מבין את פעילות החברה טוב יותר היום?

"השוק מבין הרבה יותר טוב מבעבר. אני לא מומחה לשערי מניה אבל כמובן שמח לראות את ההתפתחות. ועדיין אם נשווה למחירי חברות אמריקאיות, התמחור שלנו צנוע: הן נסחרות במכפיל Enterprise Value למכירות של 3 ומעלה ואנחנו פחות מ-2. אני מאמין שהגידול ברווחיות התפעולית ובהכנסות יתנו מוטיבציה לתמחור טוב יותר של המניה, אבל אני משאיר את זה לשוק".

לדבריו, "אנחנו מצפים להמשך במגמות העסקיות הקיימות ונמשיך ללחוץ על הדוושה. המומנטום נמשך, אנחנו חברה מיומנת שעובדת נכון ואנחנו מאוד חזקים ברמה התחרותית, כך שאנחנו לא צופים כרסום במעמדנו וננסה לנצל את היתרון".