הבנקים בלחץ? פייפאל מעוניינת להפעיל שירותים פיננסיים חדשים בישראל

שר האוצר, משה כחלון, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נפגשו היום בדאבוס עם נשיא ומנכ"ל פייפאל, דן שולמן, ושמעו ממנו שפייפאל מעוניינת להפעיל שירותים פיננסיים חדשים בארץ

שר האוצר משה כחלון בפגישה עם נשיא ומנכ"ל פייפאל דן שולמן / צילום: דוברות שר האוצר
שר האוצר משה כחלון בפגישה עם נשיא ומנכ"ל פייפאל דן שולמן / צילום: דוברות שר האוצר

האם פייפאל תהיה הראשונה שתכניס את אמצעי התשלום המתקדמים לישראל? שר האוצר, משה כחלון, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נפגשו היום (ג') בפורום דאבוס עם נשיא ומנכ"ל פייפאל, דן שולמן, ושמעו ממנו שפייפאל מעוניינת להפעיל שירותים פיננסיים חדשים בישראל, בעיקר במגזר העסקים הקטנים והבינוניים.

מהלך כזה צפוי לעורר התנגדות בקרב חברות כרטיסי האשראי והבנקים בישראל, שמנהלים בימים אלה מאבק סביב כוונתם של הבנקים להציע שירותי תשלום מתחרים לאלה של חברות כרטיסי האשראי.

שולמן ציין בפגישה כי לפייפאל יש שירותים ופלטפורמות מתקדמות שמשרתות כיום למעלה מ-21 מיליון סוחרים, בעיקר בארה"ב, כולל מתן אשראי ושירותים פיננסיים. הוא הביע את שאיפתו להרחיב את פעילות פייפאל בישראל בתחום זה.

השר כחלון אמר כי הוא רואה חשיבות גדולה בהרחבת פעילותה של פייפאל בישראל ובמתן מענה לשירות הנדרש לעסקים הקטנים. הוא הוסיף: "אבחן בחיוב המשך הסרת חסמים משמעותית שתאפשר הרחבת שירותים פיננסיים בינלאומיים באמצעות חברות כמו פייפאל". נציגי האוצר סקרו בפני ראשי פייפאל את הצעדים הנעשים בישראל לפתיחת שוק הבנקאות ומאגר נתוני אשראי, הפרדת כרטיסי אשראי והשוואת העמלות.

בסיכום הפגישה סוכם כי צוות ניהולי של פייפאל יגיע לישראל במטרה לבחון את דרך הכנסתה של פלטפורמת התשלומים של פייפאל למתן שירותים פיננסיים מתקדמים ומתן אשראי לעסקים קטנים.