תוך כמה זמן מקבלים החזר מס?

היכן מטפלים בהחזרי מסים במהירות? • אילו ערים מעכבות החזרי מס? • מתי כדי לבדוק האם מגיע לכם החזר מסים?

בנין רשות המיסים ירושלים / צילום: איל יצהר
בנין רשות המיסים ירושלים / צילום: איל יצהר

● החזרי המס המגיעים לציבור עומדים על מיליארדי שקלים. אבל, רוב הציבור לא פונה לקבל את מה שמגיע לו. קיים חשש בהתעסקות ופניות למס הכנסה, לא ממש בצדק. מי שמתנהל נכון ושקוף מול מס הכנסה (והרוב הגדול מתנהל כך) לא צריך לחשוש. חבל לאב את מה שמגיע לכם.

כך או אחרת, מסתבר שאלו שמבקשים החזר, מקבלים את הכסף תוך חודש עד מעל 4 חודשים - תלוי איפה מגישים.

איפה מקבלים הכי מהר?

אשקלונים וטבריינים מקבלים את ההחזר בתוך 29 יום בלבד בממוצע. אחריהם עכו ומחוז ירושלים 2 (34, 44 ימים) וכן נצרת ומחוז ירושלים 3 (51, 55). שיאניות העיכובים הן נתניה עם 133 יום ופתח תקווה 132 יום. בכלל גוש דן תחכו 119 יום. ובעפולה 118 יום. חיפה במקום סביר באמצע עם 91 יום, באר שבע עם 69 יום.

עם זאת, חל שיפור ניכר בחלק מהמקומות ורשות המסים החלה במעקב מסודר. ברשות המסים טוענים שהם לא מקבלים כמעט תלונות על עיכובים בחודשים האחרונים, לעומת פניות רבות בעבר. איך הם מפחיתים את העומס? באמצעות מרכזי מידע שירות ומשאבים הפזורים ברחבי הארץ. חלק מהם בסניפי השומה עצמם וחלק כסניף בערים שבהן אין פקיד שומה. אלו מטפלים בנושאים השוטפים כמו החזרי מס תאומי מס, והגשת טפסים שונים. אך בינתיים אין תוכניות לפתיחת סניפים חדשים כאלו.

רשות המסים בשנים האחרונות פונה לציבור כדי להגיע ולקבל את כספו. כמו כן, רשות המסים עוזרת ומלווה את הציבור גם בסניפים וגם באינטרנט, בהדרכה וליווי לקבלת מסמכים ואישורים וכן בהסדרת תיאומי מס (מדריך - הגשת תיאום מס).

זה עוזר. יותר ויותר אנשים מבקשים את הכסף שמגיע להם, ועדיין יש מיליארדים רבים בקופת המדינה שמחכים לכם.

החזרי מס יכולים להיות מסיבות שונות ומגוונות לרבות במצבים הבאים - אם לא עבדתם במשך שנה שלמה; אם מגיע לכם נקודות זיכוי (בגין מקום תשובות, מספר ילדים, סטטוס משפחתי ועוד) וזה לא עודכן במערכת; אם עברתם עבודה במהלך השנה; אם היו לכם הפקדות לקופות גמל, קרנות השתלמות באופן עצמאי; אם יש לכם ביטוחי חיים (לרבות ביטוח משכנתא); אם יש לכם רווחים או הפסדים מניירות ערך סחירים, ועוד.

להרחבה: החזר מס הכנסה - ככה תדעו אם מגיע לכם כסף.

* המדריך נכתב על ידי כותבי מערכת האתר הון, מדריכים פיננסיים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.