מוצרי חלב | בלעדי

משרד המשפטים לאוצר: אין טעם לדיון בבג"ץ תנובה, יש להעלות את מחירי החלב המפוקחים

גורמים במשרד המשפטים פנו לגורמים באגף התקציבים באוצר עם מסר ברור: לא צריך להגיע עד לדיון בסוף פברואר - למדינה ברור היום שאין מתווה שיסדיר את משק החלב ויאפשר למדינה להתייחס לעתירת תנובה בנוגע לייקור מוצרי החלב שבפיקוח

חלב תנובה / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
חלב תנובה / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

מחסור בגבינה וחמאה? כנראה בקרוב תשלמו עליהן יותר: המאבק החריף בין תנובה לבין משרד האוצר קרב לקיצו. ל"גלובס" נודע כי גורמים במשרד המשפטים פנו לגורמים באגף התקציבים באוצר בנוגע לבג"ץ תנובה עם מסר ברור: לא צריך להגיע עד לדיון בסוף פברואר - למדינה ברור היום שאין מתווה שיסדיר את משק החלב ויאפשר למדינה להתייחס לעתירה בנוגע לייקור מוצרי החלב המפוקחים.

גורם מעורה אומר היום (ה') בשיחה עם "גלובס" כי במשרד המשפטים קראו לאוצר לשכנע את השר משה כחלון לחתום על עליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים במיידי ולפני הדיון הצפוי בבג"ץ.

המשמעות של מהלך כזה, אם יצא לפועל: שר האוצר כחלון יידרש לחתום על עליית מחירים לה הוא מתנגד לאורך כל השנה האחרונה. בהקשר זה אף התבטא כחלון  ואמר: "קשה לי נפשית לייקר את החלב".

המסר ממשרד המשפטים הועבר לנציגי האוצר באגף התקציבים שעבדו מול המשרד לקראת הגשת תשובת המדינה לעתירה של תנובה, שדיון בעניינה נקבע לעוד חודש.

תנובה, המחלבה הגדולה בישראל, עתרה בקיץ האחרון לבג"ץ על רקע סירובו של שר האוצר לחתום על ייקור מוצרי החלב שבפיקוח ממשלתי, בהם גבינה צהובה, חלב טרי וחמאה. הסירוב הזה נעשה על אף המלצה של ועדת המחירים, ועדה מקצועית משותפת למשרד האוצר והחקלאות, לייקר את מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 3.4%. מנכ"ל תנובה, אייל מליס, טען לפני מספר חודשים כי עד סוף השנה היקף הנזק שייגרם למחלבה יסתכם בכ-200 מיליון שקל. מאז ועדת המחירים פרסמה המלצה נוספת, לפי שיעור ההתייקרות עלול לקפוץ עוד יותר.

ממשרד המשפטים, ממשרד האוצר ומטעם השר כחלון לא נמסרה תגובה.