סטארט-אפ הדאטה ואראדה מגייס 5.5 מיליון דולר

הגיוס הוא חלק מסבב הסיד של החברה אותו התחילה לפני כשנה חצי, ומביא אותו לסך של 7.5 מיליון דולר • מנכ"ל החברה הוא ערן ואנונו, לשעבר מנכ"ל לייבפרסון ישראל

חברת הסטארט-אפ ואראדה (Varada) הודיעה היום (ד') על גיוס של 5.5 מיליון דולר. הגיוס הוא חלק מסבב הסיד של החברה אותו התחילה לפני כשנה חצי, ומביא אותו לסך של 7.5 מיליון דולר. את ההשקעה הראשונית הובילה קרן StageOne Ventures, ובהשתתפות F2 Capital, והגיוס הנוכחי היה בהובלת Lightspeed Venture Partners, יחד עם המשקיעים הקיימים.

ואראדה היא חברה המפתחת פלטפורמה המבוססת על טכנולוגיית inline indexing, המאפשרת לתייג ולהשמיש כמויות גדולות של נתונים המאוחסנים במאגרי נתונים, כך שיהיה אפשר לבצע בהם שאילתות ואנליטיקות שונות. הפלטפורמה נועדה לתת מענה לארגונים אשר אוגרים כמויות עצומות של מידע, בסדרי גודל של פטאבייט אך לא מעוניינים או מסוגלים להשקיע את המאמצים והמשאבים הדרושים על מנת לתייג אותו ולהפוך אותו לשמיש.

הפלטפורמה של ואראדה כוללת שכבת אנליזת SQL, שנועדה לאפשר ללקוחות החברה להגדיר כל מערך נתונים ישירות ב"אגם הנתונים" בענן, ולנתח אותו באופן מיידי ואינטראקטיבי, ללא צורך בהכנה או מידול של הנתונים.

החברה הוקמה ב-2017 על ידי טל בן משה, רומן ויינברנד ודוד קראקוב, יוצאי XtremIO, חברה בתחום אחסון הדאטה אשר נרכשה על ידי Dell EMC בכחצי מיליארד דולר ב-2012. ערן ואנונו, שכיהן כמנכ"ל לייבפרסון ישראל עד יוני האחרון, מונה לתפקיד מנכ"ל ואראדה לפני כחצי שנה.

"אנו מכירים היטב את ההתמודדות היומיומית של צוותי דאטה, שדרישות עסקיות משתנות מוצבות להם כל הזמן, ולעיתים קרובות הם נאלצים להתפשר על איכות העבודה שלהם", אומר ערן ואנונו, מנכ"ל ואראדה. כך למשל, ארגון גדול שאוסף כמות נתונים רבה צריך לבחור בין תיוג והשמשה של כל הנתונים באופן שוטף, דבר הלוקח משאבים רבים, ובין איתור הנתונים הרלוונטיים והשמשתם לצורך פרויקט מסויים, מה שעשוי לעכב ולסרבל את העבודה.

"הגישה של ואראדה ייחודית בכך שהם עושים שימוש במגמות חדשניות שקיימות בתחום החומרה, כמו אחסון ב- SSD ועבודה ברשת, כדי להגדיר מחדש את המבנה של ארכיטקטורת תוכנה אנליטית", מסביר טל סלובודקין, שותף מנהל ב- StageOne Ventures. זאת, לעומת רוב תשתיות הביג דאטה הקיימות כיום, אשר בנויות, לדבריו, "על הנחות חומרה שהיו רלוונטיות לפני עשור". עוד הוא הוסיף כי "תחום העיסוק של החברה מצריך פיתוח מאוד משמעותי של טכנולוגיה עמוקה, ולשם כך יש צורך באנשי פיתוח רבים".

הקמה: 2017

מייסדים: טל בן משה, רומן ויינברנד ודוד קראקוב

עובדים: 15

מיקום משרדים: רמת גן

גיוסי הון: 7.5 מיליון

משקיעות: StageOne Ventures, F2 Capital, Lightspeed Venture Partners.