משרד התקשורת מתערב בכאוס: ניתוק לקוחות מ"הבנדל ההפוך" - בהתראה של 21 יום בלבד

כפי שנחשף ב"גלובס", מאות אלפי לקוחות נותקו מ"הבנדל ההפוך" של בזק בעקבות סירובו של משרד התקשורת לדחיית הניתוק; כעת המשרד מתקן • מדובר במסלול שבו לקוח מקבל תשתית לאינטרנט של בזק ושירות גישה לאינטרנט מספקית השירות - ומקבל על התשלום חשבונית אחת מבזק בלבד

לאחר שהתברר כי שוק האינטרנט נכנס לכאוס בסוגיית "הבנדל ההפוך" כפי שנחשף ב"גלובס", מודיע היום (ד') משרד התקשורת כי הורה לספקיות האינטרנט שלא לנתק לקוחות בלי שעדכנו אותם מראש 21 יום על הניתוק הצפוי.

הבעיה נוצרה לאחר שמאות אלפי לקוחות נותקו משירות "הבנדל ההפוך" של בזק, שמסתיים אחרי שנה בלבד. בזק התריעה על כך מספר פעמים, אך המשרד סירב להתערב. ככל הנראה בעקבות הכאוס בשוק נאלץ המשרד להתערב בכל זאת.

משרד התקשורת פרסם היום מכתב הבהרה שמופנה בין היתר לספקיות האינטרנט בנוגע לניתוק לקוחות "הבנדל ההפוך", מסלול שבו לקוח מקבל שירות גישה (תשתית) לאינטרנט של חברת בזק ושירות גישה לאינטרנט (ISP) מספקית השירות, וזאת באמצעות קבלת חשבונית אחת מבזק בלבד.

על-פי הוראות משרד התקשורת, הלקוחות אמורים לקבל את החשבונית המאוחדת למשך שנה אחת בלבד, ולאחריה החיוב מתפצל בין ספקית האינטרנט לבזק.

במכתב צוין כי ניתוק מיידי של לקוחות לאחר שנה במסלול "בנדל הפוך" שלא בהתאם להוראות הרישיון - מהווה הפרה, והמשרד הבהיר במכתבו כי הוא מתכוון לפקח על יישום ההוראות בתקופה הקרובה.