עסקה גדולה בין ענקית התוכנה SAP לטוטנגו הישראלית

סאפ תשלם 30 מיליון דולר תמורת פלטפורמת "הצלחת לקוחות" של טוטנגו, המספקת תובנות על שביעות-רצונו של הלקוח והעדפותיו • העסקה, שהיקפה יוצא דופן, תיפרש על פני חמש שנים ותביא את הטכנולוגיה של טוטנגו לכ-3,000 תחנות עבודה של סאפ

AI / צילום: shutterstock
AI / צילום: shutterstock

חברת טוטנגו (Totango) הישראלית חתמה על הסכם ענק בהיקף 30 מיליון דולר עם ענקית התוכנה הבינלאומית SAP - כך נודע ל"גלובס". התשלום ייפרש על פני חמש שנים. במסגרת העסקה הוטמעה מערכת ה-Customer Success של טוטנגו בכל מערכות התמיכה ושימור הלקוחות של סאפ ברחבי העולם. מדובר בעסקה בסדר גודל יוצא דופן לחברת סטארט-אפ ישראלית, הן בהיקף הכספי שלה והן בהיקף התפעולי, שיגיע ליותר מ-3,000 תחנות עבודה. בימים אלו סאפ אמורה להשיק רשמית את המערכת החדשה, שפועלת במתקניה כבר כחודשיים. בחברות סאפ וטוטנגו נמנעו מלהתייחס לעסקה.

חברת טוטנגו פיתחה פלטפורמת "הצלחת לקוחות" - מערכת המרכזת את נתוני הלקוחות מכל המערכות שמפעילה החברה ובאמצעות AI מספקת תובנות על שביעות-רצונו של הלקוח והעדפותיו, ומסייעת לשמר אותו ולהרחיב את היקף פעילותו. הטכנולוגיה של טוטנגו מוצעת בתקופה בה שירותי ענן הופכים מרכזיים ויכולת הלקוח לעבור בין חברות מחייבת אותן להתאמץ כדי להשאירו לקוח שלהן.

גורמים בענף מציינים כי מי שיצר את הקשר בין סאפ לבין טוטנגו היה חמי פרס, שותף מנהל בפינטגו (שהשקיעה בטוטנגו) ושנמצא בקשרים הדוקים עם מנכ"ל סאפ ביל מקדרמוט. העסקה בין סאפ לטוטנגו נחתמה ביוני 2018 וההטמעה של המערכת החלה באוגוסט 2018. שיתוף הפעולה של טוטנגו עם סאפ כולל גם שילוב של המערכת בפורטפוליו הטכנולוגיות (App Center) של סאפ, שאותו היא משווקת ומקדמת בקרב מאות אלפי לקוחותיה בעולם, מה שעשוי להניב עסקאות נוספות לחברה.

שיתוף-הפעולה עם טוטנגו צמח במסגרת קרן SAP.iO, קרן של סאפ המשקיעה בסטארט-אפים בעולם בשלבים מוקדמים, בין סיד לסבב A. הקרן, שהיקפה 35 מיליון דולר, השקיעה עד כה בשלוש חברות ישראליות: BigID המציעה פתרונות מבוססי בינה מלאכותית להגנה על פרטיות מידע, Cymmetria המפתחת פתרונות להטעיית תוקפים בעולם אבטחת הסייבר ו-SilverBack שמספקת ניתוחים מתקדמים לחברות סחר אלקטרוני. כל החברות בפורטפוליו של SAP.iO מציעות טכנולוגית תוכנה ארגונית באקוסיסטם של סאפ.

שלוחת השקעות נוספת של סאפ בישראל היא קרן VC עצמאית בשם Sapphire Ventures, שהיקפה כמיליארד דולר, 700 מיליון דולר מתוכם מיועדים להשקעה בשלבי צמיחה מתקדמים.

טוטנגו הוקמה ב-2010 על ידי גיא נירפז, עומר גוטליב ואורן רבוי. החברה גייסה עד כה 36 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס. בין לקוחותיה חברות כמו סאפ, גוגל, CA, Zendesk, Zoho, Keynote Systems ואחרות. היקף ההכנסות שלה נאמד בעשרות מיליוני דולר בשנה ובשנה האחרונה היא הראתה צמיחה בקצב מהיר. לא מן הנמנע כי לאחר חתימת העסקה עם סאפ, הלקוח הגדול הבא שלה עשוי להיות אחד מענקי שירותי הענן האחרים, כמו סיילספורס, מיקרוסופט, אוראקל ואחרים.

ביוני 2018 רכשה טוטנגו את Personity.ai הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לאפיון מועמדים לעבודה על בסיס התנהגותם ברשתות חברתיות. טכנולוגיית ה-AI של פרסונליטי שולבה במערכת של טוטנגו.

על פעילותה המלאה של SAP בישראל קיראו בכתבה מורחבת שתתפרסם בגיליון סוף השבוע שלנו.