קצר בתקשורת: ההסתדרות הכריזה על סכסוכי עבודה בסלקום ובבזק

בסלקום הוכרז סכסוך על רקע משבר בין ההנהלה וועד העובדים, לאחר שהמו"מ על שינויים בהסכמים הקיבוציים לא הניב תוצאות • בבזק הוכרז סכסוך עבודה בעקבות החלטות משרד התקשורת שמפקיעות את הרשת של בזק לטובת מתחרותיה • ניסנקורן: "הנהלת סלקום מסרבת לשתף פעולה עם נציגות העובדים"

אסיפת חירום של עובדי סלקום / צילום: ועד עובדי סלקום
אסיפת חירום של עובדי סלקום / צילום: ועד עובדי סלקום

ההסתדרות הכריזה על סכסוכי עבודה בסלקום ובבזק. בסלקום הוכרז סכסוך עבודה על רקע משבר בין ההנהלה וועד העובדים, לאחר שהמו"מ על שינויים בהסכמים הקיבוציים לא הניבו תוצאות, וההנהלה הודיעה כי במצב שנוצר לא תהיה לה ברירה אלא לפטר 250 עובדים.

בבזק הוכרז סכסוך עבודה בעקבות החלטות שקיבל משרד התקשורת שלמעשה מפקיעות את הרשת של בזק לטובת מתחרותיה, ובעקבות שינויים שעשויים להתרחש במבנה הבעלות של החברה. הסכסוך בבזק הוא המשך לסכסוכים קודמים שבאים על רקע הוראות משרד התקשורת שמרחיבות את השימוש של מתחרותיה של בזק ברשת שלה.

סכסוך העבודה בסלקום כולל גם את חברת הבת נטוויז'ן ורשת חנויות התקשורת דינמיקה. יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, הודיע על כך למנכ"ל החברה ניר שטרן. הסכסוך הוכרז על רקע כוונת החברה לפטר כ-250 עובדים, מתוך כ-3,700 עובדי הקבוצה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "אני מצר על כך שהנהלת סלקום מסרבת לשתף פעולה עם נציגות העובדים, במטרה לגבש חלופות כלכליות מוסכמות אשר יאפשרו התייעלות ללא צורך בפיטורים. מדובר בהתנהלות אשר פוגעת ביחסי האמון שנבנו בין הצדדים. ההסתדרות מגבה באופן מלא את הוועד ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת להגן על מעמדם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים".