חברת התרופות יורוג'ן תנסה לגייס עוד 150 מיליון דולר באמצעות תשקיף מדף

בתחילת החודש פרסמה יורוג'ן תוצאות טובות בניסוי בטיפול בסרטן בדרכי השתן העליונות, שאמור להביא אותה לאישור מוצר זה לשיווק • חתמי ההנפקה הם גולדמן זאקס, ג'יי פי מורגן וג'פריז יחד עם אופנהיימר • על רקע הדיווח, עלתה אתמול מניית החברה בנאסד"ק ב-5%

חברת התרופות לסרטן בדרכי השתן יורוג'ן  הודיעה על כוונתה להפעיל תשקיף מדף לגיוס של 150 מיליון דולר נוספים. הגיוס מגיע זמן קצר לאחר כניסתה של המנכ"לית החדשה, לי בארט, שניהלה בעבר את תחום הסרטן בחברת נוברטיס, והופעתה המוצלחת של בארט בכנס ג'יי פי מורגן שנערך בתחילת החודש. חתמי ההנפקה הם גולדמן זאקס, ג'יי פי מורגן וג'פריז יחד עם אופנהיימר.

כמו כן, פרסמה יורוג'ן בתחילת החודש תוצאות טובות בניסוי בטיפול בסרטן בדרכי השתן העליונות, אשר אמור להביא אותה לאישור מוצר זה לשיווק. יורוג'ן נסחרת היום לפי שווי של 864 מיליון דולר. על רקע ההודעה על כוונתה לצאת לגיוס, עלתה אתמול מניית החברה ב-5% בבורסת נאסד"ק, ומכאן ניתן להניח שהשוק אינו מאמין כי ההנפקה תבוצע בדיסקאונט משמעותי.

הסכום שיגוייס ישמש את החברה להשקה של המוצר הראשון שלה, לטיפול בסרטן של דרכי השתן העלויות. החברה מקווה שההשקה תגיע עוד השנה. כמו כן ישמש הסכום להאצת הניסויים הקליניים בתרופות בצנרת המוצרים של החברה, המיועדות לסוגי סרטן נוספים בדרכי השתן. לחברה גם הסכם עם ענקית התרופות אלרג'ן, להולכת בוטוקס לדרכי השתן, לשם טיפול בשלפוחית רגיזה.

יורוג'ן הונפקה במאי 2017 וגייסה 58 מיליון דולר בהנפקה הראשונה, ועוד 60 מיליון דולר בהנפקה שנייה לפני שנה. מניית החברה רשמה תשואה של 300% מאז ההנפקה, תחת ניהולו של המנכ"ל רון בנצור, אותו החליפה בארט החודש.

יו"ר החברה הוא פרופ' אריה בלדגרין, שמכר בשנה שעברה את קייט פארמה לגיליאד ב-12 מיליארד דולר. נראה כי חלק מן הצמיחה של יורוג'ן קשורה בהפיכתו של היו"ר בלדגרין לדמות מיתולוגית בוול סטריט, וכן לכך שהוא אמנם התפנה להשקיע מאמצים וזמן רבים יותר בחברה (ובין היתר גייס את המנכ"ל החדשה).

יורוג'ן הוקמה בשם ת'רקואט בישראל ב-2004, בחממה הטכנולוגית יוזמות גרנות. מייסד החברה הוא אשר הולצר, שהקים גם את חברת InsprieMD, הפפחות מצליחה בנאסד"ק.