האפליקציה שתאפשר לחברים שלכם לסדר לכם דייט

אפליקציית דייטינג חדשה בשם Ship, של מאטץ' גרופ ובצ'ס, הופכת את חוויית חיפוש הזוגיות לקהילתית • ייתכן שהאפליקציה החדשה היא חלק מהניסיון של מאטץ' להתכונן לכניסה הצפויה של פייסבוק לשוק שירותי הדייטינג

היכרויות באינטרנט / צילום: Shutterstock
היכרויות באינטרנט / צילום: Shutterstock

אפליקציית דייטינג חדשה בשם Ship הופכת את חוויית חיפוש הזוגיות לקהילתית, מפני שהיא מאפשרת לחברים של המשתמשים לעזור להם לבחור את הפרטנר לדייט. האפליקציה היא תוצר של שיתוף-פעולה בין מאטץ' גרופ (חברת-האם של טינדר, אוקייקיופיד ושירותי היכרות נוספים) וחברת המדיה Betches (בצ'ס) שמתמחה בתוכן פופולרי לנשים ובעלת 6 מיליון עוקבים באינסטגרם.

כך זה עובד - כאשר משתמש נרשם לשיפ, הוא מגדיר קבוצה (Crew) ומזמין אליה את חבריו. בנוסף, המשתמש יגדיר את העדפותיו בבן או בת זוג, והוא וחבריו ייחשפו רק לפרופילים של משתמשים שעונים על ההעדפות. בעוד שהמשתמש יכול להסתכל על פרופילים ולסמן לייק על מי שנראה לו מתאים באופן עצמאי, גם לחברי הקבוצה שלו יש הרשאה לסמן בשמו לייק. לייקים הדדיים בין שני משתמשים ייצרו התאמה, ויפתחו את האפשרות שלהם לפנות זה לזו, אך משתמש יכול גם לבטל את ההתאמה אם חבריו בחרו עבורו פרופיל שלא מוצא חן בעיניו. חברי הקבוצה יראו כאשר חברם יתחיל שיחה עם פרטנר פוטנציאלי (אם המשתמש לא ביטל את האפשרות הזו), אך לא יוכלו לראות את תוכן ההודעות שנשלחו ביניהם.

בנוסף, האפליקציה מציעה צ'ט קבוצתי שבו ניתן לדבר על הפרופילים השונים, לשתף גיפים ועוד. האפליקציה פונה בשיווק שלה גם למשתמשים שנמצאים בזוגיות - ובאתר הרשמי שלה כתוב "אתה לא רווק, ומרגיש לך מוזר להוריד אפליקציית היכרויות? באפליקציה הזו עדיין תוכל להשתמש", כאשר מודגש כי "כשאתה נרשם כדי לעזור לחברים למצוא זוגיות, המראה והפונקציונליות של האפליקציה הם אחרים".

שיפ הושקה אתמול ב-iOS ומתאימה לדגמי אייפון 6 ומעלה. לפי האתר הרשמי, בקרוב מקווים בשיפ לשחרר גם גרסה לאנדרואיד. אפליקציה קיימת בשם Wingman כבר מציעה קונספט דומה, וגם טינדר מציעה גרסה לאפל TV שמאפשרת לאנשים לשתף חברים בתהליך הבחירה על ידי הפיכתו לפומבי יותר. ייתכן ששיתוף-הפעולה עם בצ'ס, שלה קהל רחב ונאמן, והקונספט השונה של האפליקציה החדשה הוא חלק מהניסיון של מאטץ' להתכונן לכניסה הצפויה של פייסבוק לשוק שירותי הדייטינג, לאחר שענקית הסושיאל הכריזה על השקת שירות היכרויות בשנה שעברה.