אלומות על המדף? בית ההשקעות שבבעלות הקיבוצים בחן מכירה או מיזוג של פעילויות

עפ"י הערכות בשוק, נערכו שיחות לא מחייבות, והקיבוצים קשובים יותר מבעבר להצעות לשינוי מפת הבעלות בבית ההשקעות או בפעילויותיו, על רקע קיטון ניכר בהיקפי הכספים שהוא מנהל בקרנות הנאמנות • אלומות: "לפי שעה לא עומדת על הפרק עסקה קונקרטית עם גוף זה או אחר"

קובי נבון, יו"ר בית ההשקעות אלומות/ צילום: תמר מצפי
קובי נבון, יו"ר בית ההשקעות אלומות/ צילום: תמר מצפי

האם בית ההשקעות אלומות עומד על המדף? ל"גלובס" נודע כי לאחרונה התקיימה בחינה ביחס להצעה התחלתית למיזוג או למכירת פעילויות בית ההשקעות, שבראשות קובי נבון ובניהול קובי נימקובסקי. על פי הערכות בשוק, במסגרת זו נערכו שיחות לא מחייבות.

גורמים בשוק ההון העריכו היום כי בעלי בית ההשקעות, הקיבוצים שמחזיקים גם בחברת ביטוח חקלאי, קשובים יותר מבעבר להצעות לשינוי מפת הבעלות בבית ההשקעות או בפעילויותיו. זאת על רקע הקיטון הניכר בהיקפי הכספים שהוא מנהל בתחום הליבה שלו - ניהול קרנות נאמנות.

על פי הערכות בשוק, בשיחות שנערכו לאחרונה עלו האפשרויות של מכירה לחוד של פעילות התיקים, מיזוג חברת הקרנות עם חברת קרנות אחרת וכן מכירת כל בית ההשקעות. עם זאת, ככל הידוע בעלי בית ההשקעות לא נוקטים בשעה זו בפעולות אקטיביות למכירתו או למכירת פעילויות שלו, ולפי שעה אין מגעים קונקרטיים שהגיעו לכדי "נייר על השולחן", לדברי גורמים המעורים בנושא.

מבית ההשקעות אלומות נמסר היום בתגובה: "בניגוד לנטען, בית ההשקעות אלומות לא פועל למכירתו או מיזוג פעילותו. אנו נמצאים בשוק דינמי שעובר בשנים האחרונות תהליך קונסולידציה וכל העת מתקיימים בו מגעים ודיונים בין הגופים הפיננסיים השונים. לראייה, רק לפני מספר חודשים מיזגנו את פעילותו של בית ההשקעות תלתן לתוך חברת קרנות הנאמנות שלנו. מטבע הדברים, גם בית ההשקעות אלומות מקבל חדשות לבקרים הצעות לשיתופי פעולה. כל הצעה נבחנת לגופה אולם לפי שעה לא עומדת על הפרק עסקה קונקרטית עם גוף זה או אחר".

גורם בשוק הפיננסים אמר כי "כל השוק נמצא בקונסולידציה, וכל בתי ההשקעות הבינוניים בגודלם מדברים עם כולם, כל הזמן. כל הגופים מחפשים דרך להגדיל את עצמם ובוחנים אפשרויות". לדבריו הקונוסולידציה הזו, שנמצאת גם לנגד עיני מנהלי ובעלי אלומות, נובעת מההכרה ששוק הפיננסים הוא שוק שבו יש יתרונות רבים לגודל.

נכון להיום מנהל בית ההשקעות נכסים בהיקף של כ-7 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, שם מנהל בית ההשקעות עבור עצמו קרנות בהיקף 3.35 מיליארד שקל ונותן שירותי הוסטינג לקרנות בהיקף 1.6 מיליארד שקל, ובתיקים מנוהלים. כאמור, בחודשים האחרונים חווה אלומות ירידה ניכרת בהיקפי קרנות הנאמנות שלו, כשבאמצע 2018 הקרנות שלו היו בהיקף של 5.1 מיליארד שקל ובסוף 2017 היו בהן יותר מ-6.2 מיליארד שקל. באמצע 2018 ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף של יותר מ-10 מיליארד שקל, תוך שמיזג אליו באותה התקופה את קרנות הנאמנות תלתן, שלהן הוא נתן עד אז שירותי הוסטינג.

בית ההשקעות אלומות נוסד בשנת 1996 והוא עוסק בין היתר בניהול עושר משפחתי (פמילי אופיס), שיווק השקעות שניתן באופן אחיד ובאמצעים מקוונים. כמו כן הוא מחזיק באלומות הון ליין - שמטרתו לשמש ככלי ל"ניהול כלל המערך הפיננסי של משק הבית".