בתי מרקחת | בלעדי

לקראת אישור היצוא: חברת הקנאביס הקנדית Aura Health נכנסת לישראל

החברה השקיעה 3-2 מיליון דולר בחווה במושב פורת ומתכננת להקים מערך הפצה לקנאביס עם שלומי סנדק, מחלוצי התחום בישראל • אורה רכשה ב-5 מיליון אירו חברה בגרמניה, שצפויה להפיץ את מוצרי החברה הישראלית הוליקאנה לכשיאושר יצוא הקנאביס מישראל

שוק הקנאביס
שוק הקנאביס

חברת הקנאביס הקנדית אורה הלת' (Aura Health; סימול: BUZZ) התחילה בחודשים האחרונים לפעול בישראל - כך נודע ל"גלובס". אורה השקיעה 3-2 מיליון דולר תמורת 54% מחברת הוליקאנה, חוות גידול קנאביס במושב פורת. כמו כן, מתכננת החברה הקנדית הקמה של רשת בתי מרקחת בשותפות עם שלומי סנדק - מחלוצי תחום הקנאביס בישראל, ובעבר חבר מפלגת "עלה ירוק".

היום, במקביל להערכות כי יאושר חוק יצוא הקנאביס מישראל, השלימה אורה רכישה של 80% מחברת הפצת קנאביס בגרמניה, אשר אמורה להיות ערוץ ההפצה לקנאביס שיגדל במושב פורת. בהינתן ויאושר היצוא ואם תעמוד החווה הנבנית כרגע במושב בכל התקנים הנחוצים, אמור חומר הגלם להתחיל לזרום מן החווה לגרמניה בעוד 9-8 חודשים.

אורה היא חברת קנאביס קטנה במונחים קנדיים, היא נסחרת בבורסה של קנדה ב-9 מיליון דולר בלבד, אך היא חברה פעילה ונכסיה כוללים את ההשקעות שלה בישראל, מספר קליניקות לטיפול רפואי בקנאביס בארה"ב, וכן שיתופי פעולה נוספים עם חברות בתחום. הקשר בין הגופים נוצר על ידי עו"ד חגית ויינשטוק, אשר חיברה בין אורה לבין מושב פורת ובינן לבין החברה הקנדית.

הפעילות של אורה מראה כיצד יוכלו חברות הקנאביס הישראליות להשתלב בפעילות בינלאומית, במידה ואמנם יאושר היצוא. בשיחה עם "גלובס" אומר מנכ"ל אורה, דניאל כהן כי: "האסטרטגיה המוצהרת של אורה הלת' היא לגדל קנאביס רפואי בישראל ולייצא אותו לחו"ל. אני עצמי יהודי ציוני, מגיע לישראל לעיתים קרובות ומאוד מאמין בתחום הזה בארץ".

לא התייאשת כאשר היצוא לא אושר במשך כמעט שנה?

"לא. אני מכיר את ישראל וידעתי שיש לכם בהקשר הזה בעיות פוליטיות קצרות טווח, אך האמנתי שהיצוא יאושר בסופו של דבר כי זה פשוט הכי הגיוני. ישראל היא מדינה של חקלאות, פארמה והראשונה שפיתחה את הקנאביס הרפואי".

מלבד התוכנית לייצא קנאביס מישראל לגרמניה, בכוונתך גם לייצא/לייבא מישראל לקנדה?

"לא. להערכתי קנדה תספק בקרוב את כל צרכיה בעצמה ולא יהיה טעם רב ביבוא. אירופה היא האזור אליו יופנה רב היצוא, כי היום אין להם כושר ייצור. הם התחילו מאוחר ומתקדמים באופן איטי ומהוסס במתן רישיונות גידול".

מה היתרון היחסי של יצוא מישראל לעומת, למשל, אוסטרליה?

"ישראל מקדימה את אוסטרליה מבחינת ידע וניסיון. עם זאת, גם ישראל עדיין בשלב המו"פ ויש לה עוד הרבה לאן להתפתח.