מתקשים לעקוב אחרי החשדות נגד חיים כץ? גם חברי מפלגתו

חקירות נגד שרים בממשלה הנוכחית הפכו כמעט לעניין שבשגרה, ומרוב תיקים ופרשות קשה לעקוב היכן עומדים ההליכים נגד כל אחד מהשרים • כך לדוגמה שגה ח"כ אמיר אוחנה, כשטען שהיועמ"ש החליט לסגור את אחד התיקים נגד השר חיים כץ, למרות שהוא עדיין תלוי ועומד • המשרוקית של גלובס

ח"כ אמיר אוחנה / צילום: לשכת עורכי הדין
ח"כ אמיר אוחנה / צילום: לשכת עורכי הדין

שלושה מבין חברי הממשלה ה-34 חשודים בפלילים. החשוד המדובר ביותר הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחשוד בשלושה תיקים שונים, אבל לא רק הוא. גם שר העבודה והרווחה חיים כץ נחשד בשתי פרשות שונות במהלך הקדנציה הנוכחית.

מתקשים לעקוב אחרי החשדות נגד חיים כץ? גם חברי מפלגתו

בפרשה הראשונה, לפי דיווחים, כץ, שכיהן במשך שנים רבות כיו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית, נחשד באיומים ובקבלת דבר במרמה, תוך שהוא מנצל את מעמדו בתעשייה האווירית. בפרשה השנייה חשוד כץ שקיבל טובות הנאה בשווי מיליוני שקלים, כולל מידע פנים, מאיש שוק ההון מוטי בן-ארי. החשד הוא שבתמורה קידם השר את האינטרסים של קבוצת אקוויטל, לה ייעץ בן-ארי. המשטרה המליצה להגיש כתבי אישום בשתי הפרשות, וההחלטה עברה לידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

בפרשת התעשייה האווירית טרם התקבלה החלטה סופית, והערכות הן כי היועמ"ש יחליט לגנוז את התיק. בפרשה השנייה, לעומת זאת, היועמ"ש הודיע על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, שנערך בחודש אוקטובר האחרון.

בראיון לתוכנית "הבוקר של קשת" התייחס ח"כ אמיר אוחנה לאפשרות שהיועמ"ש יחליט להגיש כתב אישום נגד רה"מ נתניהו טרם הבחירות. "תראו מה קרה עם חיים כץ", אמר אוחנה, "הייתה פרשיית התעשייה האווירית. החליט היועמ"ש - 'יש מקום להגיש כתבי אישום, נקיים לך שימוע'. קיים לו שימוע. בקול ענות דקה, לא שמעתי שהתקשורת רעשה על זה, החליט היועמ"ש - 'אני אינני מגיש נגדך כתב אישום, קיבלתי את טענותיך בשימוע'".

אלא שכאמור השימוע שהתקיים לשר כץ היה בכלל בעניין הפרשה השנייה, בה הוא חשוד בביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, ולא בפרשת התעשייה האווירית.

בשורה התחתונה: דבריו של אוחנה אינם נכונים. השימוע שנערך לחיים כץ לא עסק בתיק התעשייה האווירית, אלא בתיק אקוויטל. בתיק התעשייה האווירית טרם התקבלה החלטה רשמית, אך לאחרונה דווח כי היועמ"ש צפוי לסגור את התיק.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר המלצת המשטרה חיים כץ הוא בגדר חשוד, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות