פנאקסיה תייצר ותפיץ מוצרי קנאביס עבור חברת תיקון עולם

התרופות יופצו בישראל ועשויות להתאים גם ליצוא • פנאקסיה עומדת להתמזג לתוך השלד הבורסאי הרודיום, הנסחר לפי שווי של 53 מיליון שקל • עם חתימת הסכם זה, פנאקסיה היא היצרנית של 9 מתוך 10 מותגי הקנאביס הנמכרים כיום בישראל

שתי חברות מובילות בשוק הקנאביס הישראלי חתמו היום (א') על הסכם שיתוף-פעולה: חברת פנאקסיה, העוסקת בעיבוד קנאביס רפואי למוצרים סופיים, חתמה על הסכם לעיבוד מוצריה של "תיקון העולם", חוות גידול הקנאביס המובילה בנתח השוק שלה בישראל, המהווה כשליש מהשוק. במקביל לייצור שמנים מהקנאביס של תיקון עולם, תהיה פנאקסיה אחראית גם להפיץ את המוצרים לבתי הלקוחות.

פנאקסיה עומדת להתמזג לתוך השלד הבורסאי הרודיום , הנסחר הבוקר לפי שווי של 53 מיליון שקל (לפני הקצאה לפנאקסיה אשר צפויה לקבל בשלב הראשון 75% מהחברה ואחר כך עד 90% בהתאם לעמידה באבני-דרך). בשעה זו עולה מניית הרודיום ב-8%.

פנאקסיה הודיעה היום על שיתוף-הפעולה המתוכנן בכנס חברות קנאביס של חברת קשרי המשקיעים גלברט כהנא. עם חתימת הסכם זה, פנאקסיה היא היצרנית עבור 9 מתוך 10 מותגי הקנאביס הנמכרים כיום בישראל. החברה היחידה שאינה מייצרת בפנאקסיה היא BOL, שיש לה גם חווה וגם מפעל משלה.

ההסכם נחתם לקראת כניסתה לתוקף של הרפורמה החדשה בתחום הקנאביס הרפואי, שצפויה להפוך לתקינה הבלעדית לתחום הקנאביס בישראל החל ב-31 במארס 2019. מרגע זה, ייאסר על המגדלים לייצר בעצמם שמני קנאביס (אלא אם יש להם מפעל מורשה, כמו BOL), וכן לא יוכלו המגדלים למכור עוד את תרופות הקנאביס ישירות למטופלים. פנאקסיה תייצר תפרחות ושמנים תחת המותג "תיקון עולם", ותמכור אותם ללקוחות הקיימים של תיקון עולם וללקוחות חדשים.

יצוין כי תיקון עולם עדיין צריכה לקבל אישור לכך שהיא מגדלת את הקנאביס על פי תקני הרפורמה החדשה, והיא מקווה לעשות זאת לפני סוף מארס. אם לא תשיג את התקינה, לא תוכל להציע קנאביס לשוק, אף לא המוצרים המעובדים על ידי פנאקסיה.

אם יאושר היום יצוא הקנאביס מישראל, ואם תקבל תיקון עולם את תקן הגידול, הרי שהמוצרים שייוצרו בפנאקסיה יתאימו, ככל הנראה, גם ליצוא.

בינתיים, שוק הקנאביס בישראל מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים, עם פוטנציאל גידול בהמשך עם אישור המוצר למחלות נוספות ועם הסדרת תהליך קבלת האישורים ממשרד הבריאות.