יורוג'ן איבדה 15% בעקבות תמחור ההנפקה בדיסקאונט

למרות האופטימיות לאחר כנס ג'יי פי מורגן שנערך בתחילת החודש, סביב מצב התעשייה וסביב מצבה של יורוג'ן באופן ספציפי, בכל זאת אי הוודאות בשווקים משפיעה על המסחר

רון בנצור / צילום: איל יצהר
רון בנצור / צילום: איל יצהר

חברת התרופות לסרטן הישראלית יורוג'ן הודיעה אתמול בלילה כי השלימה את שלב התמחור של הנפקתה השלישית. יורוג'ן תגייס 150 מיליון דולר כפי שרצתה, במחיר של 41 דולר למניה, דיסקאונט של 27% על מחיר מניית החברה אתמול בנאסד"ק. עם ההודעה על הכוונה לגייס 150 מיליון דולר, ירדה המניה אתמול בנאסד"ק 9% והיא המשיכה לרדת בהדרגה במהלך היום, עוד לפני היוודע המחיר בהנפקה, עד למחיר של 45 דולר, ואז התאוששה קלות. בעקבות ההודעה על המחיר הסופי, יורדת כעת המניה 9% נוספים בקדם מסחר. שווי החברה לפני שכלול ירידות הקדם-מסחר הוא 739 מיליון דולר.

בנאסד"ק לא מתקיימות בימים אלה הנפקות ראשונות בגלל העיצומים הממשלתיים. הנפקות שניות מתקיימות, ועל פי אתר STAT, לא רק יורוג'ן אלא גם שתי חברות אחרות שהנפיקו בימים האחרונים, נאלצו לעשות זאת בדיסקאונט. נראה כי למרות האופטימיות לאחר כנס ג'יי פי מורגן שנערך בתחילת החודש, סביב מצב התעשייה וסביב מצבה של יורוג'ן באופן ספציפי, בכל זאת אי הוודאות בשווקים משפיעה על המסחר. מדד הנאסד"ק ביוטק, שרשם התאוששות מרשימה במהלך ינואר לאחר מספר חודשי ירידות, שוב איבד גובה במהלך השבוע האחרון.

חתמי ההנפקה הם גולדמן סאקס, ג'יי פי מורגן וג'פריז יחד עם אופנהיימר.

הגיוס של יורוג'ן הגיע זמן קצר לאחר כניסתה לתפקיד של המנכ"לית החדשה של החברה, ליז בארט, אשר ניהלה בעבר את תחום הסרטן בנוברטיס. כמו כן בתחילת החודש פורסמו תוצאות טובות בניסוי בטיפול בסרטן בדרכי השתן העליונות, אשר אמור להביא לאישור מוצר זה לשיווק.

הסכום שיגוייס ישמש את החברה להשקה של המוצר הראשון שלה, לטיפול בסרטן של דרכי השתן העליונות. החברה מקווה שההשקה תגיע עוד השנה. כמו כן ישמש הסכום להאצת הניסויים הקליניים בתרופות בצנרת המוצרים של החברה, המיועדות לסוגי סרטן נוספים בדרכי השתן. לחברה גם הסכם עם ענקית התרופות אלרג'ן, להולכת בוטוקס לדרכי השתן, לשם טיפול בשלפוחית רגיזה.

יורוג'ן הונפקה במאי 2017 וגייסה 58 מיליון דולר בהנפקה הראשונה, ועוד 60 מיליון דולר בהנפקה שנייה לפני שנה. מניית החברה רשמה תשואה של 300% מאז ההנפקה, תחת ניהולו של המנכ"ל רון בנצור, אותו החליפה בארט החודש.

יו"ר החברה הוא פרופ' אריה בלדגרין, שמכר בשנה שעברה את קייט פארמה לגיליאד ב-12 מיליארד דולר.

יורוג'ן הוקמה בשם ת'רקואט בישראל ב-2004, בחממה הטכנולוגית יוזמות גרנות. מייסד החברה הוא אשר הולצר, שהקים גם את חברת InsprieMD, הפפחות מצליחה בנאסד"ק.