גל עזיבות באסותא-אשדוד: אחרי היו"ר, גם המנכ"ל הודיע על פרישה

ד"ר דודו דגן הודיע כי הוא עוזב "מסיבות אישיות", אחרי שבסוף השבוע האחרון היו"ר שוקי שמר גם כן עזב את תפקידו • בית החולים צבר בתוך כשנה וחצי גירעון של כ-150 מיליון שקל

אסותא אשדוד / צילום: אמיר גוטפריד
אסותא אשדוד / צילום: אמיר גוטפריד

אחרי הודעתו של פרופ' שוקי שמר מסוף השבוע האחרון כי עוזב את תפקידו כיו"ר בית החולים אסותא-אשדוד הציבורי (וממשיך כיו"ר רשת אסותא), מתקבלת היום הודעה נוספת על עזיבה, הפעם מצדו של המנכ"ל ד"ר דודו דגן. דגן היה מנכ"ל בית החולים בעשרת החודשים האחרונים. אף שמאסותא-אשדוד מסרו כי דגן הודיע על עזיבה "מסיבות אישיות", קשה שלא לתהות על הקשר שבין שתי העזיבות הללו, בפרט נוכח מצבו הכלכלי הקשה של בית החולים שצבר רק בתוך כשנה וחצי גירעון של כ-150 מיליון שקל. זאת, גם נוכח ההחלטה למנות כיו"ר בית החולים במקומו של שמר את מנכ"ל מכבי רן סער. על חילופים אלה אמר שמר בשיחה עם "גלובס", כי "צריך לחזק את בית החולים דרך הגברת המעורבות בו מצד מכבי".

בתחילת השבוע פירסמנו כי במשרדי הבריאות והאוצר שוקלים את שינוי המודל של אסותא-אשדוד, כך שבמקום המצב הקיים - שבו בית החולים הוא בבעלות רשת אסותא, חברה בת של מכבי - הרי שיוכפף ישירות למכבי. מודל זה תואם את המודל הקיים ב"כללית", שלה 14 בתי חולים שכפופים לה ישירות ועליהם היא מפקחת. באופן זה, גירעונות בתי החולים מכוסים בידי המדינה במסגרת הסכמי הייצוב שבין כללית למדינה אחת לשלוש שנים. בממשלה גם שוקלים אפשרות להלאמת בית החולים, כך שיהפוך לבית חולים ממשלתי בבעלות המדינה, או הזרמת כספים שוטפת לבית החולים ברמה השנתית, כפי שקורה עם בתי החולים הציבוריים שבבעלות עמותות, כמו שערי צדק, הדסה ומעייני הישועה.

גורם בכיר במשרד הבריאות עמו שוחחנו בנושא זה אמר: "אסותא-אשדוד מדמם 10 מיליון שקל בחודש, ולכן גם אם נלך על התייעלות קיצונית והוא ידמם רק 7 מיליון - זה לא יספיק. לכן אין החלטה על שינוי במודל בטווח המידי. אך בטווח הרחוק יותר, ייבחנו כמה אפשרויות, ולא יהיה מנוס משינוי. כיסוי הגירעון רק יאפשר לאסותא להחזיק את הראש מעל למים. הבעיה המהותית תישאר".

מאסותא-אשדוד נמסר: "הדירקטוריון והנהלת בית החולים אסותא-אשדוד מבקשים להדגיש כי הם מודים לד"ר דגן על פעילותו במהלך השנה האחרונה. המשימה כעת היא להעלות את בית החולים למסלול של התחזקות משמעותית בשירות, ברפואה ובחוסן הכלכלי".