רגע לפני הנפקה אפשרית, בריינסוויי קיבלה אישור שיווק ביפן

האישור אינו מהווה גם הבטחת שיפוי ביטוחי למוצר, אולם האישור הוא תנאי מקדים לבקשת שיפוי מן המבטחים ביפן • בעקבות ההודעה עולה כעת מניית בריינסוויי 1.75% בתל אביב והחברה נסחרת לפי שווי של כ-368 מיליון שקל

חברת בריינסוויי  שפיתחה קסדה מגנטית לטיפול בדיכאון והפרעות פסיכיאטריות ונוירולוגיות אחרות, הודיעה על קבלת אישור לשיווק המוצר שלה ביפן, לטיפול בדיכאון. יפן הינה השוק השני בגודלו למכשור רפואי אחרי ארה"ב, ולכן הכניסה ליפן יכולה להיות משמעותית עבור החברה. בינתיים האישור אינו מהווה גם הבטחת שיפוי ביטוחי למוצר, אולם האישור הוא תנאי מקדים לבקשת שיפוי מן המבטחים ביפן.

לבריינסויי כבר יש מפיצה למוצריה ביפן - Century Medical Inc, חברה מקבוצת קונצרן ITOCHU, אשר השתתפה במאמצים להשגת האישור וצפויה לפעול כעת גם לקבלת השיפוי.

בעקבות ההודעה עולה כעת מניית בריינסוויי 1.75% בתל אביב והחברה נסחרת לפי שווי של כ-368 מיליון שקל.

בריינסוויי הגישה לאחרונה תשקיף להנפקה בנאסד"ק, ובכוונתה לגייס כ-30 מיליון דולר. כרגע אין לחברה אפשרות לבצע את ההנפקה בפועל, בגלל העיצומים של ממשלת ארה"ב, אולם אם יסתיימו העיצומים עד אמצע פברואר, היא תוכל עדיין להנפיק לפי התשקי הנוכחי על בסיס דו"חות הרבעון השלישי. אם לא יסתיימו העיצומים, או אם יסתיימו אך החברה תעדיף לא להתחרות מול כל החברות הממתינות כעת להנפקה, היא תוכל לכתוב מחדש את התשקיף ולנסות להנפיק על פי הדו"חות השנתיים בעוד כמה חודשים.

בתשעת החודשים הראשונים של 2018 רשמה בריינסוויי הכנסות של 11.62 מיליון דולר, גידול של 54% לעומת התקופה המקבילה - שמיוחס לשינוי במודל העסקי בהובלתו של מנכ"ל החברה, יעקב מיכלין, שנכנס לתפקידו בתחילת 2017. מיכלין שינה את המודל העסקי ממודל של מכירת מכונות המניב הכנסות מידיות מהירות, למודל שמבוסס בעיקר על החכרת מערכות ודמי שימוש קבועים, ומניב הכנסות נמוכות יותר בטוח המידי, אך רבות יותר לאורך השנים. לאחר תקופה של ירידה בהכנסות בעקבות יישום המודל, שבו ההכנסות לעלות והגיעו מעבר להיקפן לפני שינוי המודל. כעת יש לחברה גם צבר הכנסות צפויות גבוה יותר להמשך.