ברנמילר בדרך לקבלת הלוואה של 20 מיליון שקל מקרן השקעות בריבית שנתית של כ-10%

ההלוואה תכלול גם הקצאת אופציות לא סחירות לקרן המלווה, שתקבל גם ביטחונות עבור ההלוואה • מועד הפירעון הסופי יהיה המוקדם מבין השניים: סוף מארס 2021 או מועד המימון מחדש לפרויקט רותם 1

אחרי שמוקדם יותר החודש נפלה עסקה שקידמה חברת ברנמילר  לקבלת הלוואת גישור בהיקף של 20 מיליון שקל מקרן השקעות פרטית, הבוקר היא עדכנה על מתווה לעסקת מימון בהיקף דומה, מקרן השקעות אחרת. במסגרת מסמך העקרונות שנחתם בין הצדדים נקבע כי ההלוואה תיפרע בשלושה תשלומים, וכי מועד הפירעון הסופי שלה יהיה בעוד כשנתיים (סוף חודש מארס שנת 2021), או לחלופין במועד המימון מחדש (ריפייננס) שיתבצע לפרויקט המרכזי שברנמילר מקדמת - רותם 1 - המוקדם מבין השניים.

ההלוואה תישא ריבית שוטפת רבעונית של 2%, שתשולם בתום כל רבעון, "בצירוף דמי ניהול ובקרה בשיעור רבעוני של 0.5%" - קרי ריבית נומינלית שנתית של כ-10% - והיא תכלול גם הקצאת אופציות לא סחירות לקרן המלווה, שתקבל גם ביטחונות עבור ההלוואה. בברנמילר הוסיפו כי חתימה על הסכם המימון כפופה לכמה תנאים, בהם הסכמות מסחריות ומשפטיות בין הצדדים, השלמת בדיקות שונות מצד הקרן ועוד.

ברנמילר, הפועלת בייזום, תכנון, הקמה והפעלת מתקנים לייצור חשמל, העריכה בדוחותיה הכספיים האחרונים, שפורסמו בסוף חודש אוגוסט 2018, כי יש בידיה "משאבים מספיקים למימון המשך פעילותה לתקופה של 15 חודשים לפחות מיום דוח הסקירה", כלומר, עד סוף חודש נובמבר 2019. רואי החשבון שלה ציינו בדוחות כי המשך מימון פעילותה "מותנה בתזרים הכנסות חיובי וגיוסי הון ממקורות חיצוניים".

אחרי שפקע תוקפו של הסכם ההלוואה הקודם שעליו חתמה ברנמילר בחודש דצמבר האחרון, בעל השליטה בחברה אבי ברנמילר, העביר לה 400 אלף שקל, שמטרתם לשמש "לתמיכה בתזרים המזומנים של החברה", וזאת כחלק מהלוואה בסכום כולל של עד 2.5 מיליון שקל שעליה חתמו הצדדים בחודש ספטמבר.

ברנמילר, שבשלב הנוכחי לא מייצרת הכנסות, צוברת הפסדים, ובדוחותיה הכספיים האחרונים הפנו רואי החשבון שלה את תשומת לב המשקיעים להפסד של יותר מ-7 מיליון שקל ולתזרים מזומנים שלילי של 12.5 מיליון שקל שהצטבר לחברה במחצית הראשונה של 2018. כאמור, הפרויקט המרכזי שלהשלמתו והפעלתו המסחרית פועלת ברנמילר הוא פרויקט רותם 1 - תחנת כוח לייצור חשמל - המתוכנן להימכר לחברת החשמל.

מניית החברה, שהחלה להיסחר בבורסה באוגוסט 2017, צללה מאז ביותר מ-70% והיא משקפת לברנמילר שווי נוכחי של כ-60 מיליון שקל.