בעקבות רבעון שיא: אדמה מצפה לסכם את 2018 עם מכירות של 3.9 מיליארד דולר וגידול ברווח התפעולי

אדמה דיווחה לבורסת שנזן, שם נסחרת מנייתה, כי "צמיחה דו-ספרתית במכירות ברבעון הרביעי מניעה גם צמיחה דו-ספרתית בשנה כולה" • בהודעת החברה נאמר היום כי "הביצועים החזקים מאוד ברבעון הרביעי צפויים להוביל לכך שהחברה תעקוף באופן משמעותי את מכירות השיא שרשמה ברבעון הרביעי של 2017"

חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה / צילום: יונתן בלום
חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה / צילום: יונתן בלום

בהתאם לדרישות בורסת שנזן, דיווחה היום (ד') חברת האגרוכימיה אדמה כי הרווח הנקי המתואם שלה בשנת 2018 צפוי להסתכם בטווח של 234.7-254.7 מיליון דולר. לכאורה, מדובר על ירידה של 9% עד 16% בהשוואה לרווח נקי מתואם של 280.1 מיליון דולר שרשמה אדמה ב-2017, אלא שב-2017 נהנתה החברה מהוצאות מס נמוכות באופן חריג, שהיטו את תוצאותיה כלפי מעלה.

בפועל, אדמה עדכנה היום כי רשמה תוצאות שיא ברבעון הרביעי, עם צמיחה דו-ספרתית חזקה במכירות, שהובילה לצמיחה חדה גם בשער המדדים התפעוליים שלה. "החברה צפויה לספק עוד רבעון רביעי של מכירות שיא, עם צמיחה דו-ספרתית ברבעון שמניעה גם צמיחה דו-ספרתית בשנה כולה", כתבה אדמה בהודעתה.

אדמה, שמייצרת קוטלי מזיקים ועשבים, היא כיום חברה ציבורית סינית בניהול ישראלי. מניית אדמה נסחרת בבורסת שנזן בסין לפי שווי של 3.58 מיליארד דולר, ואילו מטה החברה ממוקם בישראל בקריית שדה התעופה (איירפורט סיטי), ובראשה עומד המנכ"ל חן ליכטנשטיין.

בהודעת החברה נאמר היום כי "הביצועים החזקים מאוד ברבעון הרביעי צפויים להוביל לכך שהחברה תעקוף באופן משמעותי את מכירות השיא שרשמה ברבעון הרביעי של 2017, ואת כל מדדי הרווחיות המתואמים, כאשר מספר מדדי רווח מתואם יציגו צמיחה של עשרות אחוזים, בעוד שאחרים יכפילו את עצמם ואף יותר מכך". ביצועים אלו צפויים לדברי החברה להוביל לכך שגם במונחים של שנת 2018 כולה היא צפויה להציג שיאים חדשים בהכנסות ובמדדי הרווחים המתואמים השונים, למעט הרווח הנקי המתואם שהושפע כאמור מהוצאות מס נמוכות מהן נהנתה אדמה ב-2017.

על-פי הודעת אדמה, ניתן להניח כי מכירותיה ב-2018 התקרבו (אם לא יותר מכך) לרף של 3.9 מיליארד דולר, כאשר הרווח התפעולי לפני פחת הפחתות (EBITDA) צמח אל מעבר לרמתו ב-2017 שעמדה על 646 מיליון דולר. לפי החברה, ביצועים בולטים במיוחד נרשמו בברזיל, בעקבות ההשקה המוצלחת של קוטל הפטריות החדשני קרונוס.

קרונוס הוא מוצר שמיועד לטיפול במחלת החילדון האסייתי שתוקפת ופוגעת בגידולי הסויה. המוצר פותח באמצעות ערבוב של שלושה חומרים פעילים שונים והתקבל בהתלהבות על ידי מגדלי הסויה בברזיל. לפי הערכות בשוק, הניב המוצר הכנסות של עשרות מיליוני דולרים מאז השקתו במהלך 2018, כך שקצב מכירות זה אמור להוביל לכך שב-2019 יימכר הקרונוס בברזיל ביותר מ-100 מיליון דולר.

באדמה הוסיפו כי צמיחה חזקה נרשמה ברבעון הרביעי גם בחלקים אחרים של אמריקה הלטינית, בצפון אמריקה ובצפון אירופה. היא נבעה משילוב של צמיחה משמעותית במכירות המוצרים, לצד מחירי מכירה גבוהים יותר. בחברה לא ציינו בכמה צמחו המכירות ברבעון, אולם האמירה לפיה הביצועים הרבעוניים הובילו גם לצמיחה שנתית דו ספרתית מרמזת כי ברבעון הרביעי צמחו ההכנסות בלפחות 15%. הסיבה לכך היא שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 רשמה החברה צמיחה של 8% בלבד.