הסטארט-אפ הישראלי Refundit קטף את המקום הראשון בתחרות תיירות עולמית

גאווה לקהילת הטרוולטק הישראלית: הסטארט-אפ Refundit - שמציע אפליקציה המייעלת ומקצרת את הליך קבלת החזר המע"מ לתיירים - זכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים הבינלאומית של ארגון התיירות העולמי UNWTO

גאווה לקהילת הטרוולטק הישראלית: הסטארט-אפ Refundit - שמציע אפליקציה המייעלת ומקצרת את הליך קבלת החזר המע"מ לתיירים בהתאם למדיניות של הארצות בהן הם מבקרים - זכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים הבינלאומית של ארגון התיירות העולמי UNWTO. ההכרזה על הזוכים הייתה אתמול (ד') במדריד במסגרת תערוכת התיירות Fitur.

בסך-הכול העפילו לשלב חצי הגמר בתחרות 20 חברות סטארט-אפ, jna מהן חברות ישראליות הנמנות עם קהילת הטרוולטק הישראלית ITTS. לשלב של 10 הגדולות העפילו 4 חברות ישראליות, וכאמור אחת מהן קטפה את המקום הראשון בתחרות. אלפי חברות מ-132 מדינות הגישו מועמדות.

לפי Refundit, מתוך סכום-עתק של 26 מיליארד אירו שמהווה החזר מע"מ שהתיירים זכאים לו באירופה, שיעור של 90% אינו מוחזר לתיירים, בעיקר לאור קשיים ביורוקרטיים ופרוצודורליים מעייפים. החברה מציעה הליך החזר מע"מ דרך אפליקציה ובדיגיטציה מלאה של התהליך. בתמורה גובה החברה 9% מההחזר.

Refundit מספקת כיום את השירות בבלגיה, ובקרוב תשיק אותו גם בסלובקיה ובמדינות נוספות באירופה.

מייסדי Refundit הם היזמים אורי לוין, מייסד ולשעבר נשיא Waze; וזיו תירוש, ממייסדי חברת Stockton. התחרות אמנם לא כללה פרסים כספיים, אבל החברה תזכה לפיילוט עם GLOBALIA, שהיא קבוצת התיירות הגדולה בספרד ובאמריקה הלטינית.

לדברי זיו תירוש, מייסד שותף ומנכ"ל Refundit, "אנו נרגשים מההכרה שקיבלנו מטעם ארגון התיירות העולמי, על חשיבות נושא החזרי המע"מ לתיירים להנעת כלכלות, תמיכה בעסקים וכמובן הפיכת בילוי הקניות לתיירים למהנה יותר".

חברה ישראלית אחרת שזכתה בהכרה חשובה היא הסטארט-אפ PRUVO, שהשיק אפליקציה לאחרונה. פרובו זכתה בפרס המשקיע (Investment Partner Award). הרעיון של פרובו מציע לבצע מעקב אחר מחיר החדר המוזמן בבית המלון. השירות של פרובו מתריע במקרה שמחיר החדר ירד, וכך שאפשר יהיה לבצע הזמנה מחדש ולחסוך.

נקודת המוצא של החברה היא שרוב הסיכויים שהמחיר ללינה במלון מסוים ירד בטווח הזמן שמהזמנת החדר ועד מועד ההגעה למלון. בחברה אף מציינים כי השירות, שמבוצע באמצעות שליחת מייל של המזמין לחברה אחרי הזמנת החדר, הצליח לחסוך עד כה היקף כולל של 1.4 מיליון דולר. השירות זמין ב-7 שפות, ולצד ישראל הוא פועל בפורטוגל, באיטליה ובאמריקה הלטינית. החברה קמה ב-2016.

שלוש החברות האחרות שהעפילו לשלבים הגבוהים בתחרות הן SeeVoov, המציעה פלטפורמה לתכנון טיולים באמצעות סרטי וידאו הממחישים עשרות יעדים בעולם; Howazit, שלה פלטפורמה ששמה דגש על סוגיה חשובה, והיא השירות והקשר בין החברה ללקוח. החברה משרתת כ-2,000 ארגונים ב-24 מדינות, ובהם חברות תעופה דוגמת סינגפור איירליינס, בתי מלון בהם הרשת אינטר קונטיננטל, רשתות שיווק דוגמת דומינו'ס פיצה, אתרי סחר אלקטרוני ועוד; ו-Wishtrip, המשמשת כרשת חברתית למטיילים ומספקת באמצעות חוכמת ההמונים מסלולי טיול המבוססים על חוויות של מטיילים אחרים דרך ניווט חוויתי במהלכו אפשר להעלות תמונות וסרטונים.

איתי גרין, מומחה חדשנות ומייסד קהילת הטרוולטק ITTS, מסר: "ארבעה מתוך כ-3,000 מיזמים שהגיעו לגמר הם ישראלים. זה הישג בקנה-מידה בינלאומי שאינו מפתיע את מי שכבר הבין שישראל היא טרוולטק ניישן". גרין סיפר כי במהלך הטקס, בכירים בתעשיית הטרוולטק העולמית פרגנו למיזמים הישראלים ברמה שהייתה מרגשת מאוד.