גבאי: "נדרשים לבחור בין 'תודה על צ׳אד' לבין עתיד לילדינו"

יו"ר מפלגת העבודה קרא הערב לכל חברי המפלגה להצביע לח"כ עמיר פרץ בפריימריז • "עמיר, כמוני, ידע לקום ולעזוב את הכיסא הנוח בממשלה"

עמיר פרץ ואבי גבאי / צילום: רענן כהן
עמיר פרץ ואבי גבאי / צילום: רענן כהן

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הופיע הערב (ג') בכנס תמיכה בח"כ עמיר פרץ וקרא לכל חברי המפלגה לתמוך בפרץ.

פרץ היווה חיזוק משמעותי לגבאי לפני כשבועיים כאשר התייצב לצידו על הבמה בוועידה הסוערת של המפלגה וקרא לאיחוד שורות. ח"כ איתן כבל, תקף במילים בוטות את גבאי באותה ועידה, אשר לאחריה פרשו מהתמודדות מספר חברי כנסת כמו איילת נחמיאס-ורבין, חיליק בר ואיתן ברושי.

גבאי אמר הערב: "באתי לכאן היום כדי לקרוא לכולם להצביע לעמיר בפריימריז הקרובים. המדינה צריכה את הניסיון והיכולות של עמיר, המפלגה צריכה את עמיר והציבור מתגעגע למנהיגים עם אידאולוגיה מוצקה, ערכים ויכולת ביצוע".

"אנחנו מפלגה של 60 אלף חברים, מפלגה עם דרך וערכים ומפלגה אמיתית ושורשית, מפלגה עם נבחרת מצוינת. אין לי ספק שכשהציבור יראה אותנו מאוחדים, הולכים בחזית אחת הוא יבחר בנו".

עוד אמר גבאי כי זו מערכת בחירות גורלית: "הפעם אנחנו נדרשים גם לבחור על עתיד הדמוקרטיה, על עתיד החיים המשותפים שלנו, על אחדות אל מול פילוג ועוד. בין תגידו תודה על שביקרתי בצ'אד, לבין תקווה לעתיד טוב יותר לילדים שלנו. בין המצב הנוכחי לבין שינוי. בצבא לימדו אותנו שכשאתה מתברבר - תחזור לנקודה שבה ידעת איפה אתה. כשאני חושב על זה, אני מבין שעלינו לחזור לערכי היסוד של דוד בן-גוריון".

גבאי סיפר לנוכחים על המשותף בינו לבין פרץ: "עמיר גם מחויב לשינוי. מחויב לתפישה שלא יושבים בממשלה שאין לה דרך. עמיר, כמוני, ידע לקום ולעזוב את הכיסא הנוח בממשלה. עמיר ידע לאמר שאי-אפשר להזדעזע מהדרך של מר נתניהו, מחוסר העכבות ואחר כך להכשיר ממשלה בראשותו".