קנס של 2.5 מיליון שקל לחברת חוליות: ניצלה לרעה את מעמדה כמונופול

החברה הודתה במסגרת ההליכים שנפתחו נגדה ברשות התחרות כי ניצלה את מעמדה המונופוליסטי, בעת שחברת גולן מוצרי פלסטיק החלה לפעול בתחום • במסגרת ההסכם נקבע בנוסף כי סמנכ"ל החברה ישלם קנס בסך 95 אלף שקל

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

יצרנית מוצרי הצנרת חברת חוליות ורשות התחרות (לשעבר הרשות להגבלים עסקיים) הגיעו בימים האחרונים לצו מוסכם, במסגרתו חוליות הודתה כי ניצלה לרעה את מעמדה כמונופול. החברה תשלם לאוצר המדינה קנס בסך 2.5 מיליון שקל, והסמנכ"ל שלה ישלם קנס בסך 95 אלף שקל.

על פי ההסכמה שהושגה בין הרשות לבין חוליות ופורסמה היום (ד') להערות הציבור, עולה כי החברה הודתה במסגרת ההליכים שנפתחו נגדה ברשות התחרות כי ניצלה את מעמדה המונופוליסטי, בעת שחברת גולן מוצרי פלסטיק החלה לפעול בתחום צנרת שופכין שקטה שעשויה מפוליפרופילן.

ברשות התחרות אמרו כי גולן מוצרי פלסטיק החלה לעסוק בתחום זה ב-2016 והחלה להתחרות עם חוליות. חוליות הגיבה לתחרות מצד גולן בכך שהפסיקה לספק את מוצריה לבתי מסחר שרכשו את הצנרת של המתחרה החדשה, וביטלה הנחות שנהגה לתת עד אז לבית מסחר משמעותי וזאת לאחר שהתברר כי רכש מוצרים מגולן.

הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, חששה כי המהלכים של חוליות נועדו להעביר מסר לבתי מסחר שונים לבל ירכשו את המוצרים המתחרים של גולן, זאת באופן שיקשה על כניסתה והתבססותה בשוק, ופתחה בבדיקת האירועים.

ברשות התחרות אמרו היום כי במסגרת אותם הליכים, נפתחה נגד חוליות חקירה פלילית על כך שלא ענתה לדרישת נתונים מצד הרשות. במסגרת הסדר טיעון שהושג בתיק, חוליות ומנכ"ל החברה הורשעו - והצדדים סיכמו כי יבקשו מבית המשפט לגזור על המנכ"ל מאסר שירוצה בעבודות שירות לתקופה של שבועיים, קנס כספי של 50 אלף שקל ומאסר על תנאי. בנוסף, בית המשפט התבקש לגזור על חוליות קנס בגובה של 150 אלף שקל. טרם ניתן גזר דין בתיק זה.

עם קבלת הערות הציבור להסכמות שאליהן הגיעה המדינה עם חוליות - ההסדר יובא לאישור בית הדין לתחרות.