סטארט-אפ הפינטק הישראלי Lending Express גייס חוב לצמיחה מקרן ויולה קרדיט בהיקף 2.5 מיליון דולר

לנדינג אקספרס פיתחה פלטפורמה שעוזרת לעסקים קטנים ובינוניים (SMB) לשפר את הסיכויים שלהם לקבל הלוואות • עדן עמירב, מנכ"ל החברה: "גיוס חוב דומה להלוואה עסקית נושאת ריבית"

עדן עמירב / צילום: עידית ניסנבאום
עדן עמירב / צילום: עידית ניסנבאום

סטארט-אפ הפינטק הישראל Lending Express גייס חוב לצמיחה מקרן ויולה קרדיט בהיקף 2.5 מיליון דולר, בהמשך לסבב גיוס הון סיד בהיקף 2.7 מיליון דולר שביצעה לפני מספר חודשים. על רקע הכנסות של כ-4.5 מיליון דולר בשנה ונתוני צמיחה בהכנסות של 110% בשנה החולפת, וכן חציית רף של 100 מיליון דולר בהיקף ההלוואות המנוהלות, מתכוונת החברה לסגור עד סוף השנה גיוס הון בסבב A בהיקף כמה עשרות מיליוני דולר.

לנדינג אקספרס פיתחה פלטפורמה שעוזרת לעסקים קטנים ובינוניים (SMB) לשפר את הסיכויים שלהם לקבל הלוואות, והיא מאתרת עבור עסקים כאלה הלוואות בתוך 24 שעות מהגשת הבקשה. החברה אינה עוסקת במתן האשראי עצמו לעסקים.

בשיחה עם גלובס אומר מנכ"ל החברה עדן עמירב, כי גיוס החוב הוא שיתוף הפעולה הראשון של לנדינג עם ויולה. גיוס ההון הקודם נעשתה באמצעות הקרנות Entrée Capital, iAngels ו-Benson Oak Capital. לדברי עמירב גיוס חוב דומה להלוואה עסקית נושאת ריבית, והוא אינו כולל העברת מניות. "החברה מתחייבת להחזיר כסף לויולה בתוספת ריבית, וזה מודל מעניין ודרך אלטרנטיבית לממן עסק מצליח וצומח במקום לדלל את בעלי המניות. ויולה אומרים בעצם שבחנו את העסק שלנו וראו שהוא טוב בכל מובנים הכלכליים".

לנדינג אקספרס החלה את פעילותה באוסטרליה ועברה לפעול בשנה האחרונה גם בארה"ב. לפני מספר שבועות קיבלה היתר לפעולה בקליפורניה, שנחשבת לשוק גדול של הלוואות לעסקי SMB. לדברי עמירב נדרשו מאמצים מיוחדים והוצאה כספית של עשרות אלפי דולרים כדי לעמוד בדרישות הרגולציה בקליפורניה: "זו אבן דרך מטורפת מבחינתנו, כי זה השוק הכי גדול ורוב ההלוואות הולכות בקליפורניה, הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. אנחנו פועלים כמעט בכל מדינות ארה"ב, ומעכשיו גם בקליפורניה. מבחינתנו זה משנה הכל". עמירב צופה גידול של 50% - 40% בהיקף ההלוואות ברבעון הקרוב בעקבות קבלת ההיתר לפעול בקליפורניה.

באחרונה חצתה החברה את קו ה-100 מיליון דולר הלוואות, שאיתרה עבור עסקים קטנים ובינוניים בארה"ב ובאוסטרליה. מאז הקמת החברה לפני כשנתיים נרשמו לפלטפורמה מעל 110,000 עסקים קטנים ובינוניים, שקיבלו 6,387 הלוואות בהיקף כולל כאמור של 100 מיליון דולר. החברה מדווחת כי בשנה האחרונה חל גידול של 406% במספר ההלוואות שניתנו, גידול של 244% בהיקף ההלוואות ועלייה של 196% במספר הלקוחות.

לנדינג אקספרס פועלת בשוק של הלוואות אלטרנטיביות לבעלי עסקים שבמקרים רבים נדחו על ידי בנקים וגורמי אשראי אחרים ונותרו ללא פתרון מימון. לדברי עמירב מדובר בצורך מובהק של השוק: "לקחנו על עצמנו משימה לשקף לבעלי העסקים מדוע אינם כשירים להלוואה ואילו פרמטרים עליהם לשפר בעסק על מנת לקבל את המימון. בעזרת האלגוריתם שפיתחנו יותר יזמים מצליחים לקבל מימון".

חברת לנדינג אקספרס הוקמה ב-2016 על ידי עדן עמירב, עירי עמירב, אמיר לייטרסדורף וגיא ציפורי, כולם יזמים אחרי אקזיטים קודמים. החברה פועלת ממשרדים בסן פרנסיסקו ובתל אביב, והשותפים העסקיים שלה הן חברות אשראי ופינטק בהן גם Fundbox ו-BlueVine הישראליות. החברה מעסיקה 30 עובדים. עמירב מציין כי גיוס ההון המתוכנן ישמש את החברה להיכנס לשלב הצמיחה ולייצר הכנסות משמעותיות יותר על ידי הרחבה של היקף הלקוחות וההלוואות בארה"ב.

תימור ארבל-סדרס, שותפה בקרן ויולה קרדיט, אמרה: "לנדינג אקספרס הראתה צמיחה מהירה בזמן קצר והמימון החדש יאפשר לה להמשיך בקצב הגידול ובכניסה לשווקים חדשים. מימון לעסקים קטנים הוא אחד מהתחומים הצומחים כיום בעולם ואנו מאמינים שהיכולות של החברה בתחום של שיווק ל-SMBs ביחד עם ההזדמנות שקיימת בשוק יאפשרו לבנות חברה גלובאלית מצליחה". עד כה השקיעה ויולה קרדיט בכ-125 חברות, גייסה חמש קרנות והעניקה חוב בהיקף של 900 מיליון דולר.