נעילה ירוקה מאוד בבורסת ת"א: מניות הקנאביס אינטרקיור והרודיום מזנקות 17%

אודיוקודס רשמה זינוק של פי 3 ברווח הנקי ב-2017 • ננו דיימנשן זינקה בהמשך לתוצאות ראשוניות לשנת 2018 שפרסמה החברה ועל מכירת 30 מערכות דרגון פליי בשנה החולפת • סאמיט גרמניה דיווחה הערכת שווי מעודכנת לפיה שווי השוק של נכסיה בסוף 2018 הוערך בשווי כולל של 1.5 מיליארד אירו

הבורסה לני"ע בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לני"ע בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בת"א ננעל בעליות שערים, המדדים המובילים, ת"א-35  ות"א-125  עלו כ-0.2%. מדד הביומד  טיפס 1.9%.

מניות הקנאביס חרכו את המדדים, אינטרקיור  זינקה מעל 20% ואילו הרודיום השקעות  מעל 21%.

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, בהובלת מניות הקנאביס אינטרקיור  והרודיום השקעות , שמזנקות 13% ו-20% בהתאמה. 

מדד ת"א-35  עולה 0.2%, מדד ת"א-90  מטפס 0.5% ומדד הבנקים עולה 0.1%. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-1.13 מיליארד שקל.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מתייחס בסקירתו השבועית לנתוני המאקרו האחרונים בעולם ובארה"ב ואומר כי "צריכים לזכור שלא כל האטה בצמיחה מובילה למיתון ושלא כל מיתון פירושו התרסקות טוטאלית של שוק המניות. בהנחה שאין בועת נכסים בסדר גודל של דוט.קום או סאב-פריים, קיימות גם אפשרויות אחרות לשוקי המניות כמו מיתון או האטה בפעילות.

"הסיכון למיתון קרוב בארה"ב לא נראה כעת גדול מאוד. מצב הצרכנים האמריקאים טוב מדי בשביל מיתון. שוק העבודה חזק, הבנקים יציבים יחסית וממשיכים להעניק אשראי. גם מצב המגזר העסקי יחסית טוב, אך הסיכונים בו גבוהים יותר מאשר במגזרים האחרים. המטריד במיוחד הוא הסיכון הפוליטי והחברתי שעלול להחריף במידה ותתפתח האטה משמעותית בכלכלה.

"לעומת סיכון נמוך למיתון, אפשר לצפות כמעט בוודאות שהכלכלה האמריקאית ועוד יותר העולמית ילכו להאטה בצמיחה ואולי אף משמעותית. בתקופות של האטה בצמיחה מדד S&P 500 הציג בממוצע תשואה שנתית של 13%, כאשר רק ב-17% מתקופות אלו נתקבלה תשואה שלילית".

למעשה, אומר זבז'ינסקי, שוקי המניות ירדו עוד לפני שההאטה התממשה בפועל, אלא רק בציפייה אליה. תוך כדי האטה בצמיחה עצמה השווקים דווקא הציגו ביצועים חיוביים. "זה בדיוק מה שקרה גם הפעם - השוק ירד בשיעור של כ-20% מהשיא לקראת האטה בצמיחה, אך תוך כדי ההאטה עצמה, ביצועי השוק יכולים להיות חיוביים. כמובן שזה עלול להשתבש אם ההאטה תהיה משמעותית יותר חזקה מהערכות הנוכחיות או שיתממש סיכון אחר".

12:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, כאשר המדדים המובילים עולים בעד 0.6%. מניית אודיוקודס  מזנקת אחרי הדוחות הטובים שפרסמה הבוקר החברה ולפיהם הרווח הנקי קפץ פי 3 לעומת שנת 2017. אינטרקיור  מזנקת במחזור הגבוה בשוק, ומניית ננו דיימנשן  עולה בהמשך לפרסום תוצאות כספיות מקדימות ועל מכירת 30 מדפסות דרגון פליי בשנה החולפת.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-570 מיליון שקל.

11:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, כשברקע החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות של עד 0.6% בשעה זו. משש ת"א 35 מאבד 0.1%, מנגד מדד ת"א 90 עולה 0.2%. 

מניות הקנאביס ממשיכות לרכז עניין בהמשך לאישור יצוא מוצרי קנאביס מישראל. אינטרקיור, בראשות אהוד ברק, מזנקת ב-8.5% במחזור של כ-4 מיליון שקל - המחזור הגבוה בשוק בשעה זו בבורסה בתל אביב. 

כלל המחזור מסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-250 מיליון שקל בלבד.

10:45

כלכלי הראל פיננסים כותבים בסקירתם השבועית, כי "רמות המחירים היחסיות באג"ח הקונצרניות המקומיות מהוות נקודת כניסה נוחה וישנן לא מעט הזדמנויות לאחר הירידות של חודש דצמבר. למרות שבשבוע האחרון ראינו התעוררות בדירוגים הנמוכים, אנו מעדיפים להתמקד באיגרות חוב של חברות איכותיות ובדירוגים גבוהים באג"ח. כמו כן, להערכתנו אחזקה של אג"חים לפידיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית תשואות ותנודתיות. בשבוע החולף נמשכו התיקון החיובי וסגירת המרווחים באפיק הקונצרני גם מחוץ לישראל בכל הדירוגים. התשואות הממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים נשארו כמעט ללא שינוי ברמה של כ-2.7%. עדיין התשואות במח"מ הקצר גבוהות מהתשואות במח"מ בינוני, מה שיוצר עדיפות לחלק הקצר של העקום למי שמחפש פתרון ליתרות דולריות. זו הסיבה שאנו מתמקדים בפתרונות דולרים קצרים כדוגמת קרנות כספיות או פיקדונות דולריים".

09:49

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות בהמתנה לפתיחת המסחר מעבר לים. המדדים המובילים נסחרים במגמה מעורכת, כאשר ת"א 35 משיל 0.2%, ומנגד מדד ת"א 90 עולה 0.2%. מניית אינטרקיור  בראשות אהוד ברק עולה בעוד 1.5% בהמשך להסכמה על יצוא מוצרי קנאביס מישראל.

ננו דיימנשן דיווחה על תוצאות ראשוניות לשנת 2018 ועל מכירת 30 מערכות דרגון פליי בשנה החולפת. החברה צופה לדווח על הכנסות של 5.1 מיליון דולר לשנת 2018., לעומת הכנסות של 860 אלף דולר בשנת 2017. החברה מדווחת על הכפלת רשת השותפים ל-20 מפיצים במהלך 2018.

סאמיט גרמניה דיווחה הערכת שווי מעודכנת לפיה שווי השוק של נכסיה בסוף 2018 הוערך בשווי כולל של 1.5 מיליארד אירו, לעומת 1.03 מיליארד אירו בתום המחצית הראשונה של אותה שנה. החברה פרסמה בנוסף תוצאות מקדמיות לפיהן הרווח הגולמי הסתכם ב-64.8 מיליון אירו לעומת 55.8 מיליון אירו בשנת 2017; ההכנסות משכירות עלו ל-67.4 מיליון אירו, לעומת 60.5 מיליון אירו בשנת 2017; ה-EBITDA הסתכמה ב-346 מיליון אירו - כולל רווחי שערוכים של כ-290 מיליון אירו - לעומת 146 מיליון אירו - שכללו רווחי שערוכים של 88 מיליון אירו בשנת 2017.

06:30

המסחר בת"א ייפתח לאחר הנעילה החיובית אתמול, בעקבות האישור ההיסטורי ליצוא קנאביס מישראל. מניות הקנאביס שרשמו עליות בשיעור של עשרות עד מאות אחוזים בחודשים האחרונים, ירדו בחלקן לאחר האישור המיוחל בעוד המשקיעים מימשו רווחים.

אינטרקיור , חברתו של אהוד ברק, צנחה בלמעלה מ-12%, במחזור הגבוה בשוק; תפן ; קנאשור ; טוגדר ; קנביט-ש ; מרחביה אחזקות ; הרודיום השק ; יו ניבו .

בעלי איגרות החוב של מטומי הצביעו נגד ההצעה להעמיד את החוב לפירעון מיידי מותנה. ההצעה הייתה להעמיד את החוב לפירעון החל מה-30 בינואר, ככל שמטומי  לא תעמוד במספר תנאים. אולם בהצבעה שנערכה התברר כי כ-72.6% מכלל בעלי האג"ח שהשתתפו בהצבעה הצביעו נגד העמדת החוב לפירעון מיידי מותנה, בעוד שהמצביעים בעד היוו רק כ-27.4%.