חברות מדיה | בלעדי

יוניברסל מקאן תרכוש את הפרסום בטלוויזיה לענבר-מרחב

בכך, שיתוף-הפעולה בין משרד הפרסום ענבר-מרחב לקבוצת מקאן עובר לפסים גלויים

שיתוף-הפעולה בין משרד הפרסום ענבר-מרחב לקבוצת מקאן תל-אביב עובר לפסים גלויים: ל"גלובס" נודע כי ענבר-מרחב חזר לרכוש את הפרסום בטלוויזיה באמצעות יוניברסל מקאן, חברת המדיה של מקאן תל-אביב.

יוניברסל מקאן רכשה עבור ענבר-מרחב מדיה במשך שנים ארוכות.  ב-2014, בגלל ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים על הגבלת יכולת הקנייה של מקאן בשעות הפריים-טיים ל-25% מכלל הפרסום בזמן זה, נאלצה יוניברסל לוותר על חלק מהמשרדים להם רכשה מדיה.

בענבר-מרחב בחרו אז שלא להתקשר עם חברת מדיה אחרת, אלא לצאת לדרך עצמאית שבמסגרתה תכנן המשרד ורכש את המדיה של לקוחותיו. בין הלקוחות המרכזיים של המשרד נמנים רקיט בנקיזר וקבוצת קרסו.

אמנם רשמית ניהל כאמור המשרד את המדיה שלו בעצמו, אך לאורך כל השנים דובר בשוק על שיתוף-פעולה לא רשמי שקיים בין המשרדים, מעין ברית שנותנת גב למשרד.

המגבלה שהוטלה על מקאן בנוגע לכמות המדיה שבאפשרותה לרכוש הייתה במסגרת בקשה לפטור שבקשה הקבוצה לשיתוף-פעולה שהיה לה בעבר עם משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. מאז גליקמן הצטרף לקבוצת פובליסיס, ושיתוף-הפעולה שלו עם מקאן הסתיים; וגם הפטור שהיה למקאן פקע, ועמו המגבלה על נתח השוק.

חן ענבר, מבעלי ענבר-מרחב אישר את הידיעה, ואמר: "חזרנו לקנות את הפרסום בטלוויזיה יחד עם מקאן".